nieuwe regels

• nak die sos

in de onderstaande link kan je de nieuwe regels zien, die vanaf komend seizoen in zullen gaan.

ik hou me hart al weer vast, met al die kaartgeilers die onze wedstrijden moeten begeleiden.

als je weer is international gaat kijken, dan zijn we weer lekker opweg om nog dieper in ons holletje te kruipen.

http://www.nhvzuidholland.nl/downloads/Nieuwe%20regels%20per%201%20juli%202010.pdf

ik zeg het wordt nooit wat met nederland op deze manier! kunnen ze wel mooi zo een ehf teken erbij zetten, maar dat zet zeker geen zoden aan de dijk!

• Mossel

Wat is nou je probleem?

Lijkt mij allemaal heel duidelijk!

Iedereen weet waar hij aan toe is omdat het duidelijk genoeg is beschreven!

Daarnaast worden deze beslissingen ook allemaal internationaal genomen!

Dus ik zie je probleem niet…

• Bloffertje

De regels lijken mij best in orde. Nu nog voor elkaar krijgen dat de scheidsrechters ze ook allemaal gaan hanteren. Da's in ieder geval in de afdeling (Brabant) waar ik speel toch vaak een drama.

Trekken en sleuren aan schotarmen en andere lichaamsdelen is hier schering en inslag, en straffen …. ho maar. En als je dan vraagt waarom er niet gestraft wordt dan …… jullie raden het al …… volgt er wel een straf, of je bent een zeikert.

Als al die scheidsen nu eens allemaal op 1 lijn gaan zitten en volgens de regels gaan fluiten krijgen ze vast ook veel minder commentaar. Dat scheelt dan weer een hoop straffen.

• cirkel

Scheidsen op één lijn???

Net zo min als je trainers, en spelers of bestuurders op één lijn krijgt, krijgt je dat nooit voor elkaar met scheidsen.

Dat moet je ook niet willen, want elke wedstrijd is anders en de Cjeugd speelt met dezelfde regels als op het WK.

Daar komt bij: wat doe je met scheidsen die niet op jou ene lijn willen of kunnen?

Helemaal wegsturen of naar een lager niveau sturen (waar je vervolgens dezelfe discussei krijgt)

Uiteindleejk houden we nog een paar scheidsen over en dat is precies wat we ook niet willen

• nak die sos

het probleem met deze regels is, en ook met bestaande regels, dat het om eigen interpretatie gaat. en aangezien veel van de scheidsrechters in nederland hun eigen ego belangrijker vinden dan de wedstrijden, gaan hier veel problemen van komen. kijk maar wie de powerpoint in elkaar hebben gezet, i rest my case…

• barbamamma

Beste ‘nak die sos’

Ik weet niet voor welke vereniging jij speelt, maar ik hoop niet dat de naam van jouw vereniging verstopt zit in jouw schuilnaam.

Wat de regels betreft:

In elke organisatie (sport of bedrijf) zijn regels die door een ieder anders kunnen worden geïnterpreteerd. Ook elke situatie is weer anders. Regels zijn er voor als hulpmiddel om bijv. een wedstrijd in goede banen te leiden. We zijn nu eenmaal geen robots die vooraf zijn geprogrammeerd. Als je hier niet tegen kan moet je maar gewoon een gameboy kopen en in het weekend daar mee gaan spelen.

Verder vind ik de negatieve uitstraling die je met dit bericht afgeeft niet goed. Je mag juist blij zijn dat de scheidsrechters van de afdeling Zuid-Holland in de gelegenheid zijn gesteld om al ver voor aanvang van de competitie kennis te nemen van de regels. Hiervoor moet je Carla eigenlijk dankbaar zijn.

Zoals al eerder gemeld zijn dit aanpassingen die internationaal ook gelden. En laten we eerlijk zijn: als jij het handbal spelletje op een normale gezonde wijze uitvoert heb je helemaal geen last van deze regels. Zet nou eens in op het spelen van een sportief spelletje handbal.

