Transfermarkt

• Mossel

JA FANTASTISCH…

Komen allemaal van andere verenigingen die 2 jaar terug hebben besloten lekker met zijn allen te gaan handballen!

Heeft dus voor geen meter met beleid of opleiden te maken.

Wanneer Volendam, Aalsmeer, Aristos samen gaan heb je dit ook.

E&O en Hurry up gaan samen.

Hellas en Quintus gaan samen.

Nou de limburgers gaan samen.

Heb je 4 ploegen in de eredivisie met eigen jeugd!

Knap hoor wat een fantastisch beleid…

Slaat dus helemaal nergens op wat je zegt!

• tinus

lefthanded wat ben jij naief zeg quintus doet de laatste jaren niet anders om speelsters weg te halen bij de regioclubs maar het wel andere clubs verwijten. de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.

hellas leid absoluut eigen talenten op als je kijkt waar de heren 2 jaar geleden kampioen mee werden en de dames die nu al 2 jaar mee doen om het landskampioenschap zit er genoeg eigen jeugd in maar wat vind je eigen jeugd. een speler of speelster die vanaf de mini's begonnen is bij je vereniging? daar zijn er maar weinig van ook bij quintus! of spelers of speelsters die vanaf de b of a jeugd bij je club speelt? als je op het afgelopen jeugd nk kijkt bij de b meisjes is de beste speelster van het nk een helleen!

het is logische dat speelsters die in de regio spelen en die alles uit hun carriere willen halen dan kiezen voor clubs als quintus of hellas want die spelen op het hoogste niveau. op dit moment kiezen ze voor hellas om een hele simpele reden. hellas heeft niets tegen quintus en gunt ze het beste en dat meen ik oprecht maar andersom is er zoveel aversie tegen hellas waar het vandaan komt ik heb geen idee??? terwijl quintus de grootste successen uit hun clubhistorie voor een heel groot deel te danken heeft aan een helleen maura visser nu zit er bij de herenselectie een helleen als coach eelco overkleeft. misschien is dat het wel dat hellas meer succes heeft dan quintus.

en quintus heeft een jeugdopleiding om van te smullen maar wat er van door komt is nihill hellas heeft minder talent in de jeugd maar er stroomt toch meer door naar de selectie's. let op je eigen club en niet op een ander want daar hebben jullie het al moeilijk genoeg mee.

• hut

Deze discussie zal wel terug blijven komen.

Natuurlijk is het mooi als de eigen jeugd doorstroomt naar Eredivisie-niveau, maar het is een illusie om te verwachten of zelfs te verlangen dat een club als Quintus, uit een dorp met een paar duizend inwoners, de top bereikt met die eigen jeugd alleen. Wat mij betreft is er niets verkeerd aan dat er een aantal clubs in Nederland als een magneet werken, waarvan de aantrekkingskracht toeneemt naarmate spelers ouder worden en de behoefte groter wordt om hun talent te ontwikkelen.

De hamvraag is wat je interessanter vindt; een situatie waarin alle talenten van Nederland verspreid blijven over alle handbalclubs, zodat we lekker gezellig met z'n allen op hetzelfde middelmatige niveau ballen of een situatie waarbij de grotere clubs de talenten opzuigen, zodat deze op een niveau kunnen spelen waar ze zich blijven ontwikkelen, waardoor sommigen een avontuur in het buitenland kunnen beleven en sporadisch een Nederlandse club - gesteund door een vriendelijke sponsor - wat kleine succesjes in Europa kan behalen.

Ik kies dan toch voor de 2e optie.

