Ik lees hier dat jullie het alleen maar over scheidsRECHTERS hebben.
De definitie van een handbal scheids (RECHTER) is iemand die volgens de regels en LEES alleen volgens de regels fluit zoals deze zijn samengesteld door het IHF.
Deze regels, zoals deze zijn samengesteld zullen door iedereen die dit spel beoefenen moeten worden nageleefd en ook zo moeten worden beoordeeld en waar nodig worden bestraft door dezelfde scheids RECHTER.
Als oom agent in het verkeer niet zijn best doet wordt het ook een zooitje, zo ook een speler/scheids RECHTER in een wedstrijd.
Waarom zijn we niet gewoon spelleider, als je het spelletje goed aanvoelt kan je zonder je aan de regels op te trekken je een hoop ellende besparen.
Ik ben zelf spelleider bij jeugd en senioren wedstrijden, heb en behoorlijk niveau gespeeld/gecoacht en waarom hoor ik alleen goede dingen, niet omdat ik tijdens mijn beslissingen de regels ( lees handbalwetten ) handhaaf maar om ze zoveel mogelijk te omzeilen zodat ze voor iedereen begrijpelijk overkomen.
Kunnen we met z'n allen daar niks me doen, geen scheidsrechters meer maar spelleiders.
Klinkt ook leuker.