Spanning 1e klasse brabant heren, wie wordt kampioen?

• Gompie

Geweldig verhaal van Asterix. Dit ontstijgt het soms erg lage niveau van schrijven op dit forum. Wat betreft de strijd tussen deze twee ploegen hoop ik op een aantrekkelijke en sportieve wedstrijd tussen deze twee teams, die vanuit het verleden toch een bepaalde band met elkaar hebben. Vermaak het publiek, heb respect voor elkaar, laat de beste die dag winnen en drink daarna nog iets met elkaar in de kantine van het Romeinse rijk. Succes!

• Fox

Waarom zou het naïef en blind zijn om een uitslag over te nemen uit een betrouwbaar smsje? Betrokken persoon heeft goede contacten met de sms-dienst en overige spelers. Maar ik zal er niet wakker van liggen.. Misschien willen ze het psychisch gewonnen omdat ze denken sportief te kort te komen?

In de heenwedstrijd Deltasport-Internos werden de jonge jongens wel ongeveer een hele wedstrijd op de bank gehouden. Of ze mochten de eerste.. of de laatste 5 minuten op komen draven.

• Gompie

PS Everzwijnen en mosselen worden niet verkocht in het Romeinse Rijk, wel bitterballen en tosties!

• Hinde

Vinden ze vast ook heerlijk..Ben wel eens bij DS wezen kijken, vorig seizoen. Die lusten daar ook wel wat :)

Denk dat je ook genoeg pilzen in moet slaan, aan het v erhaal van Asterix te lezen komt er nogal wat mee uit het zeeuwse. (Gallië :)) hahaha..

Erg grappig verhaaltje..Moeten er meer van komen

Gegroet, en alvast een mooie kraker gewenst!

• Sabbel

Er waren zeker veel Zeeuwen, maar die heb ik na de wedstrijd niet meer in de Internos kantine gezien.

Liepen gelijk met de staart tussen de benen terug naar parkeerplaats.

Leuk verhaal over de Galliers maar de Romeinen wisten deze keer wel te winnen.

Misschien dat de toverdrank niet werkte?????

Gegroet

• Fox

Dat komt omdat ons tweede team om half 4 een wedstrijd hadden.. Enkele mensen moesten daar bij zijn als tijdwaarnemer of speler.

En voor ons tweede stond er ook nog wat op het spel, dus vandaar.. Bij winst waren we ook meteen weg gegaan

• Hinde

Jemig, wat een middag in de Romeinse tempel!

Ik heb ook stiekem gekeken naar het treffen van de nummer 1 en 2. :) Ik heb genoten, maar dat had meer te maken met de ambiance om de wedstrijd heen. Wat een volk zat er daar. Vanaf minuut 1 kon je de de vloer voelen trillen, en wat een lawaai kwam er uit die toeters die die zeeuwen mee hadden. Het leek wel een champions league duel. Erg mooi om te zien hoe de bezoekende ploeg hun supporters op de been had gebracht en wat een medeleven deze mensen hadden met hun Galliërs. Internos had daarin tegen ook flink wat supporters, maar die vielen toch een beetje in het niet.

De wedstrijd zelf vond ik niet hoogstaand, Internos was net iets scherper dan Delta Sport, wat meer foutjes maakte die hard afgestraft werden. Delta Sport moest iedere keer terugvechten om gelijk te komen of in ieder geval in de buurt van Internos te komen. Na de 26-26 zat het er niet meer in. Jammer, ik vond de ploegen gelijkwaardig. Maar er moet er één winnen. En dat was Internos gisteren.

Toch kan ik helaas het arbitrale duo niet helemaal ongeschonden laten. Naar mijn mening hebben ze te weinig de wedstrijd aangevoeld. Er stond tenslotte heel wat op het spel. Een aantal beslissingen kon ik ook niet helemaal thuisbrengen, die wellicht de wedstrijd hebben beinvloed.

Enkele voorbeeldjes (niet geheel in volgorde van wedstrijdverloop) :

De ‘foute’ wissel aan de kant van Delta Sport. Penalty Delta Sport. Één scheidsrechter staat naast de stip, de ander op de middelijn geloof ik. Er wordt gewisseld en na de strafworp komt het duo naar de kant om aan te geven dat er 7 veldspelers in het veld stonden. 2 minuten tijdstraf voor degene die het veld in kwam. Knap als je dit kan zien, maar een beetje overdreven beslissing. Een minuut later overtreding Delta Sport en een terechte 2 minuten straf, DS een minuut met 4 man.

