Misschien een keer een topic starten over welke scheidsrechters goed gefloten hebben dit weekend?
Is minder frustrerend …
Tsja, je hebt natuurlijk gelijk.
Er is echter al een enorm scheidsrechterstekort. Je kan dan wel heel oude en/of slechte scheidsrechters willen afvoeren, wellicht stijgt de gemiddelde kwaliteit dan iets, maar het tekort wordt nog groter. Nog meer wedstrijden onbemand, of nog meer dames regiowedstrijden en heren 1e klaswedstrijden met maar één scheidsrechter. Ook alles behalve ideaal; er wordt ook daarover geklaagd.
Een oplossing op korte termijn is er gewoon niet.
Op lange(re) termijn zou er moeten worden ingezet op aanzienlijke vergroting van het aantal scheidsrechters. Alleen dan krijgen de afdelingen een mogelijkheid om sancties toe te passen op scheidsrechters die echt niet (meer) aan minimale eisen kunnen/willen voldoen. Ik hoop dat het nog eens zo ver komt!
Ik handbal zelf ook (regioklasse) en ik erger me ook geregeld groen en geel aan het niveau van de scheidsrechter. Al hebben we ook enkele wedstrijden goede scheidsrechters gehad. Het probleem is dat sommige scheidsrechters denken dat er teams bij elkaar gezocht worden zodat ze kunnen fluiten. Terwijl dit volgens mij niet het geval is. Ik denk dat het belangrijk is dat een scheidsrechter de wedstrijd aanvoelt. Je moet niet alles willen zien, maar proberen duidelijk een grens aan te geven wat wel / niet kan. Dat er verschillende interpretaties zijn van spelregels is iets waar niks aan te doen is. Sommige scheidsrechters laten fysiek meer toe dan anderen. Dit is iets waar niks aan te doen is en wat niet erg is, als het maar aan 2 kanten gelijk is. Als scheidsrechters hun best doen om een wedstrijd aan te voelen wordt het ook geaccepteerd dat er fouten gemaakt worden. Het is alleen jammer dat sommige scheidsrechters zichzelf boven het spel denken te kunnen zetten.
Ik heb altijd behoorlijk wat commentaar op de scheidsrechter gehad. Mij is toen ook verteld … als je het beter kan… neem dan zelf een fluit.
Zo gezegd zo gedaan. Voor mij is fluiten een hobby, maar scheidsrechters (en coaches overigens ook) zijn ondergeschikt aan de spelers.
Hun moeten handballen en de rest (coaches en scheidsrechters) zijn er om te helpen om het tot een goed / mooi / leuk eind te brengen. Ik heb totaal niet de illusie dat ik geen fouten maak en zal ook geregeld de plank een keer goed mis slaan. Maar je moet dit wel toe kunnen geven en er over praten. Verder moet je er voor open staan dat het spelletje veranderd (sneller en technischer). En proberen je te blijven ontwikkelen. Je bent nooit te oud om te leren. Zelf probeer ik dit te doen door cursussen (hs2 / young referee project en hs3… binnenkort begin ik met hs4) te volgen en samen met mijn maatje er over te praten. (evalueren van wedstrijden
Maja lang verhaal … dit is hoe ik er over denk, en ik heb weinig maar weinig problemen met coaches / spelers….
maja wie ben ik?? …. een broekie van 21 jaar…
als je daarmee doelt op mijn verhaal.. ik fluit in de zelfde klasse als dat ik speel… maar ik ga niet over mijn eigen fluiten oordelen dat laat ik aan andere over… heb ik nog wel een vraag… ik wordt op wedstrijden ingedeeld in mijn eigen klasse? wat vind je hier van … tot op heden 2 x maar zal nog 1x gebeuren dit seizoen…
Wat veel spelers als idee hebben, is dat zij 2 a 3 keer in de week hard trainen en (serieus) met hun sport bezig zijn. En de scheidsrechters 1 keer per week lekker een wedstrijdtje komen fluiten.
Wat verder ook veel spelers ergert is dat scheidsrechters niet consequent fluiten of niet volgens de regels (met name duwen/trekken in de verdediging). En als je dan een scheids boos aan kijkt krijg je 2 minuten. In sommige regio's is dit erger dan in andere, maar naar ik hoor schijnt dit heel erg te zijn in regio Brabant en Limburg
Kijk als een scheids een fout maakt is dit meestal niet erg, Spelers maken nog veel meer fouten. Maar ik ben het er wel mee eens dat (met name de oudere garde) meer gerapporteerd moeten worden door mensen die er verstand van hebben.
Datgene wat moaningmhyrtle schrijft wat je als scheidsrechters moet doen om op een bepaald niveau te mogen fluiten kan, denk ik, niet door de spelers van vergelijkbare teams onderschreven worden.
Volgens mij hebben we hier te maken met een mentaliteitskwestie.
Als je gewonnen hebt ligt dat aan de eigen kwaliteit en als je verloren hebt ligt dat aan de kwaliteit van de scheidsrechters.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?