bondsvergadering uitgesteld

• Ben Spaai

Het is inderdaad geen gemakkelijke tijd maar, voor wat het waard is, de contributie welke een handballid gemiddeld dient te betalen is binnen de nederlandse teamsporten nog steeds één van de laagste. Wat betreft “kip” of “ei” geloof ik persoonlijk meer in investeren dan in bezuinigen. Overigens is 70% van de begroting van het NHV niet beinvloedbaar dus als je vermogensherstel op basis van die 30% wilt realiseren ben je nog wel even bezig. En vergeet niet dat veel activiteiten gekoppeld zijn aan subsidies dus uitgaven in een gekoppelde verhouding met bepaalde inkomsten waardoor een netto besparing ook maar beperkt is. Daarom geloof ik meer in investeren wat meer geld moet gaan genereren.

• Nicky

Breaking news!!!!!

De Blauwdruk van het NHV begint langzaam duidelijk te worden!!! Waar is al het geld voor nodig???? Natuurlijk de HandbalAcedemie voor de mannen. Op zich geen punt. Maar wat nog meer! Het schijnt dat er emails of brieven zijn gestuurd naar speelsters van Nederlandse Eredivisie verenigingen. De speelsters wordt verteld dat zij mee moeten doen met het plan anders worden ze nooit meer opgeroepen voor het Nederlands team. Ze worden uit de competitie genomen (zullen de Topclubs nogal blij mee zijn, maar niet heus!) Ze krijgen een vergoeding/ salaris van het NHV want ze mogen/ kunnen niet werken omdat er iedere dag fiks getraind gaat worden. Intern in Papendal, betaalde clinics aan verenigingen en het spelen van internationale wedstrijden. In de competitie wordt NIET meer uitgekomen. Mocht de Handbalacedemie zich plaatsen voor Europees Handbal dan gaat deze groep de wedstrijden spelen! Doelstelling is minimaal 5e worden in 2012. Dit hele plan gaat betaald worden onder andere door de verenigingen! Kijk zo begin ik wat meer te begrijpen van de financiele plannen voor volgend jaar van het NHV.

Wie weet wat hier van waar is?

• luisterend oor

Die geluiden zijn in het Westen hoorbaar, ik hoorde het zondag en dacht meteen aan onze contributie! Kan trouwens wel een hele goede reden zijn voor een herziening van de begroting?

• Barend

Gewoonweg schande! Met z'n allen tegen deze plannen en de bijbehorende begroting stemmen!

• Ben Spaai

Even ter verduidelijking. Het door de bondsvergadering goegekeurde meerjarenbeleidsplan maakte ook melding van het feit om, richting de EK 2012, de nationale damesploeg zo goed mogelijk voor te bereiden. Eén van de mogelijke scenario's is de selectie gedurende een beplaade periode buiten clubverband te laten spelen en trainen. Omdat de begroting 2010 is teruggetrokken zijn wij nu bezig om alle mogelijk denkbare scenario's tot en met 2012 door te rekenen. Om die scenario's zo realistisch mogelijk door te rekenenen willen we met verantwoorde aannames werken. Om een aanname (zoals in de eerste zin beschreven) op realiteit te toetsen (om ook te voorkomen dat we onzinnige begrotingen en berekeningen zitten te maken) is er een enquete naar speelsters verzonden. Als daar een negatieve respons op komt hoeven een dergelijk scenario niet verder te berekenen. Niets meer en niets minder. Of iets dergelijks wel of niet van de grond komt is overigens ter besluitvorming in de bondsvergadering.

• cirkel

Wat mij steeds verbaast in de teksten van Spaai dat slechts via dit forum steeds nieuwe zaken naar buiten komen (alhoewel ik begrijp dat de wandelgangen en circuits wel de klok hebben horen luiden maar niet altijd weet waar de klepel hangt).

Ik vind dit vreemd: want van wandelgangen en circuits krijg je achterdocht en we willen graag duidelijkheid en vertrouwen.

Hoe kan het dat via dit forum zaken worden besproken die niet algemeen bekend zijn.

Geachte heer Spaai,

zou het niet wenselijk zijn dat alles wat u via dit forum inbrengt of pogingen doet het een ander te verduidelijken ook eens via officiële kanalen, desnoods via de website, te publiceren.

Misschien staat het al ergens, dus even een tip waar ik het kan vinden.

Dat levert meer duidelijkheid op dan nu via dit medium.

Dus geef aan handballend Nederland volledige duidelijkheid over zaken waar u mee bezig bent (of het bestuur, maar ik neem aan dat u niet namens het bestuur spreekt, dat zou het bestuur zelf moeten doen).

Openheid zou verwarrende discussies voorkomen, openheid levert meer begrip op en meer begrip kan tot meer draagvlak leiden.

En dat wilt u toch graag bereiken?

Dus nu ook alle informatie openbaar maken!

• jopiedewit

weer een achterbakse super actie van ja hoor……..onze clan. En de verenigingen maar druk zijn om het niveau omhoog te krijgen, en de bond maar iedereen weg trekken bij de club's pfffff wat een vage streken. Het lijkt me logisch ( SPAAI) dat je dit ook duidelijk maakt bij de verenigingen, en niet achter de rug van hardwerkende vrijwilligers om. vandaar dat jullie gezien worden als een stel achterbakse zakkenvullers, of doen jullie dit ook allemaal vrijwillig, tjonge jonge wat een bende. En worden de club's nu eens een keer wakker of blijven ze nog steeds allemaal doofstom. Misschien dat dit op een eredivisie platform besproken kan worden, oh nee die worden toch niet serieus genomen. Het zijn tenslotte toch een stel domme vrijwilligers, of niet spaai'tje

• Norrit

Wie heeft dan een brief ontvangen? De dames van onze club in ieder geval niet.

Maakt ook niet zoveel uit, want we acteren inderdaad niet op landelijk niveau. Moet dan wel zo zijn dat wij (aangezien we blijkbaar als kleinere clubs geen stemrecht hebben) ook geen hogere NHV kosten krijgen hierdoor…

• Ben Spaai

Helaas, het leek een volwassen discussie te worden. IJdele hoop.

• jopiedewit

ik weet het, maar weet je wat volwassen is, gewoon ervoor uitkomen waar je mee bezig ben, en niet net doen alsof er 50.0000 leden gek zijn. tenslotte betalen die je maandloon en je leaese bak of krijg jij kliometer vergoeding. maar door dit soort praktijken gaat men er zo over denken. tenminste ik dan.