De 2 minuten straf van de keeper van Delta Sport. Wil een Break Out onderscheppen en komt daarbij buiten de cirkel. Hij wordt dus veldspeler. Hij verdedigt de aanvaller vol op de borst, aanvaller scoort vervolgens en keeper krijgt 2 minuten. Vrije worp had ook gewoon gemogen.

Speler Internos schiet in 2e fase op doel, mist en blesseerd zichzelf. Blijft liggen en de dichts bijzijnde geeft met bewegingen aan, doorspelen. Delta Sport sprint naar voren en net over de middelijn wordt er door de andere scheidsrechter gefloten omdat de speler van Internos er nog steeds ligt. Effe iets beter communiceren.

Rode kaart Coach Delta Sport. Ik weet natuurlijk niet wat er gezegd is, maar het leek mij dat hij het niet eens was met de zoveelste beslissing van het duo. Toont zijn emotie en geeft aan dat hij het er helemaal niet mee eens is, Hij kreeg 2 minuten en toen was het hek van de dam. Beide coaches vroegen zich waarschijnlijk af wat deze jonge scheidrechters allemaal aan het doen waren, hoppa, tweede 2 minuten tijdstraf en dus rood voor de coach. DS weer 4 minuten in ondertal.

De eerste 2 minuten van Internos kwam pas halverwege 2e helft. Raar als er al 5 penalties zijn gegeven. Die die jongen er trouwens erg goed ingooide.

Na een beslissing in het voordeel van Delta Sport wordt de keeper van Internos erg geirriteerd, sprint naar de scheidsrechter en gaat als een zotte te keer. Scheids wuift het weg en verder niks. Ik vind dat je als scheids dan consequent moet zijn en voor zulk gedrag ook een straf moet geven.

Sorry, dit is mijn mening. Kan me voorstellen dat een hoop mensen die de wedstrijd hebben gezien en niet met me eens zullen zijn, maar ook een hoop wel.

Al met al, Internos heeft goede zaken gedaan om het kampioensschap en Delta Sport is nu afhankelijk van wat de andere teams doen, en het moet zelf nog winnen natuurlijk.

Lang verhaal, maar het was ook een wedstrijd met vele verhalen.

Maar ik zal deze dag herinneren als de dag van het publiek. Die er een geweldige middag van hebben gemaakt. Petje af. Als dit iedere keer zo gaat bij die zeeuwen, ga ik vaker kijken. Ze kunnen tenslotte ook een aardig balletje gooien.

Gooi jullie reacties maar op tafel, kunnen we lekker verder discuseren…:)

• Bezoeker

Ik kon er helaas niet bij zijn, dus geen commentaar.

Als het goed is, zijn deze jongens gerapporteerd, Bel die man en vraag naar zijn mening.

Dhr.v.Gool staat daar best voor open.

• Foeks

Ik ken “Hinde” niet maar geeft aan zelf objectief te zijn en laat met zijn/haar commentaar zien verstand van het spelletje te hebben. Hij/zij legt precies de vinger op alle zere plekken, overigens inclusief de conclusie dat Internos op de cruciale momenten minder fouten maakte en daardoor toch het meeste aanspraak mocht maken op de overwinning. De sfeer was inderdaad geweldig (nou zijn ze niet zoveel gewend in Etten-Leur;-). De sporthal in Etten-Leur moet toch bijna afgebroken worden en daar hadden we bijna een voorschot opgenomenX(

En Hinde: kom ook eens naar een wedstrijd in Zierikzee. Daar is het iedere zondag “feest”

• RinusReiger

Beetje jammer dat alles maar op de schiedsrechters wordt afgeschoven.

Slechte verliezers noemen ze dat volgens mij!?

Sabbel ik weet niet wie je bent, maar ik ben het volkomen eens met jouw reactie.

Na de wedstrijd geen Mossel meer gezien in de Kantine!!

Beetje jammer…..

RinusReiger