Entreegeld Regioklasse??

• handbalster regioklasse

Bij ons moet je vanaf 16 jaar betalen! 2 euro voor regioklasse wedstrijd en 3 euro voor 1e divisie. Ik vind het helemaal niet belachelijk dat er entreegeld wordt gevraagd! En bij ons blijft het publiek gewoon komen. Als je dat niet voor je club over hebt, ben je geen echte supporter!

• Hippie

Geld moet afgeschaft worden, peace

• ollekebolleke

Had er nou ergens in deze discussie gestaan dat de helft van de opbrengst naar de uitspelende ploeg moet vanwege de reiskosten?

• Waarnemer

Dat is volgens mij bij bekerwedstrijden

• Geldwolf

Ik vind het belachelijk dat er betaald moet worden om naar een wedstrijd in de regioklasse te kijken. En dat heeft niets met goede of slechte supporter te maken. Je moet blij zijn dat mensen de moeite nemen om naar je wedstrijd te komen kijken, zowel van je eigen club als van de tegenpartij.

• Peter

Bij de h.v Heeten wordt zelfs bij de A jeugd entreegeld gevraagd…… 1 Euro

• pimpernel

ik krijg altijd geld als ik ergens kom kijken

• bart van kempen

Ik speel zelf bij swift helmond en daar wordt ook entree gevraagd (regioklasse). Of ik het hier wel of niet mee eens ben laat ik in het midden, dit is een besluit die gemaakt wordt door het bestuur. Het enige wat ik belachelijk vind is dat er clubs zijn waar onderscheid gemaakt wordt tussen “eigen supporters” en supporters van de tegenstander. Dit is iets wat niet zou mogen. Voor zover ik weet wordt hier bij ons geen onderscheid in gemaakt.

Wat dan wel raar is, is dat het VERPLICHT wordt om bij bekerwedstrijden entree te vragen:

2.Het heffen van entree door de thuisspelende vereniging is verplicht.

3.De thuisspelende vereniging bepaalt de hoogte van de toegangsprijs, welke minimaal gelijk moet zijn aan die, welke voor competitiewedstrijden zaalhandbal worden gevraagd.

4.Indien bij competitiewedstrijden geen entree geheven wordt, dient de toegangsprijs voor de bekerwedstrijden minimaal € 1,25 te bedragen.

Bron bovenstaande punten: http://www.nhv.nl/userfiles/landelijk/Competitie/Bekercompetitie/0910_100_109_Aanwijzing_beker_Heren.doc

@ ollekebolleke… hoe ga je het oplossen als team A wel entree vraagt … krijgt dus team B de helft van deze opbrengst en dus een deel van de reiskosten vergoed, maar als een half jaar later team A uit moet bij team … waar geen entree gevraagd wordt? dan krijgen hun dus geen reiskosten vergoed…

Ik denk dat we maar gewoon moeten accepteren dat clubs de keuze maken om wel / geen entree te vragen. Als je het hier niet mee eens bent (om te betalen) moet je de keuze maken om weg te blijven. Het zijn geen gigantische bedragen, maar als dit tegen je principes ingaat moet je het niet doen. Er zal niemand zijn die je dwingt om naar wedstrijden te kijken…

• cirkel

Wat een jaloerse discussie!

Ik ken teams in de regioklasse die entree vragen en daar zitten bij alle thuiswedstrijden tussen de 200 en 400 toeschouwers.

Dat is elke twee weken toch gemiddeld 500,00 en dat maal elf thuiswedstrijden!

Ik kan daar erediivisieclubs tegenover zetten die hier met jaloerse blikken naar kijken.

Prima ambiance, geen gezeur over betalen.

Bij veel clubs kunnen eigen leden tegen een aantrekkelijk tarief een seizoenkaart kopen: iedereen blij!

Er zijn clubs die entree vragen, veel publiek trekken en bij uitwedstrijden constateren dar er geen kip op de tribune zit of de meegereisde supporters zijn in overtal.

Een redelijke entreeprijs, een leuke wedstrijd en een prima sfeer: sommigen noemen dat een onderdeel van marketing!

Maar nee hoor, er zijn weer zeurders die niet willen betalen maar wel willen mee-eten.

En dat zijn vaak dezelfde zeurders die zeuren over het amateurisme van het NHV en de clubs.

Alles voor niks doen, dát is pas amateurisme!

Dus, clubs vraag bij thuiswedstrijden gewoon entree.

De mensen die zeuren wil je toch niet bij je club???

• W.Bos

Ik begrijp uit de verhalen hierboven dat de meeste verenigingen niet goed gesponsord worden, de sponsor heeft er nml. baat bij dat zoveel mogelijk mensen zijn reclame zien. Dus hoe meer mensen op de tribune……….. des te groter de kans tot bereidheid van de sponsor om zijn portomonee te trekken.

Gaat dan niet lopen zuigen om 2 euri toegang, waarmee je misschien 100 euri ophaald voor de verenigingskas.

OK Hoofdklasse - 1e- en eredivisie mogen van mij entree heffen die maken vaak kosten mbt vervoer naar verre uitwedstrijden en dat wordt dan uit dat potje betaald, maar regio klasse?