commentaar op de scheids

• nog een scheids

Beste Eric Jan, als dit mij was overkomen, dan had ik precies hetzelfde gedaan. Ik fluit voor mijn plezier en als ik op zo smerige manier word behandelt dan zou het plezier snel afnemen, en zou dan zeker stoppen. Heeft dus niks met zwakte te maken, FLAP DROL, maar alleen met plezier. Dus scheids ik hoop dat je de beslissing goed in overweging wilt nemen, het zou jammer zijn dat dergelijke scheidsrechters gaan stoppen op deze manier, de groep met scheidsrechters is al aan het afnemen, dus we kunnen zeker niet nog meer mensen verliezen, ik hoop dat dit een extra rugge steuntje voor je is. Sterkte

• heiko

Ondanks alle commotie in mijn vorig berichtje (22-12-2009) fluiten wij ook nog steeds.

Wij beschouwen dit soort situaties als incidenten en niet als regelmaat.

De steun van het NHV is en blijft een lacher!

• tat

Roos wordt het tijd dat je stopt

je was ook rapporteur toch belangen verstrenging dus aanwezig keuzes maken

of ben je toch ook zo type niet terug hoor

ik ben belangrijk

• moaningmhyrtle

in november 2008 hebben mijn toenmalige maat en ik een wedstrijd gefloten.

die wedstrijd was geen goede wedstrijd van ons en ik wil best toegeven dat ik een ronduit slechte pot heb gefloten.

tijdens en na die wedstrijd zijn wij zowel door speler, coach en publiek werkelijk de grond ingetrapt. we zijn uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk is.

tijdens die wedstrijd, waarbij ik de thuisspelende ploeg persoonlijk kende, niet omdat ik er speler ben geweest maar mijn vriendin speelt er, is er bij mij wat geknakt.

dat je op zo een manier omgaat met scheidsrechters omgaat vind ik ronduit respectloos.

je mag best zeggen dat wij slecht hebben gefloten, maar zo extreem hoef je niet te reageren.

de coach van het betreffende team hoorden wij schelden op ons terwijl wij in de kleedkamer waren. daarna kwamen we naar buiten en confronteerden we hem er mee.

zijn antwoord was dat hij het toch niet in ons gezicht had gezegd maar op de gang!!!!!! alsof dat minder erg is!!!

die wedstrijd heeft gezorgd dat ik de beslissing heb genomen om te stoppen met koppelfluiten.

januari 2009 was mijn laatste koppelwedstrijd en ik ben nog nooit zo opgelucht geweest.

ik kon me niet meer motiveren, was shagerijnig voor de wedstrijd en had geen plezier meer.

is dat zwak? nee, dat is kiezen voor jezelf en je gezin want het overheersde mijn plezier en dat had weer invloed op mijn gezin.

het heeft wel tot afgelopen september geduurd voordat ik dacht, laat ik weer gaan fluiten.

nu fluit ik voor de vereniging waar ik ook handbal en ik heb weer plezier.

ook de leden die me kennen, die vinden dat ik neutraal fluit en als ik een keer een slechte dag heb, dan zeggen ze joh we hebben allemaal weleens een slechte dag.

dat is zoveel fijner dan de grond ingetrapt worden.

• ploppie

Eric-jan, als je op je werk constant wordt uitgescholden, blijf je daar dan ook werken? Ik wil wedden van niet. Dus leg eens uit wat je bedoeld met zwaktebod? Ik ben zelf geen scheidsrechter, maar speel wel al een aantal jaren (ook op niveau). In al die jaren heb ik het nog nooit gepresteerd om de scheidsrechter uit te schelden. Je roept wel eens wat of zegt dat je het er niet mee eens bent, maar dat gebeurt allemaal met een lach.

Indien deze scheidsrechter in kwestie dus besluit om er mee te stoppen (wat ik overigens niet hoop) kan ik niet anders dan hem gelijk geven. Het is toch van de gekke dat je in dit geval totaal geen steun krijgt van het NHV? Of zie ik het verkeerd?

• Eric-Jan Hermans

Wat bedoel ik met een zwaktebod:

Ten eerste ben ik geen Flapdrol, zoals nog een scheids mij betiteld maar een gewone jongen van 41. Rond de Carneval mogen ze me wel een flapdrol noemen.

