bondsvergadering uitgesteld

• Oude kenner

Hup daar gaan we weer. En maar schreeuwen, blèren en mensen beschadigen. Kap daar nou eens mee! Zie eerdere reacties van Barbamama en anderen. Zo kan het toch ook?

• (Duim)-Zuigertje

In Den Haag weten e alles beter zonder kennis van zaken.

• (Duim)-Zuigertje

Dat ze bij Hellas jou nog als coach willen, ze kunnen zo veel beter.

• luisterend oor

@ Norrit:

Zoals meneer Spaai al zegt zijn der enquetes verstuurd, dus inderdaad de geruchten kloppen.

Alleen wat mij verbaasd is het tijdstip?! Als je bezig bent met een meerjarenbegroting die sluitend moet worden voor de komende 2 jaar (nu eind 2009) en dan nog geen financiele zekerheid (nieuwe grote sponsoren voor die benodigde “grote” bedragen) hebt voor dit soort megaprojecten:

- betaalde speelsters

- europese trips

- etc..

Hoe is het mogelijk dat een bestuur van 50.000 leden, op bijna vijf voor twaalf zegt: “We trekken de voorlopige begroting (tot 2012) terug want er zijn nieuwe plannen ontwikkeld en die waren we vergeten”? Moet ik als betalend NHV-lid geloven dat deze plannen pas in November 2009 naar voren zijn gekomen/bedacht?

En volgende vraag: Op welke manier denkt u uw geloofwaardigheid te behouden als NHV-bestuur wanneer nergens via officiele kanalen de plannen/uitspraken/visies toelicht en u hier op een forum, waar waarschijnlijk 49.500 leden nooit naar kijken, de plannen uitlegt?

Meneer Spaai, ik heb meerdere discussies gelezen waarin u verwijten naar het hoofd krijgt..maar u zou deze verwijten eenvoudig kunnen tackelen door u zich hier vanaf te sluiten en proberen vertrouwen te kweken bij de overige forumgebruikers. Want ik hoop toch niet dat u weer de “trieste” houding aan gaat nemen dat u elke boe-roeper op zijn plek wil zetten?

Ik hoop op een respons

• barbamamma

Ik hoop inderdaad dat we via dit forum kunnen communiceren op normale toon. Zoals de meeste nu wel weten ben ik erg kritisch over alles wat er gebeurd op landelijk niveau, maar ik vind wel dat we het moeten hebben over feiten. Alleen dan kan men zaken naar voren brengen.

Juist wanneer we gaan schelden en vloeken haken veel mensen af, terwijl men dit forum juist kan gebruiken om anderen mensen te informeren. Een goed forum werk als een sneeuwbaleffect. Steeds meer mensen gaan het lezen en steeds meer mensen praten er over. Slechts dan kunnen we proberen om aan te geven wat er leeft.

Als mensen in den landen aangeven dat er mails/brieven zijn gestuurd en dit wordt bevestigd door de heer Spaai kunnen we alleen maar dankbaar zijn dat er mensen zijn die dit willen melden. Actie roept om reactie. Denkt men nu echt dat speelsters in het buitenland (ca. 14 uit de huidige selectie) uit de competitie worden gehaald om in een soort Oranjeplan II te werken naar een EK 2012. Die kijken wel uit. Blijft over de mensen die in Nederland handballen.

Echter ik ben het wel eens met een hoop forumgebruikers dat de informatie aan de leden (en dus niet alleen aan de bondsafgevaardigden) beter geregeld kan worden. Nu aanstaande zaterdag de bondsafgevaardigden, de financiele commissie en andere belangrijke personen bij elkaar komen om te brainstormen hoop ik ook dat men besluit meer openheid te geven over een aantal zaken. Laten we in ieder geval niet werken met verborgen agenda’s.

De topsport (Ere- en Eerste divisie) betreft ongeveer 600 leden. Als we uitgaan van 53.600 leden per 31 december 2009 dan hebben we 53.000 leden over voor de breedtesport. Dit zijn dus 53.000 leden die kunnen handballen zonder de beoogde topsport begroting.

Blijft over de vraag “hoe nu verder”.

Bondsvergadering in februari, met welke cijfers wordt er dan gewerkt in de eerste 2 maanden?

Moet een begroting niet goedgekeurd worden voor aanvang van het boekjaar?

Begrotingen zijn haast niet te vergelijken met voorgaande jaren, omdat de cijfers steeds verschillen. Waarom wordt bij de begroting geen realisatie t/m oktober bijgevoegd?

Waarom is er geen verklaring van de financiele commissie?

