Dag Droopy,
Volgens mij begrijp je mijn essentie niet van het verhaal. Ik ga niet over de prestatie van het koppel uitwijden maar over het beschadigen van mensen door dit item. Dat is de essentie van mijn verhaal. Geef krediet aan scheidsrechters. Doen de scheidsrechters ook aan spelers en trainers. Scheidsrechters beginnen elke wedstrijd op nul, ook als de vorige week dezelfde trainer met een diskwalificatie van het veld is gestuurd. Scheidsrechters gaan beter met deze situaties om dan trainers en spelers. Er blijft te lang een wrok hangen tegen een beslissing van scheidsrechters. Spelers ageren, scheidsrechters reageren op het feit dat er tegen de regels is gehandeld. De vinger gaat altijd naar de scheids en niet naar zichzelf. Dat zou eens meer gepromoot moeten worden vanuit de verenigingen naar de trainers/coaches en spelers. We hebben toch met zijn allen een sportcode ondertekend een aantal jaren terug. Daar staan normen en waarden in beschreven waar we ons aan moeten houden. Doen, zou ik zeggen dan komt het allemaal goed of wordt het in ieder geval een stuk aangenamer.
Groetend,
Eric-Jan Hermans