ongelooflijk beleid lions

• Norrit

Kijk, en daar zeur ik dan ook niet over. Volgens mij hebben ze het wel redelijk op de rit met eigen jongens (waarbij ik dan wel de kanttekening zet dat sommigen nog niet constant genoeg zijn)

Maar ik denk ook dat sommige spelers die nu in de Belgische competitie spelen met 3x per week trainen zonder problemen mee kunnen. Al was het maar om de jongens die pas komen kijken (zo te zeggen) te ondersteunen.

Van concurrentie wordt je beter, al is het van iemand die maar 3x per week traint. En dan gaan die jongens van 3x per week trainen ook harder lopen, want je moet toch een meerwaarde blijven ten opzichte van de spelers die wel willen trainen.

Ik denk echt dat ze met dit soort idiote eisen (verplicht 5 trainingsmomenten) hun eigen ruiten ingooien en als ze zouden inbinden met sommigen maar 3x (uiteraard wel met goede redenen waarom maar 3x) trainen ze betere sportieve resultaten behalen…

• Op je scherm

Ze willen gewoon iedereen ongeveer als gelijkwaardig beschouwen kwa eisen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, die ook vast wel gemaakt worden. Ik geloof dat dit besluit is gemaakt door de ervaringen die op zijn gedaan voorgaande jaren. Door iedereen gelijkwaardig te behandellen krijg je wel meer toegevoegde waarde aan het ‘team gevoel’. Wat ik gehoord heb van mensen is dat vorig seizoen een keer bijvoorbeeld op een doordeweekse training maar 5 man aanwezig waren (waarvan 2 spelers en 3 keepers) en ook dat bij andere trainingen (rennen / fitniss / etc) vaak dezelfde personen het lieten afweten of dezelfde personen altijd aanwezig waren.

Dus met zicht op het teamgevoel is het belangrijk dat iedereen (wanneer mogelijk) samen en evenveel traint. Dit betekent dus dat je eisen moet stellen, waardoor bepaalde spelers afvallen.

Daarbij werd het ook eens tijd dat een club de eisen ging stellen..en niet de speler zelf met eisen kwam waar de club zich maar aan moest aanpassen.

• Eddy Achterbal

maar Norrit, wat is er dan mis om een goede buitenlander aan te trekken die ook daadwerkelijk iets toevoegt aan het team, die de jonge jongens op de plek kan zetten met zijn ervaring in het tophandbal (en dan heb ik het over echt tophandbal en niet de Belgische Limburgers die een handvol Europacupwedstrijden mochten spelen waarin ze een pak slaag kregen). En deze jongen zal dan wel de volledige trainingslast op zich nemen, wat van deze geweldige spelers in België altijd maar de vraag blijf.

Ik vind het een goede zet om een jongen van dit kaliber (gezien de berichten die de Lions website de wereld instuurt) tussen deze groep te zetten.

Hiermee komen ze een stapje dichterbij het doel wat ze willen bereiken. Wedijveren met Volendam komend seizoen met een bijna compleet team uit eigen opleiding.

• Op je scherm

Daarbij waren alle vorige buitenlanders in de Lions ‘geschiedenis’ geen ECHTE bijzondere spelers met bagage. Deze nieuwe speler heeft waarschijnlijk meer bagage om uit te delen aan de Lions dan alle vorige buitelanders samen.

• Norrit

Heb je mij iets horen zeggen over deze aankoop? Is alleen maar positief te noemen dat zo iemand de Lions komt versterken.

Vraag me dan alleen af of zijn eisenpakket zoveel lager ligt dan dat van de limburgers in het buitenland…

• Norrit

Met als uitbreiding:

En deze jongen zal dan wel de volledige trainingslast op zich nemen

Wat krijgt zo iemand dan betaald?

En dan zul je wel denken, centen moet toch niet uitmaken. Wel, als handbal genoeg zou betalen om minder te werken zouden 5 trainingsmomenten weer geen probleem zijn. Is toch altijd een wisselwerking, maar daar wordt dan weer niet over gesproken…

• Op je scherm

Oh nee, was verder ook niet richting jou bedoelt, maar gewoon meer ‘on-topic’ bedoelt.

Hmm nouwja, het gaat niet om zijn eisen pakket.. Het gaat er juist om dat hij wel bereidt is om het eisen pakket van de Lions te vervullen, in tegenstelling tot de ‘Belgische Limburgers’ (wat natuurlijk een persoonlijke keuze is wegens omstandigheden die gerespecteerd moeten worden).

• Op je scherm

Oh, hij zal vast een mooi bedrag in zijn zak mogen steken..maar ben toch van mening dat je beter 1 GOEDE buitenlandse speler met ervaring kan halen dan 2 ‘Belgische Limburgers’.

• Eddy Achterbal

al met al ben ik het met Op je Scherm eens. Beter een hele goede buitenlander, dan 2 goede ervaren “nederbelgen” maar die minder gemotiveerd zijn…

• joker

het is natuurlijk iets lastiger te verkopen aan de “jonge honden” als de oudere spelers (die natuurlijk een pak aan ervaring meebrengen) maar 3 keer hoeven te trainen terwijl juist die “jonge honden” zich 5x per week zwaar in moeten zetten/ Met het gevolg dat de oudere spelers waarschijnlijk het leeuwendeel van de wedstrijd speelt.

dan haken die jeugdigen vroeg of laat af.

ver der is het idd misschien wel eens tijd dat we de rollen omdraaien zoals “Eddy Achterbal” schrijft;

Laat de spelers zich eens aan de wensen van de club aanpassen en niet andersom.