Niveau scheidsrechters

• een scheids

nou hoogmoed ik vind je beetje grote sukkel alsje zo antwoord

miss ben jij wel de grooste sukkel die rond loopt op de velden ??????????????

je moet is goed lezen wat er staat en ja ind we fluiten goed ja denk dat er maar weinig koppels zijn die nu

4 maanden fluiten en meteen door stromen naar regio klasse zegt wel iets he of niet dan

of moet ik nou weer meteen na wk sukkel

ik vidn fluiten erg leuk en maak duidelijk dat het ook anders kan dan alleen maar gezeik richting scheidsrechters

want die doen het toch altijd en niet de spelers die voor opdoel missen of wat dan ook

dus ja wij fluiten erg goed ja en gelukkig vinden de teams dat ook

dus doe je naam eer aan en verdwijn hoogmoet

de scheids

• jopiedewit

als je net zo fluit als je schrijft…..dan heb ik eerlijk gezegd me twijfels. maar dit soort dicussie's hebben geen zin, nog sterker men denkt en praat alleen in zijn eigen straatje. Scheidsrechter wie dan ook, zullen nooit toegeven dat hun fout zitten, zelfs niet met beelden erbij. Alles valt f staat met hun eigen interpetatie van het spel. Kijk nou bij eredivisie voetbal…op tv met beelden en dan er nog omheen draaien. En als het niveau van de scheidsrechters op eredivisie niveau al slecht is hoe moet het dan in de onderste divisie's. dus stop hiermee je heb er niks aan.

veel succes iedereen verder

• cirkel

Dus ook voor Jopie geldt: ik denk dat we met hem erbij een prima scheidsrechter gaan binnenhalen!

Ik denk dat zijn -veelal negatieve tot zeer negatieve- inbreng helemaal omslaat.

Als hij zelf eenmaal scheids is: geen kwaad woord meer over scheidsen.

Of geldt voor hem niet: schoenmaker, blijf bij je leest….??

• schnit

Beste Jopie,

Op zaterdag 6 maart spelen de dames en heren van Quintus bijde thuis, de dames tegen Hellas, en de heren, daar na tegen E&O, dit beloofd een geweldige handbal avond te worden in Kwinsheul.

Graag nodig ik je hier bij uit om zeker bij de dames wedstrijd te komen kijken, en na de westrijd met ons ( Schneider/Schneider) de wedstrijd na te praten, dan wil ik daar na nog wel eens weten of jou stelling “Scheidsrechter wie dan ook, zullen nooit toegeven dat hun fout zitten, zelfs niet met beelden erbij” nog stand houd.

• heiko

Het is niet moeilijk om scheidsrechters onderuit te halen op basis van videobeelden. Studio Sport is een levensgroot voorbeeld hierin.

De kunst van het beoordelen van scheidsrechters is om te bepalen of hij/zij voor die situatie op een plek staat om dit zelf goed te kunnen beoordelen.

• titi

roos Schreef:

——————————————————-

> Het is niet moeilijk om scheidsrechters onderuit

> te halen op basis van videobeelden. Studio Sport

> is een levensgroot voorbeeld hierin.

> De kunst van het beoordelen van scheidsrechters is

> om te bepalen of hij/zij voor die situatie op een

> plek staat om dit zelf goed te kunnen beoordelen.

jij reageer ook overal op zeker niks anders te doen

beval me uitstekend op de bank ik wil nooit meer iets met het nhv te maken hebben

oud ere divisie scheidsrechter

het hete toen nog sws en ws

het is nog even tering zooi.

• (Duim)-Zuigertje

Scheiten de Hellas dames dat beter Jopie ?

Of heeft hun coach een eigen wereld ?

• actieve lezer

Geachte Scheidsrechters,

Als de scheidsrechters nu eens proberen bij de wedstrijden mee te lopen met de bal zodat iedereen ziet dat ze er boven op zitten.

Zoveel mogenlijk het tempo bijhouden, en de aanval zolang mogenlijk laten uitspelen, fluiten kan altijd nog, maar wel aan beide kanten ongeveer evenveel strafworpen en tijdstraf geven want er gebeurt altijd aan beide kanten van alles.

Dan ziet iedereen een paar NEUTRALE scheidsrechters.

Coaches, spelers, speelsters, en het publiek allemaal tevreden.

Om te verliezen is niet erg als de andere ploeg beter is, als ze maar eerlijk fluiten en er niet naar het publiek wordt geluisterd (en zonder publiek is er echt niets aan hoor, en als de scheids in de arena naar alle toeschouwers zouden luisteren fluiten ze geen wedstrijd meer)

Iedereen maakt fouten, niemand is 100% perfect maar dan hebben ze het in ieder geval geprobeerd.

Dit is denk ik waar veel publiek voor komt kijken .

groetjes actieve lezer.

• Superscheids

Sorry, actieve lezer, ik moet jou ff tegenspreken.

Je schrijft dat volgens jou een wedstrijd goed is gefloten als aan beide zijden evenveel straffen en strafworpen worden gegeven.

Dit klopt niet, want neem bv een wedstrijd met een team wat een offensieve 6-0 verdediging hanteert, deze zal veel minder strafworpen voor cirkelverdedigen tegenkrijgen dan een team wat een defensieve 6-0 speelt.

Ook zal een team wat veel via de opbouwers scorende pogingen van buiten de 9-meter doet minder strafworpen meekrijgt dan het team wat de cirkelloper en de hoekspeler veel in het spel betrekt.

Een snel of een technisch team zal veel minder persoonlijke straffen tegenkrijgen dan een team wat meer een fysieke spelwijze heeft.

Toch kun je als scheids van zo'n wedstrijd met 2 verschillende spelwijzen een mooie pot maken, nl door te zorgen dat je alle overtredingen op een juiste manier bestraft. Hierdoor krijgen de spelers en de coaches een beeld van de scheids die fluit in de geest van de wedstrijd. En dan kan het best zo zijn dat het ene team 12 tijdstraffen en 6 strafworpen heeft gekregen, terwijl het andere team 3 gele kaarten en 2 strafworpen mocht verzilveren.

Je mag als scheids dus nooit proberen om een gelijke score op de achterkant van het score-kaartje te krijgen. Ik denk dat wanneer dat gebeurt in een wedstrijd zoals ik hierboven heb beschreven de spelers en coaches helemaal niet tevreden zijn, voooral de coach van het technische of het snelle team zal zich zeer benadeeld voelen, terwijl de coach van het fysieke team de scheidsrechter wel zal kunnen knuffelen, wat zij hebben minder straffen tegen gekregen.

gr.,

Superscheids

• world best referee

Helemaal mee eens EJ. Ergo het kan zelfs zo zijn bij wedstrijden waar de krachtsverschillen dermate groot zijn en 1 team wenst over te gaan op het forsere geweld, terwijl de anderen gewoon blijven ballen het wel heel vreemd zou zijn als er beide teams evenveel straffen krijgen. Maar je weet ook wel dat actieve lezers geen actieve fluiters zijn wellicht…