Heren Regioklasse B zonder H.v.Blerick

• viltje

Hey wasbeer,

Je schrijft dat je vindt dat andere verenigingen een kans laten liggen. Natuurlijk vind ik het ook voor jullie jammer dat jullie je terug moeten trekken, echter zie ik niet waar die gemiste kans is waar je over schrijft. Naar mijn mening zou een samenwerking met een ander (lager spelend) team betekenen dat een betreffend team jullie team zou versterken met hun beste spelers, en dat ze in ruil daarvoor een aantal ‘mindere’ spelers van jullie terug krijgen. Nu is dat voor de individuele ontwikkeling natuurlijk wel goed, maar uiteindelijk komt het er volgens mij op neer dat er een team zwakker wordt, en een sterker. Die laatste zullen jullie zijn. Nu, in het belang van een vereniging gedacht kan ik mij niet indenken dat welke dan ook daarmee zal instemmen. Zelf een stapje terug doen om jullie op de been te houden. Natuurlijk vind ik dat je hulp moet bieden waar mogelijk, maar dat lijkt me een ongelijkwaardige ruil. Zie ik dit verkeerd? Ik ben benieuwd…

Groetjes.

• wasbaer

Via een derde (geen lid Maasbree) kreeg ik een tip dat er mogelijkheden waren om samen iets met Maasbree te doen. Ik heb telefonische contact gehad met een persoon binnen BSAC die er voor open stond om de talentvolle jeugd van Maasbree eventueel te laten mee doen in een gezamelijk team echter die persoon wist niet wat de TC en het bestuur ervan vond. Op die basis zijn de gesprekken begonnen. Dat 1 team zwakker wordt en 1 team sterker is logisch echter het idee kwam eerst vanuit Maasbree om eventueel 4 a 5 spelers beschikbaar te stellen. Dit voorstel is binnen het bestuur van Maasbree besproken maar er was te weining draagvlak voor een samenwerking en ik denk ook dat het bestuur van Maasbree (terecht) gekozen heeft voor eigen belang. Ik geef niemand de schuld dat het niet doorgaat echter de jeugd had wel een kans gehad om op nivo te spelen. Uiteindelijk gaat spelers na een tijd altijd terug naar hun eigen vereniging en kunnen ze daar met hun opgedane ervaring goed van pas komen.

Belangrijk is dat wij in iedergeval op een correcte manier in gesprek zijn gekomen en niet spelers hebben zitten te ronselen achter het bestuur om. Ik heb begrip voor de keuze van Maasbree en Bevo. Helaas voor Blerick !!

• Unne fan

Hey Wasbear,

Ik ga er natuurlijk ook vanuit dat alle mogelijkheden onderzocht zijn.

Blijft jammer want jullie hadden je toch maar mooi veilig gespeeld dit jaar en dat had volgens mij niemand verwacht buiten belerick 1 natuurlijk.

Maar hoe definitief is de terugtrekking want ik heb nog helemaal niks gehoord of gelezen hier over. En volgens mij zijn er ook geen extra beslissingswedstrijden gepland voor de nummers 2 uit brabant en limburg…???

grtz

• wasbaer

Deze week gaat de brief naar de bond

• limboballer

komen er beslissingswedstrijden tussen de nrs 2 van Limburg en Brabant dan??? Ik dacht dat de nr2 van Limburg automatisch promoveert…

• just me

volgens mij niet!

in de krant (limburger) stond al dat vios van de 1e naar de regio gaat ivm het terug trekken van Blerick. Dit zal hopelijk rapiditas moeten zijn en dat vios de plek van rapiditas inneemt!

Ik weet niet of de krant de limburger te voorbarig is maar ik neem aan dat hij zijn info uit betrouwbare bronnen haalt!

Nu nog promotie wedstrijden spelen is wel erg laat in het seizoen he! 1e klasse limburg was eind maart al klaar!

we zullen zien!

• wasbaer

Hey Just me,

volgens mij promoveert vios van de 2e naar de 1e klasse. Ze hebben de promotiewedstrijden gewonnen

• just me

die nemen dan de plek in die rapiditas afstaat door het innemen van de plek van blerick!

alleen zie ik nergens iets officieels!!!

• Marco Pruijmboom

Inderdaad. Rapiditas promoveert naar Regioklasse, Vios naar 1e klasse. Definitieve berichtgeving volgt in de loop van de dag/ week.

Berichten uit De Limburger sowieso dubbelchecken voordat je er waarde aan hecht.

• Sjaak van de Mortel

whahahaha, de pruijmboompjes handballen nu ook al….. goeie sponsor trouwens. Loodomoudijzer.bv