Niveau scheidsrechters

• Koos

Zou graag dieper erop in willen gaan, maar ik vertrouw op commissie, rapporteur, en bestuursniveau niemand meer. Teveel meegemaakt, en dat voor een bondje met 53000 leden. Dat is dan je “hobby” !? Gewoon de andere kant opkijken, komt het vanzelf goed. Advies: ga voor eigen plezier in combinatie met de teams, doe wat met de opmerkingen van spelers, coach. Coach en spelers steken uren per week in het spelletje. Ga niet 1 uurtje per week alles lopen verzieken omdat je je thuissituatie moet afreageren. Fluit en dwing jezelf tot het uiterste, zowel voor jezelf als de spelers.Zelfreflectie, trede 7, spelregelkennis, wedstrijd lezen, vertel maar wie dit kan. Denk dat we met een koppel of 10-15 wel klaar zijn. Uiteraard zijn er wel meer, maar die begonnen te laat. Zit je op het pluche, dan zit je er tot je dood.

Veel plezier komend weekeind,

Koos.

• een scheids

ik ben zelf sinds 4maanden koppelscheidsrechter en hoor bijna na elke wedstrijd goed gefloten scheids

omdat wij eerlijk en voor de overtredingen fluiten waarvoor we moeten fluiten en ja arm trekken en bewust duwen is bij ons rood???

nu zie ik ind dat in de regio klasse vaak de zelfde oude garde fluiten die bijna nooit op cursus komen en de koppels die 1 of 2klasse fluiten wel

maar niet de wedstrijden krijgen in regio klasse.

vind ook zeker dat de nieuwe koppels in regio in gezet moeten worden want vernieuwing is nodig en belangerijk in zeker regio klasse???

dus wie weet gaat het gebeuren en heren scheidsrechters alsje denk datje niveau van regio aan kan vraag rappoteur aan

bij onze wedstrijd keek er toevallig een en we kregen meteen wedstrijd in regio

dus doen

en spelers probeer als eerste het plubliek rustigtehouden want die hittsen het meeste de scheidsrechters op he ??????en ook jullie dan

gr een scheids

• Norrit

Afgelopen weekend een goed koppel gehad, ze voelden de wedstrijd lekker aan. Ze lieten veel toe (lees: lieten iedereen handballen), maar op de momenten dat het nodig was durfden ze ook op te treden. Heren, bedankt (tu)

• Superscheids

Nu zou het leuk zijn als man en paard (lees namen en wedstrijd) genoemd worden…..

• hoogmoed

Wat ben jij bezig met je zelf zeg

fluit nu al vier maanden koppel en altijd goed

wellicht mag je volgend jaar naar de wk om te fluiten

hoogmoed komt tenval

kijk een hoe jullie fluiten in een hal met volle tribunes

en waar er echte belangen op spel staan

probeer een een beker finale in de afdeling of zo

nee geef mij maar die oude jongens die een wedstijd kunnen lezen

• Eric-Jan Hermans

Gezien dit forum de laatste tijd over het niveau van scheidsrechters gaat zou ik het eens willen hebben over het acceptatieniveau van spelers en speelsters. Er zijn een aantal zaken belangrijk om te kijken naar een koppel of beter gezegd een scheidsrechter in het algemeen. De scheidsrechters die we elke week krijgen zijn de scheidsrechters die ook op dat niveau thuishoren. Dit is aan de hand van rapportage en of eigen aanvraag van de scheidsrechters. Daar ik een team coach/train in de 2de klasse van Limburg heb ik elke week te maken met scheidsrechters en probeer na de wedstrijd altijd objectief naar een wedstrijd te kijken. Dat wil niet zeggen dat ik me altijd juist gedraag in de wedstrijd maar dat is een andere discussie maar na de wedstrijd ga ik altijd de dialoog aan met de leidsman. Wanneer zo'n discussie gaat lopen is het belangrijk dat je weet hoe een scheidsrechter in de wedstrijd staat en tegen situaties aankijkt. Daarbij de visie van de scheidsrechter meegenomen kun je als trainer/coach een objectief beeld vormen. Je weet voor een volgende keer hoe je een scheids in je spel mee kunt nemen.

Daar het acceptatieniveau van een aantal forumlezers zeer beperkt is merk ik dat er telkens door dezelfde forumlezers gereageerd wordt. Deze forumlezers geven af op scheidsrechters die misschien meer tijd in het handballen steken dan dat er vermeld wordt in voorgaande items. dat kunnen we denken maar niet opschrijven of zeggen. Het zou toch mooi zijn als scheidsrechters na een gemiste open kans van een speler, de speler een mondeling advies gaan geven dat hij beter kan gaan wisselen na zo'n fout. Moet je eens kijken wat er dan gebeurt. De eerste reactie zal een verontwaardigd gezicht zijn en als tweede wordt tegen de scheidsrechter gezegd waar hij zich mee bemoeit. Dat zou ik ook tegen de forumlezers willen zeggen. Als je wat te zeggen hebt over en tegen scheidsrechters doe het gefundeerd en laat deze mensen in hun waarde. Blijf objectief forumlezers.

• Norrit

Namen noem ik ook niet bij de koppels waar ik niet positief over ben, dus zal ik het bij deze ook niet doen. Zou er ook niet toe moeten doen…

• Peter

Aan het stukje van Eric heb ik als scheidsrechter niets meer toe te voegen.Zullen we ons weer met andere dingen gaan bezig houden……….

Peter (scheidsrechter)

• tititi

Alle scheidsrechters thuis op de bank

is deze discussie ook ten einde

wat een gelul zeg wees bij dat die mensen nog willen fluiten

• cirkel

Aanvullend op Eric:

of wordt zelf gewoon scheidsrechter.

Moet makkelijk en snel kunnen gezien de kennis van regels en spel van vele spelers (die nog geen scheidsrechter zijn).

Velen (en zeker je club) zullen je dankbaar zijn.

Maar of de spelers daar dan weer blij mee moeten zijn?