Hallo,
Onderstaand een verslag van de wedstrijd van MHV-BEVO2!
Ik weet dat we in nederland blij moeten zijn met mensen die willen en kunnen fluiten, immers er is een terkort aan scheidsrechters. Maar deze broers slaan toch werkelijk waar alles. Al meerdere jaren fluiten ze in de eerste div zowel mannen als vrouwen wedstrijden. Nagenoeg alle wedstrijden (lees de verslagen maar) komt het er op neer dat er volledig onbegrip bij spelers, coaches en toeschouwers heerst. Ze strooien met de 2 minuten als of het niets is en de wedstrijden zijn in het geheel niet om aan te zien door mede toedoen van hun leiding!
Dan nog geen eens de arrogante manier van handelen en uiten van deze gebroeders. Ik ben er van overtuigd dat in ieder geval iedereen in Mill zich kan voorstellen van hetgeen ik hier schets.
Nu zullen er ook wel reacties komen van dat er in Mill toch niet gehandbald kan worden ivm hars etc. maar daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat bijna ieder team die in het weekend met dit koppel te maken krijgt beter met beide teams de koppen bij elkaar kan steken en het op een akkoordje kunnen gooien hoe en wat te doen.
Want mijn inziens is 1 ding zeker en is dat dit koppel absoluut geen representatief koppel is en dat hiermee de kwaliteit van het handbal (wat toch al beperkt is) niet ten goede komt.
Ben benieuwd naar de reacties!
MHV laat zich niet gek maken
door René Megens. maandag 21 september 2009 | 06:41 | Laatst bijgewerkt op: maandag 21 september 2009 | 13:13
Tekstgrootte
MILL - Scheidsrechters. Je hebt ze hard nodig als je een handbalwedstrijd wil spelen, maar soms ben je ze liever kwijt dan rijk. Afgelopen zaterdag was het weer raak.
De leidsmannen van de eerstedivisiehandbalderby MHV'81-Bevo 2 legden op alle slakken zout en strooiden met tijdstraffen, waaraan zelfs de trainers van de thuisclub niet ontkwamen. Met hun al te dominante gedrag floten ze de wedstrijd kapot, zeker in de eerste helft. Maar de jonge Millse ploeg hield het hoofd koel en boekte een goede zege op het tweede team van eredivisionist Bevo uit Panningen. MHV won, na een matig begin, van een Angstgegner met 28-24.
Die uitslag gaf Marcel Blom (22) natuurlijk een goed gevoel. De opbouwspeler uit Wanroij handbalde immers de afgelopen vijf seizoenen bij Bevo. Blom: “Het is gewoon fantastisch om tegen je vrienden te spelen. Het is jammer dat ik weg ben gegaan bij Bevo, maar ik heb gekozen voor mijn studie. Ik zit nu in het eerste jaar van de studie Logistiek en Economie in Nijmegen. Het is zonde dat de scheidsrechters op wat een fantastische handbalavond had kunnen worden, de wedstrijd voor zichzelf opeisten door zoveel tijdstraffen uit de delen. Ik was een paar keer flink kwaad, maar je moet er eigenlijk niet te veel woorden aan vuil maken.”
Het gaat goed in Mill, zegt Blom. “We hebben een leuk jong team en ik kan lekker veel spelen. Het was vandaag zwaar. Ik vraag heel veel van mijzelf, wil alles zo goed mogelijk doen. In de tweede helft liepen we weg van Bevo doordat we er hard voor hebben gevochten en snel gespeeld hebben. Vorige week was het niet veel, maar vandaag heeft Gert Jan een fantastische pot gespeeld.”
Na het vertrek van de klasbakken Teun Hanenberg en Rik van Boxel is De Kleijnen een van de belangrijkste routiniers. Hij kwam tegen Bevo tot elf treffers. Trainer Rob van Bokhoven van MHV: “Gert Jan kon vandaag heel goed vanuit de beweging tot zijn schoten komen. Hij was zowel verdedigend als aanvallend van grote meerwaarde. Hij heeft de ploeg op sleeptouw genomen. ”
MHV legde tegen Bevo 2 een ongebreidelde vechtlust aan de dag. Nieuwkomer Bart van de Dobbelsteen toonde zich een volbloed terriër en Blom wendde al zijn krachten aan. “Marcel is inderdaad een fanatiek baasje, maar ik heb liever dat ik iemand af moet remmen, dan dat ik hem moet motiveren. Of het vanwege de te dominante scheidsrechters en al die tijdstraffen moeilijk coachen was? Dat viel mee”, aldus oefenmeester Van Bokhoven.
“Waar ik wel moeite mee heb, is dat je van de scheidsrechters niet je emotie mag tonen. Ik wil mijn ploeg een groot compliment geven omdat de spelers zich, zeker in de eerste helft, niet gek hebben laten maken. We hebben een goede mentaliteit en veel veerkracht getoond. In de rust hebben we de tactiek wat aangepast tegen een ploeg die speelde met een redelijk offensieve dekking. In de tweede helft zat er meer lijn in de ploeg. Het samenspel was ook beter.”
Vooral verdedigend was MHV op dreef. Van Bokhoven: “Aanvallend waren we nog wat te onrustig. Vooral in het begin. De spelers willen echter hard voor elkaar werken. Met minder goed materiaal dan verleden jaar kun je toch een goed resultaat behalen.”
MHV'81-Bevo 2 28-24
Scores MHV: Gert Jan de Kleijnen 11, Rob van de Akker 6, Carlo Ensche 3, Bas de Gier, Stein Meggelaars 2, Marcel Blom, Bart van den Dobbelsteen, Gijs van den Dobbelsteen, Ruud Nijdam.
Tijdstraffen: MHV 13, Bevo 8.
Strafworpen: MHV 5/4, Bevo 4/3.
Keeperstrainer Roy Mengerink van MHV kreeg rood.