• Ook handballer

Dan zou ik mijn stukje nog eens een keer goed lezen, vanaf de A-jeugd! In die jaren groei je toch het meest (in Nederland)

Och och Quintus speelt te hard, jij ging vroeger zeker ook naar je ouders als kinderen uit je klas je pestte? Als meerdere teams uit de regio hier zo over denken, moeten ze eens denken waarom men niet op hetzelfde niveau acteert en traint als die jongens van Quintus pfff

Jongen, wordt snel volwassen en neem op je weg naar boven wel kniebeschermers mee want je kan wel eens vallen :)

• pickoooo

goed lezen jank jong!

omdat er in rotterdam genoeg potentie was, maar omdat de vereningen altijd te met eigen belang bezig waren is bv een snelwiek of een atomium nooit verder gekomen dan 1e div.

toen kwam haro dus met het plan om in rotterdam een eredivisie ploeg te creeren. met over het algemeen (80%) eigen in rotterdam opgeleiden jongens te spelen.

2 jaar terug? haro bestaat al weer 5 jaar pik.

• Mossel

Ja dus?

Is wel bij meer verenigingen dat ze niet hoger komen…

Heeft blijkbaar toch met te weinig kwaliteit te maken!

En HARO bestaat 3 jaar pik!

2 jaar eredivisie en 1 jaar eerste divisie dus weet niet of jij er verstand van hebt maar daarvoor speelden ze gewoon onder de naam DES' 72

Dus weet niet wie er niet moet janken.

Als jij denkt dat je me met feiten de les kan lezen zou ik maar eens ff goede feiten gebruiken.

Feit is dat het allemaal jongens zijn die van een andere vereniging vandaan komen!

Daarbij komt dat ik Hellevoetsluis niet echt tot Rotterdam reken!

Dus kan je er nog 2 van je lijst af schrappen

• tjakka

Hier pak aan ventje :p

• ja

De waarheid ligt vaak in het midden, maar ik moet wel zeggen soms iets naar links en soms iets naar rechts… als het dan nog midden mag heten.

Het valt me op dat veel mensen hier hun mening of ervaring neerzetten en gelijk geloven dat het feiten of WAARHEID is. Je mag van mij zoveel roepen, zeggen, zeuren en plagen etc wat je wil maar onthoud toch dat het een mening/ervaring is over 1 persoon of team… vb Haro is meer dan een aantal jongens of een eerste team… als je mening of ervaring daarop gestoeld is ga dan niet zeggen dat het een feit is….

Lees even dit:

http://www.haro-rotterdam.nl/tcindex.php,

is gewoon op de haro site, onder HOME en TAlentencentrum. Is een viesie en beleidsplan van 2005-2010….

heel gek als ik toch net iemand hoor roepen dat haro maar 3 jaar bestaad… klopt deels maar is geen feit.

Haro bestaat zoals het beleidsplan aangeeft langer dan 3 jaar, daarvoor was de naam DES/HARO. Des bestaat nog en HARO ook. Des heeft in overleg een ruil gemaakt waardoor ze uiteindelijk na een overgangsperiode de plaats in de divisie afstaan aan HARO… Dus wat is nou WAAR?

Als je het stuk doorleest zie je dat haro veel moet doen aan breedte sport. oa schoolhandbal elke dag!!! waarbij de kinderen begeleiding krijgen om lid te worden van de PLAATSELIJKE club, ookal is het niet onderdeel van HARO. TAlenten mogen gratis trainen, gratis zaalhuur, spullen, goede trainers etc om hun potentieel te halen ZONDER naar een andere club te moeten!!! alles op kosten van HARO. Als je als talent in het eerste haro team wil spelen blijf je lid van je eigen club, dus contributie en binding blijft etc etc. HARO trainers begeleiden jeugdtrainers uit de omgeving etc etc etc.

Alleen talenten die van buiten de assosiatie komen moeten overschrijving aanvragen en die aantallen mogen niet hoog zijn. 80 procent eigen opleiding!!! Na het 5 jaar bestaande beleidsplan zijn er in de breedte veeeeel meer kinderen gaan handballen bij lokale clubs dan dat er uiteindelijk ooit een overstap maken!!! er is maar 1 vereninging binnen Zuid-holland die mag klagen dat er meer spelers een overstap hebben gemaakt naar een club binnen haro, dan dat ze er door de dagelijkse schoolhandbaldagen bij hebben gekregen!!!

