Uitslagen / Voorspellingen Heren Hoofdklasse B Speelronde 21

• alex

ben het met je eens dat quintus en v&l een goede ploeg hebben,ben het ook met je eens dat ze goed spelen.

maar hoe je praat lijkt t dat je vind dat ventura het niet verdient om kampioen te worden? waarom niet????

• Jean United

Laat ik dan maar even alle hoop op een promotie (door anderen) uit de lucht schieten door te zeggen dat V&L nooit zal kunnen en willen promoveren. V&L zal elk jaar (proberen) te spelen voor het kampioenschap, maar heeft een ondergeschikte rol aan de Lions. Ditzelfde geldt voor Sittardia! We hebben als clubs gekozen voor een Topteam en hebben ingestemd met een opleidingsrol voor de 3 onafhankelijke clubs (V&L, Sittardia en BFC).

Willen de clubs de Lions een kans van slagen geven, dan zullen ze niet moeten promoveren naar de 1e divisie. Dan is de opzet van deze hele structuur namelijk zinloos geweest. Elke speler zal waarschijnlijk weer lekker bij zijn oude clubbie gaan spelen op het moment dat één van de 3 clubs in de 1e divisie zal acteren…Voor zover ik weet is er zelfs een afspraak met NHV voor deze opzet en mag het zelfs niet! Ze mogen wel kampioen worden, maar niet promoveren..en dus toch elk jaar hoofdklasse blijven ballen..

Dan maar even een kort verslag van Sittardia - V&L:

Zoals ik zelf ook al had verwacht lieten we daar zelf de punten liggen. Het einde van het seizoen is merkbaar in Geleen en daarbij had de ploeg ook nog te kampen met een hoop aan niet-fitte spelers en ontbraken er nog wat spelers (Lions 2, ziekte) die normaal toch in de basis zouden starten. Deze waren duidelijk misbaar in de aanval en zeker de dekking. Daarbij zag V&L na 5 minuten (3 doelpunten op rij) hun rechter opbouwer afhaken met een enkelblessure en was het kwaad eigenlijk al geschied. Sittardia liep hier door goed snel spel uit naar enkele doelpunten voorsprong en het bleef op en neer gaan tussen beide ploegen. Ruststand was geloof ik 12-10 in het voordeel van Sittard.

Het was een echte ouderwetse derby met letterlijk veeel strijdlust, twee scheidsrechters die het tempo weer eens niet konden bijbenen maar gelukkig slecht waren aan beide zijden, veel 2-minuten aan vooral de V&L-zijde en 2 goede dekkingen aan beide zijden. Het was te danken aan de rust van beide ploegen dat de wedstrijd niet escaleerde want de scheidsrechters namen vaak beslissingen waar ze in het voetbal enkele wedstrijden niet mochten fluiten.

Al met al een spannende wedstrijd voor het publiek, een stabiel spelend sittardia (zoals al het gehele seizoen) en een V&L dat het einde van het seizoen graag ziet komen en gewoon lekker spelen om te spelen.

• Jean United

Gemini - v.d. Voort/Quintus 2

Quintus wint dik van gemini..

V&L - Regioteam CAD2M

Regioteam heeft niks in te brengen. Zakelijke overwinning voor V&L zonder waarschijnlijk groots spel en diep in de buidel te moeten tasten..

Wings - Jawasport/Ventura

Ventura gefeliciteerd met het kampioenschap. Gewoon een puike tweede helft van de competitie gespeeld! Chapeau voor de (normaal) stabiele middenmotor van de hoofdklasse B, de eerste divisie zal blij zijn met weer een harsloze ploeg;)! Wings legt ventura geen strobreed in de weg en beleven een mooie derde helft daarboven… De ploeg die aan het einde van het seizoen bovenaan staat is (meestal) de terechte winnaar, ploegen zoals V&L en Quintus die misschien kwalitatief beter zijn als Ventura hebben duidelijk bewezen het niet te kunnen brengen als het om de knikkers gaat. Ventura daarentegen zet een geweldige reeks neer met hele goede resultaten bij tegenstanders waar elke ploeg met de staart tussen de benen weer naar huis gaat (V&L, Dios, Quintus). Ik ben er blij mee…dat is weer één rit minder naar The Hague/Rotterdam volgend seizoen;)! Daarbij komt NOAV uit Susteren de gelederen van de Hoofdklasse B zoiezo versterken..dus ik ben wel blij met deze uitkomst…

Atomium'61 - Sittardia

Sittardia wint als ze de jongens eens weten te motiveren om ook mee te gaan met uitwedstrijden..

Hellas 3 - Witte Ster'75

Witte Ster wint gemakkelijk als Niels van Loon weer fit is…

SOS-Kwieksport - DIOS

Harde wedstrijd?? Dios blijft rustig, laat zich niet provoceren en gaan gewoon netjes met de punten naar huis…

• Jean United

@ RR Achteruit:

Ik wacht nog steeds op die graafmachine..

• Peb

Daarbij komt NOAV uit Susteren de gelederen van de Hoofdklasse B zoiezo versterken..dus ik ben wel blij met deze uitkomst…

We moeten eerst nog de punten binnen zien te halen zaterdag…

Maar we staan zeker aan de deur van de hoofdklasse te kloppen :)

• RR achteruit

X( wanneer moet ik langs komen………………… moet wel nog even het transport regelen voor de grondafvoer, of gaan ze met de mond dicht de grond in……..>:D<

• toeschouwer

Hoop het niet, kuteind weg..

• borrel

dus de competitie is nog steeds niet beslist!?

• Kees

nee, als ventura zaterdag een punt pakt dan zijn ze kampioen

verliezen ze dan hangt het af van de wedstrijd quintus-v&l

als quintus daar wint dan staan ze gelijk in punten wat er dan gebeurt weet ik niet (doelsaldo of beslissingswedstrijd)

wint v&l dan zijn zij kampioen

maar de druk ligt nu bij ventura die volgende week zaterdag niet mogen verliezen

• Jean United

Jullie hebben het allemaal in eigen hand en anders hoop maar dat V&L wint, want dan zijn jullie alsnog de lachende derde;)! Of eigenlijk…tweede:P!