Ik vind het een positieve ontwikkeling dat een afdeling besluit om in een zeer vroeg stadium een ieder te informeren. Hier mogen andere afdelingen ook eens aandacht aan schenken. Vaak genoeg werd alleen de top vroeg geïnformeerd en werd er op afdelingsniveau in een veel later stadium geïnformeerd.

Wanneer je met lef een bepaald doel nastreeft kan het zijn dat je daarin niet meteen slaagt. Het zou toch bizar zijn als een verandering niet gepaard gaat met fouten voordat je erin slaagt deze verandering succesvol en bestendig uit te voeren. Wanneer een sporter totaal gedesillusioneerd vanwege een verloren wedstrijd van het veld afloopt kan hij op twee manieren reageren. Hij leert van wat gebeurd is, ziet de wedstrijd als een ‘goede fout’. Hij beseft dat de progressie niet altijd direct zichtbaar is en gaat vol moed verder met zijn persoonlijke ontwikkeling. Of hij ziet zijn falen als een persoonlijke drama waardoor hij zich afsluit om van de ervaring te leren. Deze laatste houding weerhoudt een sporter ervan om vooruitgang te boeken. Neem ook eens de moeite om na een wedstrijd pas met de scheidsrechter te praten over datgene wat jouw tijdens de wedstrijd is opgevallen. Misschien geeft hij jouw nog wel gelijk ook en neemt hij de positieve opmerkingen mee naar een volgende wedstrijd. Zo kunnen we elkaar helpen om beter te worden.

Jij veel succes het komende seizoen en ik hoop dat heel veel handballers op een andere manier tegen deze verandering aankijken.

• Lauwe

Goeie zaak dat de nieuwe regels nu al bekend zijn, kan je daar in een vroeg stadium over inlezen zodat je tijdens wedstrijden niet voor (nare) verrassingen komt te staan

• OokRR

Ik vind het weinig spannend die nieuwe regels, veel logische zaken.

• Bloffertje

He Barbamamma,

Ben het helemaal met je eens hoor. Zuid-Holland is een uitstekend voorbeeld hoe het ook kan. Kan alleen voor wat de koppels die bij jullie fluiten meepraten. Heb de invoering van de nieuwe regels bij jullie mee mogen maken en petje af voor de begeleiding. Scheidsrechters die redelijk op een lijn, waardoor je weet waar je aan toe bent. Afblijven van die tegenstander en als je denkt buiten de perken te kunnen gaan ga je maar zitten.

Kan Carla ook niet een poosje in Brabant komen werken.

Ben het er overigens ook mee eens dat er - ook bij jullie - nogal wat scheidsen rondlopen met een (te) groot ego.

• fietspad

't is inderdaad goed dat de regels op tijd aangegeven staan en dat ze ook nog even via hier doorgelinkt worden. De regels op zich zijn echter niet allemaal even geweldig te noemen. Om gevaarlijke situaties te voorkomen worden doelverdedigers die een botsing veroorzaken met rood bestraft. Daar valt wat voor te zeggen, ik vind ‘t ook niks om ondersteboven gelopen te worden door een of andere lompe actie van ’n keeper. Veiligheid staat hier dus voorop. Dan komt er echter ‘n regel terug die in mijn ogen niet echt in ’t teken staat van veiligheid. Dat je iemand de bal uit de handen mag tikken wanneer je daarbij alleen de bal raakt gaat zeker voor heel wat tijdstraffen zorgen. Spelers die gelezen hebben dat ‘t mag en maar ’s gaan proberen, vervolgens toch net mis lijken te zitten en alsnog iemand aan z'n arm trekken. De regel op zich is wat mij betreft heel logisch, maar er wordt niet over nagedacht dat het bij de uitvoering waarschijnlijk de helft van de tijd fout gaat. Verder vind ik ‘t hele sperverhaal wat overdreven. Verdedigers mogen vaak duwen en trekken aan cirkelspelers wat ze willen, dan vind ik ’t niet meer dan eerlijk wanneer ‘n cirkelloper daar ook wat tegenover mag zetten.Van ’n harde sper zal niet snel iemand geblesseerd raken. Het zal hoogstens even pijn doen, maar dat doet 't ook als we als Nederland ooit internationaal wat willen.