bondsvergadering uitgesteld

• JH

Heachte heer Spaaij,

Het is niet altijd verstandig het achterste puntje van je tong te laten zien. Een gezegde dat nog steeds op gaat. Het was verstandiger geweest als alles open en eerlijk naar voren zou zijn gebracht.

Inmiddels heb ik begrepen dat de de volledige mail, inclusief met jaarplanning en weekplanning en de bijbehorende presentatie en het reactieformulier verder uitgelekt zijn.

Zelf vindt ik het niet goed om anoniem deze stukken te openbaren op dit forum. Dat hoort ook weer bij het anoniem zijn.! Binnenkort zullen wel wat emailjes, niet anoniem bij u en de andere bestuurders binnen komen. Dan ben ik benieuwd of u nog steeds kunt hardmaken dat het slechts om een enquete gaat!

• D. van Groen

Beste Barbamamma, ik volg de discussie op deze site. Ik hou niet van geheimdoenerij dus als je een discussie wilt doe dat onder je eigen naam.

Groeten Dick van Groen bondsafgevaardigde afdeling Oost

• barbamamma

Geachte heer van Groen, beste Dick

U houdt niet van geheimdoenerij. Een discussie kan men voeren ongeacht welke naam men gebruikt, als men maar de normen en waarden hanteerd en zich beroept op feiten. Maar als u niet van geheimdoenerij houdt neem ik aan dat u vreselijk geschrokken bent van alle zaken die nu boven tafel komen. Ik hoop dan ook dat u uw taak als bondsafgevaardigde a.s. zaterdag uitvoert en veel vragen stelt aan het bondsbestuur. Vragen die ook bij veel leden leeft. U als oud lid van de financiele commissie moet dus geinteresseerd zijn in de cijfers en daarvan begrijpen veel leden niet wat er werkelijk staat, omdat niet alles duidelijk wordt verteld. U bent bondsafgevaardigde namens alle leden in heel Nederland (53.500 leden).

Ik zou dus zeggen, doe uw best en kom op voor de belangen van alle leden.

• Norrit

@luisterend oor

En zoals ik al aangaf, ik (als lid van het NHV) heb deze enquete dus niet gekregen. Ook gevraagd aan een paar dames binnen onze vereniging, ook hier niets… Daarom vroeg ik mij dus af wie dan wel deze enquete gekregen heeft…

Als dat dus alleen de topsport is (wat ik vermoed) worden de kleinere vereniginigen (wat er toch ook genoeg zijn in nederland) weer indirect belast (want wij betalen ook gewoon mee!!!) met iets waar we weer niets over te zeggen hebben gehad…

Misschien zie ik het wel weer eens helemaal verkeerd, is gewoon een beetje het gevoel dat ik hierbij heb… Misschien kan iemand dit dus tegenspreken en zeggen dat ik het verkeerd zie (en uiteraard ook het waarom)…

• drijfzand

ZZ Schreef:

——————————————————-

> Hup daar gaan we weer. En maar schreeuwen, blèren

> en mensen beschadigen. Kap daar nou eens mee! Zie

> eerdere reacties van Barbamama en anderen. Zo kan

> het toch ook?

ZZ Schreef:

——————————————————-

Als er een persoon is die schreeuwt, blért en mensen beschadigt is het Spaai wel. Hoeveel van u hebben door dat hij een groot aantal mensen op het bondsbureau op een vieze manier heeft weggewerkt. Een aantal, sommigen met een vergoeding, die de leden veel geld kostte: Sijbesma, Van Not, Evers, Platenkamp. Mooi rijtje van Topsportmensen op een sector waar Spaai zich nu graag nationaal en internationaal in begeeft. Toen zat hij nog op Breedtesport en hoeveel ledenwinst hadden wij toen hij daar de scepter zwaaide? Nul komma nul alleen maar een sterk verlies van duizenden leden. Hebben wij allemaal een slecht geheugen?

Spaai kost geld, niet alleen door deze uitkoopsommen, maar ook door het presenteren van begrotingen die van geen kant kloppen en een groot bedrijfsrisico inhouden. Maar dat maakt Spaai niets uit, hij kan het hele jaar reizen met de teams, en als het fout gaat dan geeft hij het bestuur de schuld, dat was ook zo met het vorige bestuur. Samen met Stienen 6 ton in de prullenmand gegooid en dan in de krant zeggen na het wegsturen van het bestuur, dat zij de financiën niet goed beheerden. Vreemd, want diezelfde financiën gingen bij Spaai op de rekening na de WK en EK dames Rusland en Zweden. Het bestuur zou eens moeten controleren welke bedragen er naar Spaai zijn gegaan. Dezelfde bedragen die speelsters en begeleiding hebben ontvangen. Dat kan toch niet voor een directeur die twee weken van bureau weg is en niets doet en zijn dagen aldaar ook nog keurig compenseerde.

