Geachte lezers (en vooral) schrijvers van dit forum:
Ik heb lang geaarzeld, of ik wel of niet zou gaan reageren op de diverse reacties. Nu echter nadrukkelijk mijn naam genoemd wordt, hecht ik er waarde aan om het volgende te berichten:
Met grote verbazing heb ik de afgelopen tijd de reacties gelezen op dit onderwerp. Ik ben Jan van den Heuvel en ik schrijf af en toe wedstrijdverslagen op de site van SAVOSA. Maar ik ben NIET (!!!!) de aanbrenger van deze topic.
En als er desondanks nog mensen zijn die hieraan twijfelen (de achterdocht is kennelijk groot op dit forum) dan verwijs ik naar het bericht van 14/11/09 van 23:18, waar de aanbrenger van deze topic letterlijk schrijft: “…Ik ben niet de persoon die jullie voor ogen hebben …”.
Jammer trouwens, dat iedereen zich verschuilt achter een pseudoniem, wel héél gemakkelijk om dan van alles te roepen, je kunt er toch nooit op aangesproken worden. De voor- en nabeschouwingen van de wedstrijden op dit forum zijn érg leuk om te lezen, de overige onnozele prietpraat op basisschool groep 3 niveau zou eigenlijk achterwege moeten blijven. Dat voegt niets toe.
Ik erger me trouwens ook aan alle negatieve uitlatingen over de scheidsrechters. Bedenk dat er zónder scheidsrechters niet te ballen valt. En dat ze hun vrije zondagmiddag opofferen. Ik zeg bepaald niet dat alle scheidsrechters goed fluiten - verre van dat zelfs - maar zolang er een redelijke balans en verdeling zit in de foute beslissingen, zullen we deze moeten aanvaarden. Ik kom uit de voetbalwereld en voordat mijn kinderen gingen handballen had ik absoluut niets met deze sport. Maar ik weet inmiddels wél dat twee handbalscheidsrechters op een kleind handbalveld het onéindig veel moeilijker hebben dan één voetbalscheidsrechter op een groot voetbalveld.
Een voetbalscheidsrechter kan zómaar een handbaldoelpunt goedkeuren (Henry bij Frankrijk-Ierland), het zal een handbalscheidsrechter nóóit gebeuren dat hij een voetbaldoelpunt goedkeurt! De moraal van dit verhaal: Stop met dat gezanik over de scheidsrechters! Hoeveel fouten maakt een handballer gemiddeld in een wedstrijd wel niet …. Mag een scheidsrechter dan ook eens!