Beste ‘nak die sos’
Ik weet niet voor welke vereniging jij speelt, maar ik hoop niet dat de naam van jouw vereniging verstopt zit in jouw schuilnaam.
Wat de regels betreft:
In elke organisatie (sport of bedrijf) zijn regels die door een ieder anders kunnen worden geïnterpreteerd. Ook elke situatie is weer anders. Regels zijn er voor als hulpmiddel om bijv. een wedstrijd in goede banen te leiden. We zijn nu eenmaal geen robots die vooraf zijn geprogrammeerd. Als je hier niet tegen kan moet je maar gewoon een gameboy kopen en in het weekend daar mee gaan spelen.
Verder vind ik de negatieve uitstraling die je met dit bericht afgeeft niet goed. Je mag juist blij zijn dat de scheidsrechters van de afdeling Zuid-Holland in de gelegenheid zijn gesteld om al ver voor aanvang van de competitie kennis te nemen van de regels. Hiervoor moet je Carla eigenlijk dankbaar zijn.
Zoals al eerder gemeld zijn dit aanpassingen die internationaal ook gelden. En laten we eerlijk zijn: als jij het handbal spelletje op een normale gezonde wijze uitvoert heb je helemaal geen last van deze regels. Zet nou eens in op het spelen van een sportief spelletje handbal.
Ik vind het een positieve ontwikkeling dat een afdeling besluit om in een zeer vroeg stadium een ieder te informeren. Hier mogen andere afdelingen ook eens aandacht aan schenken. Vaak genoeg werd alleen de top vroeg geïnformeerd en werd er op afdelingsniveau in een veel later stadium geïnformeerd.
Wanneer je met lef een bepaald doel nastreeft kan het zijn dat je daarin niet meteen slaagt. Het zou toch bizar zijn als een verandering niet gepaard gaat met fouten voordat je erin slaagt deze verandering succesvol en bestendig uit te voeren. Wanneer een sporter totaal gedesillusioneerd vanwege een verloren wedstrijd van het veld afloopt kan hij op twee manieren reageren. Hij leert van wat gebeurd is, ziet de wedstrijd als een ‘goede fout’. Hij beseft dat de progressie niet altijd direct zichtbaar is en gaat vol moed verder met zijn persoonlijke ontwikkeling. Of hij ziet zijn falen als een persoonlijke drama waardoor hij zich afsluit om van de ervaring te leren. Deze laatste houding weerhoudt een sporter ervan om vooruitgang te boeken. Neem ook eens de moeite om na een wedstrijd pas met de scheidsrechter te praten over datgene wat jouw tijdens de wedstrijd is opgevallen. Misschien geeft hij jouw nog wel gelijk ook en neemt hij de positieve opmerkingen mee naar een volgende wedstrijd. Zo kunnen we elkaar helpen om beter te worden.
Jij veel succes het komende seizoen en ik hoop dat heel veel handballers op een andere manier tegen deze verandering aankijken.