ongelooflijk beleid lions

• Op je scherm

Het is in handballend Limburg al jaren algemeen bekend dat de meeste limburgse handballers op latere leeftijd Nederland verruilen voor Belgie om nog even wat geld te vangen en weinig te trainen, maar wel op gelijkwaardig niveau te spelen. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen.

Het probleem is daardoor wel (wat joker al aangaf) dat ze de luxe van weinig trainen in combinatie met veel geld vangen nergens in Nederland zullen aangeboden krijgen. Dit wil zeggen dat wanneer deze jongens de keuze gemaakt hebben om de zuidelijke grens over te gaan, ze bijna nooit meer terug komen (en al zeker niet zonder belachelijke eisen).

Luxe maakt lui.

• Roger

Ik heb eens wat onderzoek gedaan naar de selectie van dit seizoen, zodat dit gezeik eens ophoudt.

Rudi schenk, sittardia

Mark Leckebusch, V&L

Freek janssen, bfc

Tim mullens, bfc

Jorn smits, V&L

Marco Vernooy, Loreal

Juri corvers, sittardia

Maaten kooijman, sittardia

Joeri verjans, bfc

Robin verjans, bfc

Alan van de wal, v&l

Martijn meijer, bfc

Andreas kittel, sittardia

Lino janssen, bfc

Pim hoefnagels, sittardia

Jordi cremers, bfc

Bjorn marquardt, duitsland maar vorig jaar Lions 2

Marko pejovic, montenegro

Zoals iedereen kan zien komt zoiets de hele selectie uit eigen jeugd!! Word er dan zorgen gemaakt over 1 buitenlander. Welke ploeg heeft nog meer zoveel spelers uit eigen jeugd?? dat zijn er niet veel!! pfff wat zijn sommige mensen tog zielig..

• Op je scherm

Rudi schenk, sittardia

Mark Leckebusch, V&L

Freek janssen, bfc

Tim mullens, bfc

Jorn smits, V&L

Marco Vernooy, Loreal

Juri corvers, sittardia

Maaten kooijman, sittardia

Joeri verjans, bfc

Robin verjans, bfc

Alan van de wal, v&l

Martijn meijer, bfc

Andreas kittel, sittardia

Lino janssen, bfc

Pim hoefnagels, sittardia

Jordi cremers, bfc

Bjorn marquardt, duitsland maar vorig jaar Lions 2

Marko pejovic, montenegro

Kleine toevoeging, de dikt gedrukte namen zijn mensen die vanuit de Wild dogs of Lions 2 zijn doorgestroomd naar Lions 1.

Geeft maar weer aan dat er wel degelijk doorgeschoven wordt bij de Lions en jongere jongens worden opgeleid.

• OokRR

Alleen nog een keeper en een linkshander en we zijn kompleet.

Bart Kohlen en Bjorn Alberts??

• Op je scherm

Die vallen onder de eerder genoemde catagorie

Ik quote:

Uit welingelichte bron kan ik jullie vertellen dat wel degelijk gesproken is met een aantal naar België uitgeweken Limburgers. Alleen komen die niet terug omdat hier van hun verlangd wordt dat ze minimaal 5 trainingsmomenten per week afwerken. In België kunnen ze volstaan met maximaal 3. Zet het maar uit jullie hoofd dat die nog terugkomen. Een van de redenen waarom na het afgelopen seizoen de nodige spelers afscheid hebben genomen van de Lions. Van hen werd ditzelfde verlangd, maar konden dat ze om persoonlijke reden niet (meer) opbrengen. Wordt na twee jaar een van de plannen in de daad omgezet, blijkt het voor een enkele lezer hier ook weer niet goed.

• Norrit

En dat vind je blijkbaar niet logisch???

5 trainingsmomenten per week, als je werkt impliceert dit dus 5 avondtrainingen per week… Plus nog een wedstrijd, trainingsstage of whatever in het weekend. Lijkt me logisch dat deze mensen in belgië blijven…

Maar dan ben ik ook lui (ow nee, je noemde het lekker luxe) en handbal op lager niveau, dus zal wel niet mee mogen praten…

• Op je scherm

Waar blijkt het uit dat ik dit niet logisch vind? Als je een eerdere post van mij gelezen had, dan had je kunnen lezen dat ik vind dat je het die boys niet kwalijk kunt nemen voor hun keuze.

Ook al ben je volgens eigen zeggen lui en speel je op lager niveau mag je je van mij best mengen in deze discusse (graag zelfs), maar lees eerst de posts goed door :)

• Op je scherm

Daarbij doelde ik met ‘luxe’ op het weinig trainen en toch genoeg geld vangen in Belgïe (trainings uren t.o.v. ontvangen geld ratio). Hierdoor worden deze spelers ‘lui’ en zijn ze meestal niet bereid meer om van 3-4 keer per week te trainen naar 5-7 keer per week trainen te gaan.

• Norrit

Ik had de lekker luxe wat negatief geïnterpreteerd, excuus

Had de posts wel degelijk goed doorgenomen

• joker

Ik kan niet anders dan “op je scherm” gelijk geven; zeker mag je meepraten Norrit.

Alleen is de hele discussie ontstaan uit het feit dat iemand het blijkbaar belachelijk vindt dat buitenlandse spelers gehaald worden en de “Belgische Limburgers” niet gehaald (kunnen) worden.

Het is natuurlijks ieders vrije keuze om te ballen waar hij/zij dit leuk vindt en voor ieders beste condities. Maar de Lions hebben ooit eens uitgesproken om uit te willen groeien naar een voor Nederlandse begrippen topclub. Daarbij hoort in hun vizie minimaal 5 trainingsmomenten per week. Als iemand dat niet wil of kan opbrengen kan ik me dat ook voorstellen. Maar dan moet er niet gezeurd worden dat er vervolgens buitenlandse jongens aangekocht (moeten) worden in een poging dat doel te bereiken.