commentaar op de scheids

• een scheids

Jammer Jopie dat je het zo formuleert, er lag helaas nog geen sneeuw, waarom zeg ik helaas, omdat ik dan misschien zou twijfelen en inderdaad vanwege de gladheid dit zou kunnen gebeuren. Maar ik twijfelde niet omdat er geen sneeuw lag, en de naam kan ik niet zeggen, omdat er een zaak loopt, maar als ik zeker zou zijn dat alle scheidsrechters deze vereniging zou weren, en de zaak zou zijn afgehandeld dan zou ik het zeker zeggen.

• sterren

Het was in ieder geval niet bij de wedstrijd Cometas - Venus Nieuwegein uit de dames regio klasse D!!! Want daar zat ik op de tribune!

Misschien Zwaluwen of de Blinkert…..? Die hebben redelijk verloren…

Baarn heeft een vrouwelijke coach…

Van de rest weet ik het niet of kan ik me niet voorstellen dat daar zoiets zou plaatsvinden…..

• rapporteur

Ga er nu wel van uit dat onze collega scheidsrechter niet aan het overdrijven is

wat mij opvalt is dat de schuldige zich hier niet verdedigd of de club

dus alles zal waarheid zijn

oproep aan alle scheidsrechters regio D

boicot die club voor de rest van het seizoen masaal afschrijven als je voor die club aangeschreven wordt.

NHv een schorsing voor het leven is hier op zijn plaats

bestuur club zet de man uit zijn functie

trek het boete kleed aan geef de scheidsrechter een weekje vakantie op jullie kosten

met zijn gezin.

dit mag en kan niet op de velden

• zondag

Ik wil die vereniging wel boycotten, maar dan moet ik wel weten welke vereniging het is.

Anders kan ik niet afschrijven als ik wordt aangeschreven om die vereniging te fluiten

• speculaatje

Cometas - Venus Nieuwegein: prima geleid door het aanwezige scheidsrechterskoppel! Mag inderdaad vaker gezegd worden.

• sterren

Een scheids,

Laat je nog even weten welke vereniging het was als ze de zaak afgehandeld is?

• heiko

Wij heben een aantal jaren geleden een soortgelijke situatie meegemaakt.

Bedreiging en belediging gedurende en na de wedstrijd.

Op advies van de thuisspelende vereniging, welke ons een goede bescherming gaf, zijn we uiteindelijk onder politiebegeleiding van het veld afgegaan.

Klacht ingediend bij de SPC. Daders zijn door ons met name genoemd. Er werd niets mee gedaan!

Het enige wat het NHV ons vertelde is dat als we aangifte zouden doen, dat zij ons zouden steunen.

Dit is een omgekeerde wereld. Als bond dien je mijns inziens een standpunt in te nemen “wie aan mijn scheidsrechters cq bondsvertegenwoordigers komt, komt aan mij!” Alleen op die manier zal menig scheidsrechter zich gesterkt voelen in zijn/haar optreden, hoe dan ook.

Toen ik met handballen begon (ong. 40 jaar geleden) heeft een speler van korte afstand een bal vol in het gezicht van de scheidsrechter gegooid. Betrokken speler is toe voor het leven geschorst. Vandaag de dag krijgt hij een lintje!

• ZONDAG

Is er al meer bekend over de aanklacht.

Ik hoop dat degene die zich zo onbehoorlijk gedragen hebben, aangepakt moeten worden.

Ik vind dat dit item populair moet blijven, want geen enkele speler of iemand uit het publiek mag ooit het recht krijgen om mensen zo te beledigen en te bedreigen, zeker niet in de sport.

Dit zou de doodsteek zijn voor het hele sportgebeuren.

Ik zou zeggen scheids, geef niet op, het recht moet zegevieren.

• ook een scheids

De aanklacht is in behandeling, en word over 2 weken een beslissing over genomen. De schuldige partij ontkend, en geeft nu de scheids de schuld dat hij alles verzonnen heeft, ik heb de desbetreffende scheids gesproken en waarschijnlijk besluit hij om de fluit def. in de wilgen te hangen als er niets aan gedaan word. Dus vervolgd zeker

• Eric-Jan Hermans

Forumleden,

We zijn in dit forum zaken aan het formuleren die ons als scheidsrechter niets aangaan. Hoe slecht dat ook klinkt is het zo dat wij als scheidsrechter alleen maar het voorval moeten vermelden op het wedstrijdformulier. Het is niet aan ons om een straf te regelen middels dit forum aan de betreffende vereniging cq speler. Wij als scheidsrechter hebben ons niet te bemoeien met de strafmaat die wel of niet gegeven gaat worden aan de overtredende partij. Om dan nog te zeggen dat wanneer er niets aan gedaan wordt de fluit in de wilgen te hangen vind ik een zwaktebod. Er staan voor alle overtredingen die vallen onder tuchtrecht straffen vast. Bij mishandeling of andere misdrijven moet aangifte gedaan worden bij de politie en de scheidsrechter wordt ter zijde gestaan door een advocaat bij deze zaak en gaat dan ook uit van een aantal op papier vastgelegde feiten, een rechter geeft zijn mening over hetgeen hij in zijn bezit en gehoord heeft. Zo zal het tuchtrecht ook te rade gaan. Zijn alle procedures gevolgd dan zal de overtreder een bestraffing opgelegd krijgen. Vinden wij dat als scheidsrechter te weinig? jammer dan, zo zit dit onderdeel van recht nu eenmaal in elkaar. Voordat iemand is veroordeelt blijft hij of zij onschuldig. Er wordt nu van uitgegaan dat de speler/team schuldig is zonder hoor en wederhoor.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.