Rachel de Haze

• handballer

grens of geen grens… zie hieronder de regelgeving!

8:5 Een speler die de tegenstander aanvalt op een wijze waarbij hij diens

gezondheid in gevaar brengt, moet worden gediskwalificeerd (16:6b), in

het bijzonder wanneer hij:

a. een zich in een werpactie bevindende speler van de zijkant of van achteren

op de werparm slaat of de werparm terugtrekt;

b. een actie zo uitvoert dat de tegenstander aan het hoofd of aan de hals

getroffen wordt;

c. met de voet, de knie of op andere wijze de tegenstander opzettelijk op

het lichaam raakt; hiertoe behoort ook het uitsteken van een been;

d. een zich in de loop of in een sprong bevindende tegenstander duwt of

zo aanpakt, dat deze daardoor de controle over zijn lichaam verliest; dit

geldt ook als een doelverdediger zijn doelgebied bij een aanval van de

tegenpartij verlaat;

23

e. een verdediger bij een als directe worp uitgevoerde vrije worp aan het

hoofd raakt, onder de voorwaarde dat deze zich niet beweegt, of in hetzelfde

geval de doelverdediger aan het hoofd raakt bij het nemen van een 7-

meterworp, onder de voorwaarde dat de doelverdediger zich niet beweegt.

• Commentaar

Zelfs een overtreding met zeer weinig fysiek contact kan erg gevaarlijk zijn en zeer

ernstige gevolgen hebben, als het moment van de overtreding zodanig is dat de

tegenstander weerloos is en onverwacht wordt geraakt. Het risico voor de tegenstander

en niet het ogenschijnlijk minimale lichaamscontact moet leidend zijn bij de

bepaling of een diskwalificatie op zijn plaats is.

NHV regelgeving

• keeper

Wat wel belangrijk bij deze regel is, of de overtreding persoons gericht ( bewust ), of bal gericht ( onbewust ) is, en dit moeten de scheidsrechters natuurlijk wel kunnen herkenen.

• amsterdammer

Hahaha weet niet wie dit stukje geschreven heeft.

Ik heb wel een vermoeden. Zal het de vader van de nummer 15 zijn geweest.

Die stond namelijk 10 minuten lang als een klein te huilen voor een rode kaart.

Die nummer 15 vloog elk duel als een kip zonder kop in.

Laat ze nou net iemand tegen komen als ijzeren rachel en dan heb je zelf waarschijnlijk last.

Vond het allemaal wel mee vallen. Wel erg voor dat meisje hoe der oog eruit zag.

Dat jullie je niet schamen voor jullie eigen trainer. Dat is echt een aanfluiting. Wat een asiocaal.

En dat als trainer dan zou je toch een voorbeeldfunctie moeten hebben.

Jullie willen toch een topclub worden, nou daar hoort dit zeker niet bij

Buiten alles om waren de scheidsrechters vrij slecht, 2 kanten op.

Maar ja als je vanaf minuut 1 al een kale debiel tegen je hoort schreeuwen fluit je niet prettig.

• voc-er

ik heb de beelden nu een keer of 6 bekeken. De actie is bal gericht (onbewust). Ze wil duidelijk de bal, die gespeeld wordt naar Lyn, wegtikken. Door deze actie raakt ze heel spijtig het hoofd van Lyn. Meer kan ik er niet van maken.

• keeper

Nu zie je het van de zij/achterkant, je kan het, het best beoordelen als je er “in” kijkt, ik mag aannemen dat de veldscheidsrechter goed opgesteld stond, dus duidelijk de “overtreding” kon beoordelen, en de intentie van de verdedigster kon inschatten.

• Sjakiedezwart

Allereerst wil ik zeggen dat ik geen dalfsenaar of supporter ben maar wel regelmatig kom in de trefkoele om een mooi technisch potje handbal te kijken!… Wat betreft deze reactie hierboven ( BELACHELIJK ) allereerst ken ik de vader van nummer 15 persoonlijk en heeft hij gewoon gelijk als je in de reacties hier ook leest wat de reglementen zijn van het nhv!.. Ze had gewoon een kruis moeten krijgen ze zoekt het op!… Nou heb je het over de trainer van dalfsen dat hij asociaal is!… Als jij zelf zo'n reactie plaatst ben je geen haar beter!.. En ik weet niet of jij de dame in kwestie zelf kent(Rachel)?… En of je ook weet hoe ze er na de wedstrijd bij

liep?… Het leek wel of ze zo rechtstreeks uit de woonwagen stapte!… Nou heb ik verder niks tegen die levenstijl maar toch wel een beetje raar als ik die debiele reactie van jou dan nu zie staan!… Maar geeft ook verder niet!.. Ik ben niet uit op ruzie maar ga geen mensen onnodig zwart maken of een nutteloze domme discussie met ze aan!…

Ook is mij verteld ooit dit seizoen dat de scheidsrechters de technische speelsters moeten beschermen!… Dat is duidelijk deze wedstrijd niet gebeurd!….

• keeper

Ik zie het verband niet tussen hoe de trainer van Dalfsen zich gedraagt, en hoe een speelsters zich kleed, maar goed dan kan, waar ik echt niks van begrijp is dat de scheidsrechters de technische speelsters moeten beschermen, is daar een ander spelregelboekje voor, moet er met twee maten gemeten worden ? nee Sjakie dat moet je me toch eens uitleggen.

• kenner

als je goed kijkt en je weet hoe het is om op niveau te handballen dan moet je eens goed kijken naar waar haar arm heen gaat en hoe de vluchtweg van de bal is, dan heeft ze geen enkele intentie om de bal te spelen. ze duikt ver onder de bal door en haar hand gaat niet naar boven maar naar voren. evenals dat haar schouder ingedraaid staat naar de speelster van dalfsen een bewuste actie dus.

• ook

Als je hoort wat Kuier zowel in de wedstrijd, maar met namen na de wedstrijd, de scheidsrechters toe wenst, dan praat je idd over a-sociaal gedrag, en er zal een moment moeten komen dat Dalfsen haar medewerker hier op gaat aanspreken, anders ben ik bang dat het NHV dit gaat doen.

• supporter Dalfsen

Beste Sjakie,

Je mag alles vinden, je kan alles zeggen in fatsoenlijke bewoordingen, je mag ook alles denken. Je gaat nu echt over een grens. Dit is een grens die nergens staat beschreven maar die jij toch wel donders goed kent.! Dat hier over een meisje wordt geschreven speeltechnisch etc etc. is prima. Ook nog goed dat je iets onacceptabel vindt in haar spel. MAAR dat je vervolgens iets durft te schrijven over de manier waarop iemand zich kleedt!!!!! Je moet je diep schamen, hopelijk kom je niet uit Dalfsen en heb je niets met die vereniging want je bent een schande voor de vereniging!