Veel clubs binnen Zuid-holland weten niet eens dat hun aanwinst aan jonge handballers een gevolg zijn van handballessen en begeleiding naar die plaatselijke club.

etc etc lees de link als je feiten wil, of geef gewoon je eigen mening maar ga niet roepen dat het een feit is.

• FORE

En wanneer gaan we HAR &O, Snelwiek noemen?

• ja

???? dat laatste snap ik niet????

wanneer gaan we haro snelwiek noemen??

Ik denk dat je probeert te zeggen: dat de komende jaartjes Haro 1 wordt aangevuld met mn snelwiekers totdat de

nog erg jonge maar goede jeugdlichting kunnen aansluiten???? zodat een groot gedeelte van haro zal bestaan uit

snelwiekers???? als eerst…. hopen dat HARO die jaren op niveau kan overbruggen.

WAt voor anders iets je bedoelt snap ik anders niet< maar als je dit bedoelt…. Het liefst snel, en ik zal weer staan te juichen!!! dat zou zo mooi zijn. dat betekend dat het Haro-topsportgedeelte in zijn opzet geslaagd is!!! ik zou het zelf alleen nog steeds haro noemen ipv snelwiek……

moet je voorstellen dat een VOLLEDIGE lichting rotterdamse talenten bij elkaar blijven en een vast hecht team vormen, vanaf hun jeugd door zeer goede jeugdtrainers opgeleid met veel trainingsuren doordat ze bij hun eigen club en Haro de volgende stappen hebben doorgelopen:talents, jeugd, heren!!

DAt staat gelijk aan op dit moment alle van oorsprong rotterdamse jongens spelend in eredivisie of buitenland 1 team gaan vormen…. dus dat alle giga talenten met (wel) goede instelling niet weg zouden moeten zijn gegaan om ergens wel een goede handbalopleiding met voldoende trainingsuren te krijgen!!!

Alle andere handbalteams zouden hieroor niet meer kunnen vissen in de rotterdamse vijver!! dus regio rotterdam zou VEEL STERKER worden en heel veel andere clubs raken ERG BELANGRIJKE spelers kwijt.

Let wel, de huidige clubs waar deze jongens spelen hebben er natuurlijk voor gezorgd dat het zulke kundige speelers zijn geworden…maar bij de komende lichting kan haro dat gaan doen!!! terwijl de clubs niet bijna kapot gaan omdat spelers weggaan, ze blijven namelijk contributie betalen aan hun huidige club, zonder kosten te maken!!!!

Dus als je dit bedoelt met wanneer heet haro ->snelwiek ben ik heel blij, eindelijk TOPhandbal in rotterdam. Maar kleine voetnoot, snelwiek kan dan de eerste club worden waar eindelijk niet al hun rotterdamse mega talenten met instelling verdwijnen… wat hiervoor wel is gebeurd met andere rotterdamse clubs…

En helaas moet ik eerlijk zeggen, ondanks dat de erg jonge lichting erg goed is…. dat dit zeker niet de beste lichting is van de afgelopen jaren……En ik mag het zeggen want ik maak zeker geen deel uit van de lichting talenten!!!!! over de groep die helemaal weg gevist zijn uit rotterdam…..

Mensen die er verstand van hebben weten over welke lichting ik spreek…. al die ‘oude’ jongens bij elkaar, zoveel vroeger-talent en kunde die nu andere clubs versterken!! en de trainingsmentaliteit zo ook eens goed zijn in rotterdam want als de kern van de groep had bestaat uit zulke talenten die een handbalmentaliteit hebben om ver weg te wonen, vaak te trainen en mee komen bij de huidige topclubs in nederland en buitenland……

Wanneer dat lukt sta ik te juichen in rotterdam