Maar dat naast me neergelegd hebbende denk ik dat een het zwaktebod wat ik aanhaal de keuze van de scheidsrechter is waar de minste weerstand door ontstaat. Je hebt meerdere mogelijkheden maar de minste is volgens mij de fluit in de wilgen hangen. Wacht de hele situatie eens af en kijk wat er allemaal gedaan wordt. We zijn allemaal zo voortvarend met onze mening dat we de essentie van het verhaal kwijtraken. Het gaat hier om incidenteel buitensporig gedrag, Is er geen taak weggelegd bij de verenigingen en of de afdelingsbesturen. Deze commissie kan ook afgevaardigde sturen naar wedstrijden waar het eea kan gebeuren. Gebeurt bij ons in de afdeling wel. Als er berichten binnenkomen van een escalatie of naderende escalatie dan wordt hier een “kijker” naar toegestuurd. meerder keren zelfs als het moet.

Dus laten we zelf beginnen met de beledigende taal onder de scheidsrechters achter ons te laten dan kunnen we als groep weer verder. Als scheidsrechters problemen hebben na zo'n beladen wedstrijd laat ze in kontakt treden met scheidsrechters/officials die hier mee kunnen omgaan en welke handvatten zij pakken om zo'n situatie te handelen. Er zijn zoveel wegen maar de makkelijkste is om te stoppen. Wij weer een scheidsrechter minder en minder goede publiciteit in de media.

• heiko

tat, je spreekt wartaal.

Waarom zouden we stoppen?

Beide ploegen zijn voor, maar ook na de wedstrijd tevreden over ons optreden.

Ook in de derde helft geen wanklank over ons, integendeel.

En belangrijk vinden we ons zeker niet. Het is ook voor ons slechts een hobby.

Respect voor moaningmhyrtle, Fijn dat je toch weer begonnen bent.

Veel mensen laten zich ten onrechte meeslepen door de negatieve tendens met betrekking tot scheidsrechter zijn.

Het is een leuke hobby ondanks al die beste stuurlui aan de wal (zijlijn)

• moaningmhyrtle

EJH, geloof mij ik heb een hele hoge tolerantiegrens, maar ik laat me nooit en door niemand niet voor kankerwijf uitschelden.

wij waren niett het eerste koppel en zeker niet het laatste dat zo behandeld is door deze vereniging.

je mag het misschien de weg van de minste weerstand vinden.

als ik de beste weg zou kiezen en dat is volgens jou gewoon doorgaan en kijken wat je er mee kan, dan dupeer ik iedere week opnieuw mijn gezin omdat die een moeder en een vrouw hebben die niet te genieten is het hele weekend omdat ze weer moet fluiten met het risico dat ze uitgekafferd wordt.

jij vindt dat zwak maar ik niet. mijn gezin is namelijk het allerbelangrijkste en dus hang ik mijn fluit aan de wilgen.

je kan het er niet mee eens zijn en het zwak vinden, dat is dan jammer. ik heb in ieder geval mijn fluit weer ter hand genomen en ga zelfs met mijn skp binnen de vereniging de hsa1 en 2 geven in samenwerking met een docent.

• Eric-Jan Hermans

Lieve moaningmhyrtle:

Ik zeg niet dat het zwak van je is maar ik denk dat er meer is dan de fluit in de wilgen te hangen. Als ik al zie hoe jij je hier op dit forum beweegt mag ik er toch van uitgaan dat je gepokt en gemazeld bent. Ik laat mij ook niet beledigen en zeker niet door het woord k….

Dat het in het Haagse een normaal gang van zaken is om mensen hiermee aan te spreken zegt meer over de Hagenaars dan over de rest van Nederland. Ik blijf van mening dat jij je plezier moet terugkrijgen in het leiden van wedstrijden en dat kan door een hele makkelijke oplossing. Geef bij de afdeling aan dat je die vereniging niet uit en thuis wilt fluiten. Je krijgt gaandeweg het seizoen weer het plezier terug wat je voorheen had. Of ga eens over de grens van de afdeling en laat je in een andere afdeling inzetten. Oplossingen genoeg. Maar belangrijk is dat je het plezier terugvindt in het fluiten.

Anders mail ( zie gegevens EJH) me eens kunnen we het beter in kaart brengen en je het plezier weer teruggeven.

Groetend,

EJH

• moaningmhyrtle

heel lief van EJH, maar ik heb koppel gefloten en wel landelijk nl hoofdklasse dus ik heb het hele land gezien.

ik heb zelfs meerdere malen aangegeven dat ik deze ploeg niet meer wilde fluiten.

we kregen ze toch.

dit is overigens niet in het haagse, ik woon namelijk in de randstad.

dus ja ik ben gepokt en gemazeld.

maar goed zoals ik al zei, ik heb mijn plezier al terug en ben nu thuisfluiter.

ik ga samen met mijn skp cursus geven en mentale weerbaarheid zal zeer zeker een onderdeel zijn van onze cursus.

ik zal je zeker een persoonlijke mail sturen om te kijken of we hiet iets mee kunnen.

gr mm

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.