• drijfzand

nog even zonder quote:

Als er een persoon is die schreeuwt, blért en mensen beschadigt is het Spaai wel. Hoeveel van u hebben door dat hij een groot aantal mensen op het bondsbureau op een vieze manier heeft weggewerkt. Een aantal, sommigen met een vergoeding, die de leden veel geld kostte: Sijbesma, Van Not, Evers, Platenkamp. Mooi rijtje van Topsportmensen op een sector waar Spaai zich nu graag nationaal en internationaal in begeeft. Toen zat hij nog op Breedtesport en hoeveel ledenwinst hadden wij toen hij daar de scepter zwaaide? Nul komma nul alleen maar een sterk verlies van duizenden leden. Hebben wij allemaal een slecht geheugen?

Spaai kost geld, niet alleen door deze uitkoopsommen, maar ook door het presenteren van begrotingen die van geen kant kloppen en een groot bedrijfsrisico inhouden. Maar dat maakt Spaai niets uit, hij kan het hele jaar reizen met de teams, en als het fout gaat dan geeft hij het bestuur de schuld, dat was ook zo met het vorige bestuur. Samen met Stienen 6 ton in de prullenmand gegooid en dan in de krant zeggen na het wegsturen van het bestuur, dat zij de financiën niet goed beheerden. Vreemd, want diezelfde financiën gingen bij Spaai op de rekening na de WK en EK dames Rusland en Zweden. Het bestuur zou eens moeten controleren welke bedragen er naar Spaai zijn gegaan. Dezelfde bedragen die speelsters en begeleiding hebben ontvangen. Dat kan toch niet voor een directeur die twee weken van bureau weg is en niets doet en zijn dagen aldaar ook nog keurig compenseerde.

• jopiedewit

dus er bestaat hier maar 1 maatregel voor, eruit ermee. maar dan zonder oprot premie. gebeurt in het bedrijfs leven ook. trouwens ben wel benieuwd welke dames allemaal mee gaan doen met het nieuwe plan, van onze henk en bennie. word dit stil gehouden of komt er op het nhv site de namen te staan van de dames die willen deelnemen aan dit breedte sport project. we kunnen het de 27e lezen dan ze moeten voor kerst beslissen.

• HJ

Beste Jopie 45 dames hebben een mail gehad. Hierbij zat een week- en jaar schema, een presentatie “het roer moet om” en een antwoordformulier: met de vragen

ANTWOORDFORMULIER FULLTIMEPROGRAMMA DAMES

(svp aankruisen en invullen wat van toepassing is)

• Ik doe mee

• Ik doe mee en heb de volgende vragen/opmerkingen:

• Ik twijfel nog en heb meer informatie nodig, dit zijn mijn vragen/opmerkingen

• Ik kies niet voor het fulltime programma maar heb wel de ambitie om de top te bereiken en ik wil wel/niet een gesprek daarover

• Ik ben niet in het programma geïnteresseerd

• Andere mening:

Naam:

Datum:

Ach ja wat je een enquete formulier noemt. Deze is dus vertsuurd naar zq'n 45 dames.

Zeer recent zijn de besturen van de betreokken verenigingen ingelicht dat aan hun spelers dus is gevraagd om in overweging te nemen hun club te verlaten en emet een salaris te gaan spelen rro dit team en …niet meer uiit te komen i/d Ned. Competie!

• barbamamma

Als we het nu toch steeds hebben over dat nieuwe plan en de betreffende mails.

Kan iemand die mail dan op dit forum plaatsen, zodat een ieder kan lezen wat er door wie is geschreven?

En misschien wel het bij behorende plan?

• cirkel

Meneer van Groen,

anonieme discussies zijn inderdaad niet altijd even prettig.

Maar wat te doen als je onder eigen naam kritische kanttekeningen plaatst en bij het NHV op het matje wordt geroepen?

Juist: dan ga je de volgende keer je eigen mening (want die mag je toch uiten) onder pseudoniem doen.

Het is niet belangrijk wie het zegt, maar wat er gezegd wordt en de argumenten.

Ik lees in een reactie dat u in de financiële commissie zit of zat. Prima, maar ik neem aan dat u dan meer te maken heeft met een soort controle achteraf. De praktijk heeft geleerd dat het dan al te laat.

Soms denk ik wel eens: had het NHV maar een curatele commissie i.p.v. financiele commissie.

Dan zou ik ook nog een andere vraag kunnen stellen aan bondsafgevaardigden:

hebben zij voldoende kennis van alle zaken binnen het NHV?

Dus heeft de financiele man of vrouw kennis van topsport of alleen verstand van het geld dat met topsport gemoeid is?

Je zou je ook kunnen afvragen of er ooit nog weer een tijd komt dat we over HANDBAL gaan praten….