Alle afdelingen zijn een eigen rechtspersoon en dus geen lid van het NHV. Zij zijn opgericht door de verenigingen en behartigen hun belangen. Waarom geven de afdelingsvoorzitters geen duidelijke uitleg? Of weten zij ook niet alles?

Vragen die, naar ik hoop, aanstaande zaterdag aan de orde komen.

Geachte heer Spaai, beste Ben, ik hoop dat we nog menige reactie van u kunnen tegemoet zien. Als er dan 500 mensen zijn die dit lezen, zijn dat in ieder geval weer mensen die iets weten. Zij kunnen het dan weer doorvertellen.

• barbamamma

In plaats te kiezen voor Één NHV zou ik liever de 3 kernwoorden gebruiken: Samen, Professioneel en Prestatiegericht.

Afdelingen zijn zelfstandige rechtspersonen en geen lid van het NHV. Een bondsvergadering kan dus nimmer eisen dat een afdeling wordt opgedoekt. Met andere worden: als ze geen lid zijn van het NHV, zijn we dus eigenlijk al waar we willen zijn, Één NHV. Het NHV kent wel afdelingen als werkgebieden, maar dit zijn dus niet de rechtspersonen.

Er behoeft dus niets te veranderen, alleen werken aan het vertrouwen d.m.v. meer duidelijkheid.

leden —–> primaire verenigingen —–> nhv

• Donald

Mijn hoop op een discussie van niveau wordt door Jopie, en ook anderen,genadeloos de grond in geboord. Jammer

• JH

Geachte heer Spaaij. Op geen enkele wijze wilo ik uw intehgriteit in twijffel trekken. Maar gezien uw reactie op een melding van brieven naar speelsters denk ik dat u deze emails niet heeft gezien. Het zijn namelijk niet zo maar emails. Het gaat om een presentatie, inderdaad een vragenformulier, een weekprogramma en een jaarprogramma. Het gaat dus niet om bragenlijsten maar om enigszinsmuitgewerkte programma's waarvoor de geadresseerde spelers kunnen kiezen. Maar echt kiezen is het natuurlijk niet als je ambitie is om in Oranje te spelen moet je wel voor een van de NHV scenarios kiezen.

Ik hou van Topsport. Maar zonder Breedtesport geen Topsport. Wij moeten dus op beide zuinig zijn. De door het NHV gepresenteerde scenarios kosten de verenigingen geld en zorgen voor een afroming van de Nederlandse top voor wat dat ook waard is.

Zowel Breedtesportverenigingen als Topsport verenigingen zijn voor een aanpak waarbij Topsport prestaties zorgen voor een aanzuigende werking van nieuwe leden bij handbalverenigingen in het algemeen. Daar zijn wij allemaal bij gebaat. De wijze waarop het nu gaat is door welke omstandigheid ook ingegeven niet de juiste. Ik zou zeggen kom met een realistisch plaatje waarbij het gaat om een langdurige prestatie. Bijvb, De eerstekomrende 5 jaar bij de eerste 10 van Europa. Vervolgens een vertaling wat dit gaat opleveren voor het handbal in hert algemeen in Nederland, Breedtesport. Wat betreft het benaderen van speelsters. Ik denk dat dit niet de juiste weg is. BEnader de verenigingen waar het om gaat eerst en ga dan pas over tot het versturen van informatie. Ik schrijf duidelijk informatie want het zijn beslist GEEN simpele antwoordformulieren!

• Ben Spaai

Beste “luisterend oor”, het is zeker niet zo dat ik iedere boe-roeper op zijn plaats wil zetten Wat ik wel wil, beter gezegd niet wil, is in discussie treden waarin de normen van fatsoen worden overschreden. Ik probeer met respect voor andermans mening te reageren, dan respect vraag ik ook richting mijzelf. Teleurstellend is wel dat deelnemers niet voor hun ware identiteit uit willen komen. M.i. is dat ook iets van fatsoen, het geeft mij het gevoel dat ik een kansloze discussie aan het voeren ben tegen een onzichtbare tegenstander. Ik neem aan dat mijn e-mailadres bekend is (b.spaai@handbal.nl) en ik stel voor dat je dat gebruikt voor vragen of opmerkingen. Ik zal de e-mail zeker beantwoorden.

• zondag

Als we het dan over respect hebben, dan hoop ik ook dat er met RESPECT wordt omgegaan met de gelden van de leden van het NHV.

Niet alleen denken aan de zeer selecte groep topsporters, maar zeker ook voor de brede groep breedtesport leden.