Jongens, als jullie zo door blijven gaan met kritiek geven op deze twee broers, is de kans groot dat ze gaan stoppen ()
Na een week van rust rondom de Herfstvakantie. En daar ik geen info heb hoe voortreffelijk beide heren afgelopen week de dames van SEW2 hebben gefloten, maar weer eens een berichtje over deze twee “toppers” van scheidsrechters.
Afgelopen zaterdag hebben ze het in ieder geval weer voor elkaar gekregen om beide teams “niet” te laten handballen. Wederom onbegrijpelijke 2-minuten straffen. Een keer zuchten als speler is al voldoende. Er mogen geen emoties getoont tijdens een teamsport.
Onbegrijpelijk!!!! Iedere coach kijkt met zijn spelers al vooruit of beide heren toevalig niet ingedeeld zijn om hun wedstrijd te fluiten. Internos en Lions2 zijn er voorlopig vanaf. Volgende week mogen ze weer een dames wedstrijd fluiten. Op 5 december zijn Nieuwegein en Aalsmeer2 aan de beurt bij deze twee heren.
Er zullen veel kadootjes in deze sinterklaastijd worden uitgedeeld spelers en trainers dus…. maak je borst maar nat!! Op mijn wensenlijst voor 5 december staat maar 1 ding.
Haal Scherhage en Scherhage uit de eerste divisie en laat ze binnen een club (Aalsmeer ofzo?) ander vrijwilligers werk doen. Of laat ze optreden in een of ander kerstcircus!!!
Aan de forumbezoekers van dit item die een negatieve insteek genieten zou ik willen zeggen dat jullie bezig zijn mensen te beschadigen met hetgeen hierboven allemaal beschreven wordt. Misschien is het raadzaam om deze twee vriendelijke collegae uit het Amsterdamse eens om tafel te gaan te zitten en jullie aandachtspunten middels videomateriaal te motiveren. Ik weet zeker dat deze twee scheidsrechters bereid zijn om een discussie op gang te helpen waarbij er een constructief gesprek zal ontstaan. Wat jullie nu aan het doen zijn is ongefundeerd negatieve kritiek te spuien op een forum waar het heel moeilijk is om je te kunnen verantwoorden of te verdedigen in dit geval.
Ik zou de webmaster ook willen vragen om hier wat aandacht aan te geven zodat mensen niet onnodig beschadigd raken middels dit forum. Ik schrijf dit uit mijn naam en weet uit navraag dat er meerdere NHV scheidsrechters zo denken over dit gedeelte van het forum. Ik zal een tegenvraag willen stellen en dat is: Als wij als scheidsrechters na elke gefloten wedstrijd een negatieve analyse geven over de prestatie die jullie als team/speler geleverd hebben. Hoe zouden jullie dat vinden op dit forum? Denk daar maar eens na en laat de negatieve aspecten buiten beschouwing en geef dmv aandachtspunten handvatten aan om de jongens tot andere inzichten te laten komen.
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan Hermans
Voormalig scheidsrechter Landelijk
Beste Eric-Jan,
Graag even een reactie hierop. Als je het forum door leest dan kom je herhaaldelijk goede berichten tegen over arbitrage. Verder wil ik even naar de statistieken verwijzen (ook al ken ik de exacte cijfers niet). Maar als er gemiddeld bij de gebroeders Scherhage in de eerste divisie meer dan 12 tijdstraffen per wedstrijd worden gegeven en dit bij andere scheidsrechterskoppels absoluut niet voorkomt, dan moet er binnen het NHV en bij de gebroeders Scherhage toch ook een belletje gaan rinkelen? Misschien dat er met de scheidsrechters die op 1ste divisie niveau en hoger fluiten die video analyse gehouden kan worden? Dat lijkt me nuttiger dan met mensen van dit forum. Na afloop kunnen jullie dan een verslag plaatsen om ons te informeren, maar het zal toch echt op het veld gezien moeten laten worden voor een menigsverandering van de forum gebruikers. Als ze goed fluiten krijgen ze vanzelf goede reviews. Misschien gaat het trouwens nog wel meer om het consequent toepassen van alle scheidsrechterskoppels. er zit nu veel te veel variatie in de interpretatie van de spelregels tussen de verschillende koppels, de spelers weten niet wat ze moeten verwachten. Scherhage/Scherhage wijken namelijk ver af van de andere koppels.
Ik weet niet of er meer mensen op dit forum het hierover met me eens zijn?
beste droopy, ik fluit nu 13 jaar waarvan 4 jaar landelijk. ik heb heel wat potten gefloten met mijn maat en wij zijn ‘beroemd en berucht’.
de enige berichten die wij hebben gekregen zijn altijd negatief geweest.
er is zelfs 1 speelster die altijd voor een wedstrijd zegt : goh daar heb je dat $#@%$#%$#^%#$wijf van een scheidsrechter weer.
vertel mij nu eens dat als je rapporten van 71 en 73 krijgt, dan doe je het volgens mij niet slecht hoor.
maar goed een goede review heb ik nog nooit gehad, ja op de site van de vereniging waar ik nu voor lfuit.
deze negativiteit heeft er echter wel voor gezorgd dat ik afgelopen januari mijn laatste hoofdklasse wedstrijd heb gefloten.
waarom? omdat een vereniging met bijbehorend publiek, coaches, speelsters en verzorging het nodig vond om ons in de grond te trappen, ons uit te schelden en ons van alles en nog wat te verwensen.
vervolgens werd het nog allemaal ontkend ook!!!
als je een slechte pot fluit, dan wil ik dat best toegeven maar je hoeft niet op deze manier met mensen om te gaan.
nu ben ik een thuisfluiter geworden en dat bevalt me prima en de vereniging waar ik het over had hierboven? tja, die gaan met praktisch elke scheidsrechter om alsof ze alles fout doen en niets goed kunnen doen.
is niet bevorderlijk voor het spel en al helemaal niet voor de scheidsrechters.
beste opbouwer, als je landelijk fluit, dan ken je mij waarschijnlijk persoonlijk.
ik sta absoluut open voor kritiek en ik heb absoluut emotie, maar laten we wel wezen.
moet ik me keer op keer laten uitschelden voor kankerwijf?
moet ik keer op keer dit aangeven bij de bond en dan keer op keer zien dat er niets mee gedaan wordt?
ik ben er mee gestopt omdat ik de motivatie en de kracht niet meer op kon brengen om op deze manier naar een wedstrijd te gaan.
ik fluit voor mijn plezier en dat is een hele mooie emotie maar als die emotie me afgenomen wordt, dan is het voor mij klaar.
en als een vereniging tekent voor sportiviteit en respect, dan moet je dat uitdragen naar buiten.
dat doe je in mij ogen niet door dit soort scheldwoorden.
in dit geval heb ik dus de eer aan mezelf gehouden want een scheidsrechter die niet gemotiveerd is, die zou jij ook niet willen in de wedstrijd of wel soms.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?