oranje selectie

• Bom

Je hebt toch Debbie Bont in het eerste!

• Amsterdam

Angela Malestein is een topper. Ook bij VOC! Zij speelt dit jaar in Dames 2 en in de Eredivisie bij de handbalAcademie. Afspraak met HA. Zo krijgt zij toch eredivisie ervaring. Dat zij nu al in Oranje speelt is niet voorzien. Heel erg geweldig voor Angela! maar bij VOC willen wij toch nog zuinig met haar omspringen. Rolf Schulte heeft natuurlijk het talent van Angela in de gaten. Aan de andere kant moet je zo'n jonge speelster ook tegen zich zelf beschermen. Angela zit volgend jaar zeker bij het eerste team!.

• zondag

Het kan aan mij liggen, maar internationaal is toch iets anders dan nationaal.

Ik hoop dat ze antwoord kan geven als haar tegenstandster vraagt of ze vanavond op mocht blijven, of dat ze vanmiddag een poosje geslapen heeft.

Neem nou van mij aan, dat je er met alleen handbaltalent op internationaal niveau zeker niet komt. Op dat niveau moet je fysiek en mentaal in orde zijn.

En helaas mag haar moeder niet mee het veld in.

Maar NHV, maak deze meisjes maar op jonge leeftijd kapot, dan houden we voor de toekomst ook weer niets over.

Kijk naar Roos van Breukelen, Jessy Kramer, ook meisjes met heel veel hanbaltalent die veel te vroeg gebracht zijn.

Die zijn lekker op hun 21e, of zelfs nog jonger, al lekker klaar met handbal.

Die zijn we tenminste al weer kwijt.

Ik zou zeggen, hou vol en het wordt NOOIT iets.

Er zijn in Nederland toch wel meer speelsters die de tijd kunnen overbruggen om de jonge meisjes de tijd te geven fysiek en mentaal naar de top te kunnen groeien.

Maar ik zal het wel weer niet begrijpen.

Ik zou wel eens in de toekomst willen kijken. Over 5 jaar spelen we met meisjes van 14 jaar of jonger in oranje.

Ik hoor de tegenstander al roepen, we moeten spelen tegen de kleuterklas van Nederland !!!

We worden het lachtertje van Europa.

Maar dat wil het NHV waarschijnlijk graag.

• tinusS

Ik ben het met jullie eens!!

Alleen slaat het nergens op dat jullie Jessy Kramer afschrijven!! Weten jullie wel hoe goed zij is!!!!

Dat Angela is opgeroepen voor Oranje is natuurlijk een fout. Ik bedoel, dan kan je net zo goed Becky van Nijf of Tamara van der Pijl oproepen… Maar door een kruisband blessure heeft Becky een kleine achterstand opgelopen. Maar dan nog is het zo dat zij in de EREDIVISIE speelt (hoe laag Loreal dan ook staat). Ze staat er wel. Tamara speelt eerstedivisie. Angela speelt in het tweede(hoofdklasse)!!!!!!! Heel goed natuurlijk maar voor Oranje absurd! Hellas heeft goede hoeken, als de bondscoach eens moeite nam om daar te gaan kijken…

We kunnen hier nog lang over discussieren. Maar uiteindelijk heeft de bondscoach besloten dan er geen betere speelsters bestaan dan die hij geselecteerd heeft dus. GO ORANJEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En vooral go Angela! Trek je niks aan wat iedereen zegt. Jij staat er tenminste!!!! De rest van ons niet!!

• jopiedewit

Het gaat mij niet om Angela, maar om het beleid, Ben het eens met zondag veel te jong brengen is roofbouw plegen. Maar waarom wordt er niet in de competitie gekeken of daar geen speelsters lopen, zit er niks bij de top8 of is het echt zo slecht gesteld. Ik neem aan dat Murriel van E en O toch ook altijd een kandidaat was voor oranje, nu is ze bij de academie weg en wordt nergens meer bij betrokken. Maar zitten er nogmaals geen hoeken bij de top8

• trainer

Wat vinden jullie van het feit dat Lois Abbingh niet is geselecteerd! Een meisje met zoveel potentie ‘'moet’' ten alle tijden geselecteerd worden.

Of ligt het eraan dat Lois in het buitenland kan handballen en ze haar daarom links laten liggen?

• amsterdam

Daarom wordt ze in ieder geval bij VOC langzamer gebracht. Het is een talent met de juiste instelling. Daar moet je zuinig mee zijn, Inderdaad oppassen dat ze over twee jaar het wel heeft gehad met het handbal.

• jopiedewit

ben wel benieud naar de reden van lois, maar ik denk dat ze meer vertrouwen hebben in slivia hofman. Maar misschien dat lois niet fit is of overbelasting…….maar zal me ook niet verbazen als optie buitenland de reden is om niet te selecteren. maar misschien dat de bondscoach uitleg kan geven op dit forum, tenslotte reageren van vliet en spaai ook altijd.

• zondag

ik hoorde dat Jessy na dit seizoen helemaal klaar is met handbal.

Natuurlijk is Jessy een van de grote talenten in Nederland, maar omdat zij besloot geen deel meer uit te maken van de HA, wordt ze gewoon aan de kant geschoven.

Dan liever een meisje van 14 het hoofd op hol brengen, ipv gebruik te maken van getalenteerde speelster die niet de voorkeur geven aan de HA.

GO NHV over 10 jaar geen handbal meer in Nederland.

Maar ik zal er wel weer geen verstand van hebben.

• The Watcher

Dat Lois niet speelt zou dat niet te maken hebben met de terugkeer van Willemijn Karsten en Nycke Groot? Dus verstandig om Lois niet te selecteren, laat haar maar rustig komen en over een jaar of 5 a 6 laten zien wat ze allemaal in huis heeft. Wat betreft Angela Malesteijn, heb haar gisteren zien spelen tegen de reserves van Kwiek. Het meisje is absoluut niet Oranje waardig. Speelt erg geforceerd in de aanval, haar arm is niet goed (haalt de hand onder de bal door). Op het moment dat het moest gebeuren werd zij gewisseld omdat ze niet de mentaliteit heeft om de knop om te zetten en er voor te knokken want het liep absoluut niet bij VOC, door de goede dekking van Kwiek. Als je zo'n talent bent en je bent niet in staat op belangrijke momenten de kar te trekken en je laat je hoofd hangen en geeft iedereen de schuld behalve jezelf dan hoor je absoluut niet thuis in Oranje. We hebben nl genoeg meiden zonder goede mentaliteit (toch 1 van de pijlers voor een handbalster), dat is tevens de reden waarom andere speelsters zich hebben teruggetrokken van de HA en niet meer spelen voor de selecties, zoals iemand hierboven noemde. Mentaliteit zit niet in Oranje, alleen de meiden die denken wat te zijn of van wie het hoofd op hol is gebracht wordt door onze bondscoaches.