nieuwe regels

• Duh

Het maakt niet uit er zijn wel meer vreemde ‘termen’ in de regels.

Op het moment dat er progressief bestraft dient te worden heeft men het ineens over acties die niet balgericht zijn……

Bijna geen verdedigende actie is in beginsel balgericht. want de basis is gebogen armen op het bovenlichaam.

En dan mag dat in principe alleen frontaal.

Misschien zou je de officiële regels eens moeten lezen, volgens mij staat er het volgende in de internationale regels op pagina 26 It is not allowed:

“to hold an opponent (body or uniform), even if he remains free to continue the play;”

Deze overtreding is niet progressief te bestraffen. Wat je wel progressief moet bestraffen staat ins in sectie 8.3 en daar staat het volgende:

“Fouls, where the action is mainly or exclusively aimed at the body of the opponent, must lead to a personal punishment.”

En klemmen van de tegenstander valt daar dus niet onder, klemmen of het vasthouden van de tegenstander dus is niet wat men hierboven op doelt, het komt er dus gewoon op neer dat de andere bonden (Duitsland en Spanje) betere vertalers in dienst hebben.

Regels:http://www.ihf.info/files/Uploads/NewsAttachments/0__2010%20IHF-Regeln_GB.pdf

Wijzigingen: http://www.ihf.info/files/Uploads/NewsAttachments/0_Overview%202010_GB.pdf.

Je ziet eigenlijk alleen balgerichte acties vanuit een niet frontale verdedigende actie zoals het wegtikken van de bal als iemand wil passeren of afronden. Ja en als die misgaan dan heb je meteen een tijdstraf te pakken.

• Leek

je mag gewoon de bal onderscheppen alleen moet jij er zorg voor dragen dat er geen botsing komt.

• keeper

Goed nieuws!

Helemaal geweldig, was al bang dat ik veroordeeld was tot aan de cirkel:D.

• Henky

@ Duh,

Dank je wel. Persoonlijk ben ik een leek als het gaat om het precies weten van de regels. Maar dit maakt voor mij alles een stuk helderder. Maar ik vind het heel irritant als er wordt gezegd “vier keer klemmen is rood” dat slaat gewoon nergens op. Gewoon vrije worp, klaar!

Mijn mening over het wegtikken van de bal blijft ongewijzgd. Heel gevaarlijk en direct verbieden!

Gr

• Henky

@ keeper,

“niet raken is geen overtreding”

Met deze stelling ben ik het niet eens. Een keeper kan wel degelijk in de loopweg van de speler staan en de bal vangen omdat een speler mogelijk geen risico wil nemen. Echter is het niet te controleren of dit bij een speler het geval is of niet. Daarom lijkt het mij verstandiger de keeper wel gebonden te laten zijn aan zijn doelgebied met uitzondering van keepers in de eerst- en ere- divisie.

Gr

• heiko

Persoonsgerichte spelregels?

• Leek

De regels zijn duidelijk als de onderschepping zonder contact gebeurt is het goed.

Er is nou eenmaal een verschil met wat je graag wilt en hoe het is Henky.

Hetzelfde is dat met de poging tot het spelen van de bal bij een doelpoging, in een ideale wereld zou je het niet eens moeten proberen, omdat het gevaar opleverd voor de aanvaller.

Maar jij weet best dat we niet in die wereld leven en op alle niveau's(ook in het buitenland) wordt er opzettelijk en niet opzettelijk de arm geraakt.

De regel is helder alleen is het waarnemen een uitdaging voor de scheidsrechter(s).

• Harry

::oGaaaaaaaaaaaaaaaaaaap

• schnit

Nee, balgerichte spelregels ;)

• cirkel

Zoals Fred al zegt": het zijn geen wijzigingen van het NHV maar van de IHF.

Maar zoals gewoonlijk weten wij Nederlanders alles weer beter.

Wat veranderd er eigenlijk?

Ik zie weinig nieuws onder de zon, misschien wat accentverschuivingen en aanscherpen van wat al was.

En het mooie van de meeste regels: alles is trainbaar.

Dus allen veel succes op trainingen want er liggen genoeg (zoals dat heet) uitdagingen.

Voor spelers, maar vooral ook voor trainers.

Ben je het echt niet eens met de regels?

Stuur vanuit Nederland even een mailtje naar de IHF en ik denk dat ze het gelijk weer veranderen: DUS NIET.

Gewoon accepteren en trainen!