Rachel de Haze

• Fisherman

Ik kan er heel kort over zijn, maakt het uit of met opzet of per ongeluk gebeurd? En daarnaast is het waar te nemen of iets per ongeluk gebeurd? Ik bedoel als iemand in zijn of haar gezicht geraakt wordt (per ongeluk of minder per ongeluk) dan betekent dat automatisch een 2 min straf. In dit geval krijgt iemand een elleboog/beuk op haar gezicht. Dat kan iemand behoorlijk letsel opleveren. Of zoiets met opzet gebeurd of niet doet dan dus ook niet ter zaken, hier past maar 1 straf en dat is een rode kaart! Beetje vergelijkbare situatie met Adam destijds bij Volendam-Tachos…

Verder blijft handbal een heerlijke sport waarbij uitgedeeld en geïncasseerd moet en kan worden. Laten we dat vooral zo houden, maar laten we elkaar wel heel houden…

• neutraal

Fisherman, volgens mij is hier niets meer aan toe te voegen. Helemaal mee eens! (tu)

• Liefhebber

de sport handbal staat niet ter discussie. Dat het een contactsport is, wil niet zeggen dat alles geoorloofd moet zijn.

Ik ben het dan ook eens met het argument dat het objectief beoordeeld moet worden en dat het met de context te maken heeft.

Het blijft echter wel, ondanks dat het objectief beoordeeld dient te worden, afhankelijk van de waarneming van de wedstrijdleider (scheidsrechter). Deze kan er naast zitten (zoals in deze situatie). Is het dan niet goed dat er, achteraf, net als bij andere sporten, alsnog een straf uitgedeeld kan worden?

Daarnaast is boksen ook een contactsport, maar ook daar gelden regels en grenzen. Dus vind dat niet een argument tegenover zulke overtredingen.

• Scheids

Helemaal mee eens, die elleboog had bij mij een directe rode kaart geweest!!!

• Reffie

Ik had gewoon doorlaten spelen. Niet zeuren hoort erbij, niet expres!

• (Duim)-Zuigertje

Als ik dit zo lees kunnen jullie elkaar beter op de bek dan op het oog slaan.

Knijp eens een oogje toe.:)-D

• Raffie

Reffie Schreef:

——————————————————-

> Ik had gewoon doorlaten spelen. Niet zeuren hoort

> erbij, niet expres!

Maakt niet uit of het express of per ongeluk is. Bestraffing is hier op zijn plek.

• Lola

(Duim)-Zuigertje Schreef:

——————————————————-

> Als ik dit zo lees kunnen jullie elkaar beter op

> de bek dan op het oog slaan.

> Knijp eens een oogje toe.:)-D

Haha, dat doet de tegenstandster van Rachel nu ook….

• joris

hebben jullie niks beters te doen

• joris

hebben jullie niks beters te doen?