Niveau scheidsrechters

• tati

norrit

even voor jou duidelijkheid heb een hbo opleiding arbeidsrecht

en zelf zal je wel zo spelertje zijn van ik ben goed en nooit hoger gespeeld te hebben dan 2 klasse afdeling

en fluiten ja moeilijk he een spelregelboektje uit je hoofd leren

zeker gezakt

• spelleider

Ik lees hier dat jullie het alleen maar over scheidsRECHTERS hebben.

De definitie van een handbal scheids (RECHTER) is iemand die volgens de regels en LEES alleen volgens de regels fluit zoals deze zijn samengesteld door het IHF.

Deze regels, zoals deze zijn samengesteld zullen door iedereen die dit spel beoefenen moeten worden nageleefd en ook zo moeten worden beoordeeld en waar nodig worden bestraft door dezelfde scheids RECHTER.

Als oom agent in het verkeer niet zijn best doet wordt het ook een zooitje, zo ook een speler/scheids RECHTER in een wedstrijd.

Waarom zijn we niet gewoon spelleider, als je het spelletje goed aanvoelt kan je zonder je aan de regels op te trekken je een hoop ellende besparen.

Ik ben zelf spelleider bij jeugd en senioren wedstrijden, heb en behoorlijk niveau gespeeld/gecoacht en waarom hoor ik alleen goede dingen, niet omdat ik tijdens mijn beslissingen de regels ( lees handbalwetten ) handhaaf maar om ze zoveel mogelijk te omzeilen zodat ze voor iedereen begrijpelijk overkomen.

Kunnen we met z'n allen daar niks me doen, geen scheidsrechters meer maar spelleiders.

Klinkt ook leuker.

• Norrit

tati: Dat bedoel ik dus, je kent me niet

• Norrit

De term spelleider vind ik zelf dan ook nog wat te sterk, een leider impliceert iemand die boven de rest staat. Dan zou ik toch liever voor spelbegeleider gaan.

• Jean United

Ohwkut Norrit! ga je je hier tegenwoordig al druk om maken;)!

• (Duim)-Zuigertje

Maar de Griek op het plein bij Norrit in het durp blijft goed, goedkoop en spreekt ABN

• Aalsmeer

Tja, bij Aalsmeer kunnen ze nu eenmaal beter handballen dan fluiten, je moet weten waar je kwaliteiten liggen…..Meeste scheidsrechters hebben deze vaardigheid niet!

• tati

Wat een gelul hier allemaal

Ben dus gestopt met fluiten te oud

52 jaar

alleen nog op de bank hangen

• Koos

Klopt, kwestie van niet de juiste “vrienden” hebben op jouw leeftijd. Anderen lukt het wel. Verder niet zeiken, het niveau is om te janken. Ook al doe jij het beter, ze hebben je niet nodig! Als je fluit voor je plezier, straal je dat ook uit en zien spelers dat ook. Ben je groot genoeg een fout toe te geven, komt dat ook goed over. Sta je als oom agent de boel te regiseren, voor elk wissewasje 2 minuten geven, niet je fouten toe kunnen geven, fouten steeds opnieuw maken, tja, dan niet ouwehoeren als je commentaar krijgt. Je hoeft ook niet perse alles te horen! Daar is dan weer de “weerbaarheidstraining” goed voor.

Weten wat er gebeurt, straffen als het nodig is en de wedstrijd “lezen”, daar gaat het om. Laag niveau fluit je ook anders dan hoger niveau ondanks dat het hetzelfde boekje is.

Zondag weer lekker het veld in, veel plezier,

Koos.

• moaningmhyrtle

je hebt helemaal gelijk koos