Als ik een beetje naar de regels kijk, denk ik dat de NHVers gemeen spel en hard spel met elkaar verwarren! Vooral het raken van de bal bij iemand die zijn arm al heeft uitgestoken is een doorn in het oog van de handbalsport!!!! Ik weet niet wie deze regels verzint maar volgens mij heeft deze persoon zelf nog nooit in de onderste regione handbal gekeken! Ik hou m'n hart vast met al die ontsnapte TBSers daar!
Daarbij vind ik het te makkelijk om te zeggen: als hij de arm raakt of de bal en de arm is het 2 min. DAAR HEB JE ALS AANVALLER TOCH NIKS AAN? Zelfs als je er een keer een verdediger staat die instaat is alleen de bal te spelen, zal de hoekspeler altijd maar half de actie aangaan OMDAT HET GEWOON TE VAAK FOUT GAAT!!!
Daarnaast krijgt de scheidsrechter weer te veel verantwoordelijkheid, want hij moet inschatten in hoeverre de actie gevaarlijk is en of al dan niet de arm wordt geraakt. Dat is onmogelijk! Je kan niet verwachte dat deze welwillende amateurs deze gevaarlijke actie juist beoordelen.
Ook kan je je nog afvragen of het niet alleen al gevaarlijk is om alleen de bal te spelen. Uiteindelijk gebruik je als speler kracht om de bal op doel te gooien. Wanneer de massa in je hand verdwijnt zal de ontstane energie toch ergens heen moeten. Arm uit de kom?
Daarnaast vind ik dat de handbalsport al jaren vertrut raakt doordat scheidsrechters te veel 2 min. geven voor het klemmen van de aanvaller door de verdediger! Het klemmen van de aanvaller hoort er gewoon bij en is daarbij ook niet gevaarlijk zolang het FRONTAAL gebeurt.
Ook is er nog nooit iemand overleden door een iets te hard tik op de borst. Zelfs met gestrekte arm moet deze overtreding gemaakt kunnen worden. Naar mijn mening is het vaak de aanvaller die de verdediger in de verleiding brengt dit te doen, door z´n eigen terkortkomingen. Hoeveel opbouwers springen er wel niet naar voren in plaats van omhoog. Als je binnen de 9 meter niet omhoog maar naar voren springt, loop je inderdaad wel eens tegen een arm aan!