2 minuten tijdstraf voor een boer gaat echt te ver 8-)
Ook ik ben het niet eens met deze tekst, er zijn heel veel goede en goedwillende “vrijwilligers” die elk weekend weer hun best doen het spelletje in goede banen te leiden. Ook in de eerste Div. afgelopen zaterdag in Eindhoven nog een goed voorbeeld gezien, ondanks dat het een stevig potje was ( 2 x EHBO en 1x hersenschudding pfff) is de wedstrijd niet uit het welbekende handje gelopen, omdat de scheidsen er goed mee omgingen .
Ook bij UDSV-V&L was het een spannende wedstrijd. Niet vanwege de teams, maar omdat de broers Scherhage/ Scherhage kwamen fluiten. Hoop op een leuke wedstrijd verviel na 10 minuten in wanhoop. Voor beide ploegen was het een drama. V&L kreeg de ene tijdstraf naar de andere, daar waar UDSV bekogeld werd met onterechte penalty's. UDSV dat wijselijk hun mond hield tijdens de wedstrijd, trok uiteindelijk aan het langste eind. Maar dit had echt een hele leuke spannende HANDBAL wedstrijd kunnen zijn.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn! Ik heb ook veel respect voor goedbedoelde en hardwerkende vrijwilligers die zeer schaars zijn. Ook ik weet dat het scheidsrechterskorps niet al te ruim in de mensen zit.
Scheidsrechters zijn ook maar mensen die hun best doen. Fouten maken tijdens wedstrijden horen daarbij en zeur ik ook niet over. Ik kan alleen maar weer concluderen na wat ik gisteravond in Utrecht heb gezien.
UDSV-V&L dames eerste div. Deze twee gebroeders maken er wederom een spektakel en een potje van waarbij inconsequent fluiten tot grote irritatie leidt bij iedereen in de hal muv de derde gebroeder op de tribune.
Ook vorige week in Aalsmeer tegen Tachos hebben ze er een potje van gemaakt. De week ervoor (dames Bentelo-DSVD) heb ik niets over gehoord dus dat zou dan wel goed zijn geweest????
Volgende week mogen de heren van Volendam2 op zondag hun borst nat maken tegen Hercules. De wedstrijd wordt namenlijk (kapot) geloten door S en S.
Ben daarom weer heel benieuwd naar volgende week!
Daarom nogmaals S en S mogen dan ook “goedbedoelde” vrijwilligers zijn maar het feit is wel (lees de verslagen maar) dat twee vrijwilligers een heleboel spelplezier vergallen van bijna alle teams wat in mijn ogen ook “vrijwillige” sporters zijn!
HV KRAS/Volendam 2 verliest van Scherhage & Scherhage
Datum: 20-10-2009
HV KRAS/Volendam 2 slaagde er na de belangrijke overwinning van vorige week niet in om de punten ook deze week in eigen zak te houden. Na een zwaar bevochten wedstrijd trok tegenstander Hercules aan het langste eind: 28-29.
20 oktober 2009
De wedstrijd begon goed. Mede door een aantal snelle tegenaanvallen kon de thuisploeg al snel op voorsprong komen. De ploeg uit Den Haag kon duidelijk niet meekomen met het spel van de Volendammers. Alleen de van Hellas overgekomen Jorik Lommen en de teruggekeerde Ricardo Masmeijer konden het niveau van Hercules opkrikken. Volendam en Hercules bleven de gehele wedstrijd dicht bij elkaar, waarbij Volendam vaak een voorsprong van ongeveer 2 tot 3 punten kon vasthouden. Eind eerste helft kon Hercules mede door tijdstraffen aan Volendamse zijde terugkomen in de wedstrijd. Volendam ging met een punt voorsprong de rust in.
Al meteen in de tweede helft deed Volendam meerdere pogingen haar voorsprong uit te bouwen, maar tevergeefs. De arbiters Scherhage lieten de tijdstraffen onafgebroken op het sterkere Volendam neerkomen. In totaal mocht Hercules 13 keer aantreden vanaf 7 meter, met als resultaat dat Volendam vrijwel de gehele tweede helft met 4 tot 5 man moest opnemen tegen de 6 aanvallers van Hercules. In de slotfase moest Wouter van ’t Hull nog het veld ruimen met een rode kaart. Hij was niet de enige die het moest ontgelden.
Na 40 minuten spelen stond er geen enkele speler in de Volendamse defensie zonder 2 minutentijdstraf op zijn kerfstok. Zo moesten ook Nieuwkomer Jasper Adams en de uit het eerste team afkomstige Bastiaan Dörenkämper voor kleinigheidjes het veld verlaten. Echter konden deze tijdstraffen Volendam niet letten de voorsprong vast te houden, waardoor ook Duncan Hoost moest zien hoe zijn 2 zuivere treffers afgekeurd werden. De eindstand van 28-29 was dan ook het resultaat. Een opgelucht Hercules, dat zelf maar al te goed wist waar de heren “Abraham” Scherhage de mosterd haalden. Een teleurgestelde Volendammer kon dan ook weinig meer doen dan de heren Scherhage te feliciteren met de zwaarbevochten overwinning.
Hallo Volendammer,
Weer een leuk verslag van deze twee heren. Het is te triest voor woorden.
Erg spijtig dat wedstrijden op deze manier beslist worden en uitlopen op veel irritaties over en weer.
Het ergste is dat er maar niets aan gedaan wordt. De gehele eerste divisie praat over deze twee heren en kijken met angst en beven uit als deze twee “clowns” worden aangewezen bij hun wedstrijd. (behalve Hercules dan……..die zijn er blij mee geweest afgelopen weekend)
Succes aankomend weekend!!
wat een gezeik over de scheidsrechters in het hele land
maar is het niet zo dat de verenigingen het zelf toelaten
binnen de scheidsrechters korps
er staat nieuw bloed klaar voor het bestuur scheidsrechters zowel landelijk als regionaal
maar deze mensen krijgen geen kans want tijdens de bondsvergaderingen doen de clubs hun mond niet open
dus ja blijven deze mensen zitten
20 jaar geleden hadden we ook zomooi voorbeeld de struik bijv als scheidsrechter over het paard getild en als mesn een kwal maar als struik nusser iets riepen werdt het ook zo uitgevoerd het is dus nog steeds zo nee clubs in nederland grijp in tijdens de bondsvergadering dan kan er pas wat veranderen niet eerder
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?