commentaar op de scheids

• een scheids

Verscheidene keren zie ik op dit forum, dat jullie commentaar hebben op de scheids, zelf vind ik dit geen probleem, maar toch wil ik graag van jullie weten wat jullie hier van vinden. Afgelopen weekend heb ik een wedstrijd gefloten, en de hele wedstrijd ben ik voor vuile hond uit gemaakt, voor een vieze lul, en voor vuile kankerlijer, dit was voor mij de druppel, en heb deze persoon de zaal uit laten zetten,(was een supporter). Na de wedstrijd ben ik door de supporters bedreigd, zodat het verstandig was om via de achterdeur de sporthal te verlaten. En aankomend op de parkeerplaats heeft ook nog de coach mij getracht met zijn MPV mij overhoop te rijden. Nou ben ik niet snel overstuur te krijgen, dus ik blijf plezier in het fluiten houden, maar wil toch laten weten dat fluiten momenteel niet echt leuk meer aan het worden is. Nou ben ik benieuwd wat jullie commentaar hierover is, wat ik nog wel kwijt wil, is dat dit in de Regio D gebeurde, ik zal geen verenigingen noemen, want dat vind ik niet kunnen.

• meneer de agent

poging tot doodslag? aangifte doen lijkt mij

• henk

Schandalig. Ik ben het ook niet altijd eens met de leiding. Maar we moeten wel normaal blijven doen. Of is dit normaal.

• Leek

Noem gewoon de vereniging bij naam, de fatsoensnormen hebben ze zelf overtreden.

Aangifte doen uiteraard en een rapport schrijven en naar het NHV sturen.

• Obelix

Zeker aangifte doen. Zo'n actie gaat nergens meer over. handbal is maar een spelletje maar helaas kan niet iedereen dat zo relativeren.

Kheb medelijden met die supporters die de scheidsrechters uitmaken voor allerlei ziektes. laat ze alsjeblieft hun frustratie op een boksbal afreageren ofzo…

• iboetje

Opvoeden begint bij de basis. Ouders voeden hun kinderen op. Verenigingen hun leden. Daarom is het wel verstandig om de vereniging bij naam te noemen. Laat ze zich maar realiseren dat dit soort praktijken een negatieve respons opleveren voor hun vereniging. De volwassenen die op een tribune zitten hebben zich ook te realiseren dat zij een voorbeeldfunctie leveren voor de jongere leden. Jeugd kopieert namelijk ook nog eens het gedrag van de ouderen. Dus, op het moment dat iemand woorden gebruikt die niet op een sportveld thuis horen wordt er van omstanders verwacht dat zij hem/haar corrigeren. Wat betreft het auto-incident, geen seconde over nadenken, aangifte doen. Zijn ze nou helemaal idioot. Succes verder met je scheidsrechtersloopbaan.

• rapporteur

De scheidsrechter ook wel leidsman of lijdsman

wordt gezien als kop van jut

nee dit voorval mag en kan niet op de handbalvelden

dus vooral de naam van de club noemen

collega scheidsrechters wordt je voor deze club aangeschreven vooral afbellen

Massaal een boycot steun je collega

Advies aangifte doen bij politie

Rapport richting NHV

iemand die werkzaam als coach, kan dit niet maken wat mij betreft direct royeren

voor zijn leven.

• Voetfout

Nou, dat lijkt me duidelijk. Ik begrijp ook niet dat er vanaf de tribune niet wordt ingegrepen. Als iemand in mijn omgeving dergelijke taal zou uitslaan, zou ik er wat van zeggen, zeker als het iemand van mijn eigen vereniging betreft. Dat ga je toch niet goed vinden.

Zonder scheidsrechters kun je niet handballen, of wat voor sport dan ook beoefenen, en ook scheidsrechters kunnen fouten maken en daar kun je soms in het vuur van de wedstrijd op reageren. Maar dat mag nooit op een dergelijke manier gaan, dit is echt te gek voor woorden. Waar gaat het over, sporten op hobbyniveau (op elk niveau trouwens) moet plezier zijn, zowel voor de spelers, als voor de scheidsrechters, als voor publiek, coaches, begeleiders enzovoort. Het schelden met ziektes moet sowieso uitgebannen worden, vind ik. Schelden is überhaupt nergens goed voor; als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat ook op een andere manier duidelijk maken. Ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten en aangifte doen en bij het NHV melden.

Laat je plezier niet vergallen door zulke domme mensen!

• Dennis

Smeeing/BDC is het niet. We Have lijkt me stug, want die heeft geen coach.

Dan blijven Lacom, Hercules en Lotus over. Bij welke club is dit geweest?

• 2voor12

Misschien iets voor Peter R de Vries

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.