Rachel de Haze

• Amsterdammertje

amsterdammer Schreef:

——————————————————-

> Hahaha weet niet wie dit stukje geschreven heeft.

> Ik heb wel een vermoeden. Zal het de vader van de

> nummer 15 zijn geweest.

> Die stond namelijk 10 minuten lang als een klein

> te huilen voor een rode kaart.

>

> Die nummer 15 vloog elk duel als een kip zonder

> kop in.

> Laat ze nou net iemand tegen komen als ijzeren

> rachel en dan heb je zelf waarschijnlijk last.

> Vond het allemaal wel mee vallen. Wel erg voor dat

> meisje hoe der oog eruit zag.

>

> Dat jullie je niet schamen voor jullie eigen

> trainer. Dat is echt een aanfluiting. Wat een

> asiocaal.

> En dat als trainer dan zou je toch een

> voorbeeldfunctie moeten hebben.

> Jullie willen toch een topclub worden, nou daar

> hoort dit zeker niet bij

>

> Buiten alles om waren de scheidsrechters vrij

> slecht, 2 kanten op.

> Maar ja als je vanaf minuut 1 al een kale debiel

> tegen je hoort schreeuwen fluit je niet prettig.

Nee je zit er heel ver naast, ik ben Amsterdammer, geen lid van VOC en vandaag de deur niet uitgeweest

• tijdover.nl

De scheidsrechters - die ik overigens al veel te vaak in Salland heb gezien - hebben mij tijdens deze wedstrijd erg verbaasd. Voor zover ik heb gezien worden in vrijwel elke wedstrijd met dit koppel één of meerdere coaches met geel beboet. Blijkbaar hanteren zij andere waarden voordat er wordt gestraft.

Als je in de samenvatting al ziet - los van de overtreding/botsing met Lynn - dat Rachel 2x een bodycheck uitdeelt (lees: alleen de intentie heeft om met haar kracht een opzettelijke botsing te veroorzaken), dan kan ze wel ‘ijzeren Rachel’ heten (volgens amsterdammer) maar dan gelden daar gewoon dezelfde straffen voor. Ik nam aan dat ik niet een rugby-wedstrijd aan het kijken was.

Blijven de straffen uit, dan leidt dit o.a. tot reactie aan de zijlijn. Mensen die zich opwinden, actie -> reactie, rest kan je invullen. Logisch dat bijvoorbeeld een coach voor zijn speelsters op komt. Als de scheidsrechters het maar blijven toestaan, wat is dan de volgende actie?

Moraal van het verhaal: scheidsrechters moeten bij dit soort bewuste non-handbal-acties direct ingrijpen. Dan hadden we ongetwijfeld ook minder van dit soort reacties/geklaag/enz gehad.

Ik hoop dan ook op een mooie 2de halve finale handbal (!!!) op 5 juni in Amsterdam.

• Kwiek

Als de wedstrijd in den haag was gefloten had “peter lotman”weer kunnen schrijven dat de wedstrijd olv stond van twee fantastische scheidsrechters, maar dan hadden ze wel uit de omgeving van den haag moeten komen, misschien iets voor “de stentor” De actie op zich een gele kaart en weeer lekker doorspelen

• liefhebber

Ben het met kenner eens. Heb de beelden ook een paar keer teruggezien en van een duidelijke actie naar de bal is NIET echt sprake. En daar komt nog eens bij dat het ook wel raar is, wanneer de actie WEL op de bal gericht was, nr 15 nu een dik blauw oog. (overigens alle lof hoe ze verder doorspeelde) En echt voordeel van de twijfel heeft Rachel ook niet gezien vorige wedstrijden en haar acties van afgelopen zaterdag. Felheid mag, maar binnen de grenzen van het toelaatbare. Er had in ieder geval een straf gegeven MOETEN worden. Helemaal gezien de straffen die er voor mindere overtredingen werden gegeven.

Maar goed, wat ik me nog afvraag:

De KNVB (tuchtcommissie) kan na afloop van een wedstrijd alsnog spelers straffen voor hun gedrag in het veld tijdens de wedstrijd (overtredingen, unfair play etc). Kan de NHV dit ook niet doen? Dan hoeven wij de discussie niet meer te voeren en heeft de NHV het laatste woord.

(verder hoorde ik dat één van de scheidrechters fan is van Rinus Isreal….maar goed, oordelen of dit waar is, dat kan ik niet, dat weet alleen de beste man zelf)

• annie de wit ( vrouw van )

Een hele goede middag,

ik zit VOl verbazing te lezen naar deze discussie, ONGELOOFLIJK wat voor conclusies

mensen trekken zonder enig idee te hebben van de gang van zaken. er is blijkbaar een botsing

geweest tussen rachel de haze en nummer 15 van dalfsen, waardoor er een blauw oog ontstaan is.

volgens mij liep nummer 15 later gewoon weer in het veld,

dus zo erg zal het wel niet geweest zijn. En daarbij is handbal een contact sport en lopen er bij dalfsen

ook een aantal ontspoorde losgeslagen stieren dus het houdt elkaar netjes in evenwicht.

een kleine tip voor de vader van nr. 15, er zijn kalmeringspilletjes verkrijgbaar bij de apotheek, dus

ga vooral even langs ivm met je hart. Ook even een opmerking naar de grapjas die het nodig vond

om over rachel de haze haar kleding te beginnen. Misschien moet je even een kijkje nemen op

het woonwagenkamp, om vervolgens terug te komen met ook een blauw oog… verder wens ik jullie

allemaal een fijne dag, en rachel en nummer 15 veel succes in de loop van de competitie.

