nieuwe regels

• barbamamma

In zelf kom niet uit Zuid-Holland, maar ik had graag gezien dat ze het bij ons in de afdeling ook zo hadden gedaan.

• barbamamma

De regels in het boekje 2005 zeggen

Regel 8: Handelen in strijd met de regels, overtredingen

8.1 Het is toegestaan:

a) armen en handen te gebruiken om de bal te blokkeren of in het bezit van de bal te komen;

b) vanuit elke richting de bal met een geopende hand uit de handen van de tegenstander te spelen;

c) de tegenstander met het lichaam te sperren, ook wanneer hij niet in balbezit is;

d) frontaal met gebogen armen lichaamscontact met de tegenstander te maken, dit lichaamscontact te handhaven om hem te controleren en te begeleiden.

Het uit de hand tikken van de bal is volgens mij niet een regel die terugkomt, maar één die er altijd als is geweest. Echter in sommige afdelingen (bijv. Limburg) is aangegeven dat 99 van de 100 gevallen de hand toch wordt geraakt, dus geef maar een strafworp. Alleen als de intentie is om de arm te raken volgt er volgens mij een straf.

• fietspad

Tussen 2005 en nu hebben ze die regel op ‘n gegeven moment teruggedraaid, omdat ’t onveilige acties als gevolg had.

• barbamamma

Ik weet niet in welke afdeling dit verteld is, maar daar is in ieder geval niets van waar.

Maar laten we daar geen discussie over voeren. Alleen de toekomst geldt.

We moeten ons alleen druk maken over zaken die we echt kunnen beinvloeden en het verleden hoort daar niet bij.

• dude14

Klopt inderdaad fietspad dat die regel een keer is veranderd omdat inderdaad zoals jij uitlegt dat de kans reeel klein is dat je enkel maar de bal speelt. Ik ga ook weer vrezen voor vele schouderblessures

Enkel als je goed leest worden de huidige regels enkel maar beter beschreven.

De grootste verandering is dat ook “lichte overtredding” mogelijk wat zwaarder bestraft gaat worden.

Het passieve spel is duidelijker beschreven.

En dat er aan de kant dezelfde kleding gedragen moet worden wat afwijkend is aan het tenu.

Tevens het Sperren is verduidelijkd.

• OokRR

Ik heb Carla van Dijk eens in een wedstrijd 1 minuut voor het einde voor tijdspel zien fluiten, de partij die 26-19 achterstond loopt rustig naar de overkant om de laatste aanval te spelen, ze hadden toch al verloren. En daar was Carla ….. TIJDSPEL… alsof een van de honderden aanwezigen in de zaal het iets uitmaakte wat er die laatste minuut nog ging gebeuren. Bij scheidsen zonder enig wedstrijdgevoel werken regels alleen maar averechts.

• Ben Tetteroo

Ik dacht dat deze discussie ging over regels en niet over personen.

• ookRR

Een ploeg die vet achterstaat voor tijdspel affluiten is………………

• heiko

De ploeg die voor staat kan wel degelijk wat aan het doelsaldo hebben!

• jantje

Zo Ben wil je zelf ook weer eens laten horen

bij vogelklas schot zoeken ze nog vrijwilligers

Ben Tetteroo Schreef:

——————————————————-

> Ik dacht dat deze discussie ging over regels en

> niet over personen.