• Handbal-liefhebber

Jammer, dat het handbal nog niet zover is als het voetbal.. Dan hadden we de beelden vanuit allerlei posities kunnen achterhalen.

Ik mag iig hopen dat ze de intentie had om voor de bal te gaan, anders heeft ze al helemaal niets te zoeken op het handbalveld.

Net als ieder andere sporter zul je de intentie hebben om de bal te spelen, maar als je te laat bent en je schoffelt de speler onderuit met voetbal bijvoorbeeld, omdat je er onbesuisd ingaat en hem als voetballer vol op de enkels raakt, krijg je ook gewoon rood. Dat Lynn Knippenborg nog doorgaat na deze onbesuisde overtreding, geeft alleen maar aan dat ze een echte bikkel is die gaat voor haar team, daar heeft de ‘zachtheid’ van de overtreding niets mee te maken.

Met andere woorden het is gewoon een smerige overtreding, waarbij de scheidsrechters haar rood hadden moeten geven. Het is onbegrijpelijk dat de

scheidsrechters haar zelfs hélemaal niets hebben gegeven en zelfs de trainer van Dalfsen geel gaven, omdat hij naar zijn speelster toegaat, die zojuist werd neer gekegeld.

De grens die bepalen de scheidsrechters en dat dit zover heeft moeten komen, ligt volledig aan hun.

De mensen hierboven schrijven dat handbal een contactsport is, is juist, maar de betekenis die zij hieraan verlenen overschrijden de grens van het handbalspelletje volledig. Het kan zo'n mooie sport zijn, maar dan moet het geen rugby worden. Onbegrijpelijk, dat de scheidsrechters helemaal niets, maar dan ook niets er op uit heeft gedaan..

• Toontjelager

Ja jammer wel dat er op deze wijze wordt gereageerd, en jammer dan dat er niet van alle momenten beelden zijn! In handbal gebeurd er veel en de enige die je iets kunt verwijten zijn dan toch de scheidsrechters die wel of niet ingrijpen! Maar om nu een Rachel en haar familie erbij te halen is toch wel iets teveel van het goede!

Laatst was het Estavana en nu Rachel die afgebrand worden, wie volgt

• Groen Wit

Waarvoor is er niemand die gewoon zegt waar het op staat? Rachel is een aardige meid buiten het veld maar mist karakter!!!!! Een jaar lang mogen kijken naar haar “kunsten” in het Westen, nou mevrouw was te lui om terug te lopen (liet werkelijk waar bijna iedereen lopen), deed zelf alles fout wat er maar fout kon en vervolgens afgeven op medespeelsters en scheidsrechters. Het was echt te genant voor woorden, de attitude van haar in het veld.

Die eerste twee overtredingen zijn puur gemaakt om de cirkelspeelster te laten weten dat ze weinig ruimte krijgt, maar horen gewoon bestraft te worden. Maar de “elleboog” is naar mijn inziens ook niet express.

• cirkel

Nuance Handbal-liefhebber:

de grenzen liggen niet bij de scheidsrechter: die liggen vast in spelregels.

Dit heeft niets met handbal te maken.

Balkenende riep al eens op tot een VOC-mentaliteit: TOCH?

De verslaggever wijst zelfs nog even naar Opa IJzeren Rinus.

Dit is geen geel, geen 2-minuten, geen rood, geen dieprood maar een dik kruis! En had VOC de rest van de wedstrijd met 5 spelers verder gemoeten.

De vraag is natuurlijk ook: mag dit een tendens worden in ons handbal richting professionalisering?

Is dit wat het NHV bedoeld met SDEV?

Snel? Ja

Dynamisch? Was het ook

Effectief? Zeer zeker!!

Verrassend? De eerste keer misschien wel, de overtredingen daarna niet meer….

Als de scheids fluit en hij geeft een vrije worp dan geeft hij in ieder geval aan dat hij iets gezien heeft.

Als ze niets gezien hebben, dan ook geen vrije worp!!!

• HJ

Grote mensen hoor, grote jongens, grote meiden grote papa's, grote opa's en allemaal grote monden, lekker anoniem van alles op het Internet schrijven. Ik zou zeggen kom maar eens fijn discusieren op 5 juni in Amsterdam aan de bar. Dan krijgen jullie allemaal een biertjes aangeboden, vervolgens maken wij ons allemaal bekend en vertel dan maar eens nog een keer in dezelfde bewoordingen want jullie hier op het forum durven te schrijven.