Kwiek trek je terug

• kip

In regio Oost zijn er niet zoveel teams die hoog handballen.

Dus als men hoger op wil trek je al vrij snel naar kwiek of dalfsen.

kwiek heeft veel uit eigen jeugd. En daarbij wordt er ook gehaald zoals elke club.

Het aantal talenten in oost is niet erg veel. Als je kijkt naar de afdeling selectie oost is deze geformeerd met veelal kwiek spelers.

dus er komt veel talent uit de jeugd.

Als je meer naar het westen trekt, waar het dichter bevolkt is en meer talenten zitten heb je daar de goede clubs zitten met het meeste geld.

Echter blijft kwiek een club met heel veel handbal liefde. Een super warme vereniging waar ieder in zijn waarde wordt gelaten.

zoals het daar is als je binnenkomt zie je niet veel bij verenigingen.

Betreft jonge spelers veel laten handballen…. ik ben der ook geen voorstander van. Vaak als je 16 bent en je speelt (ook bij kwiek) in de ere, train je 3 maal of meer pwe week. elke zaterdag een wedstrijd. Vaak ook nog de zondag gezien je mee doet met andere teams.

Voor blessures is het niet gunstig. En voor het genieten van je jeugd ook niet. Maar het blijft eigen keus.

Kwiek ga zo door!! jullie zijn toppers!

• kip

ben overigens wel heel benieuwd hoe kwiek zich volgens seizoen staande gaat houden.

Het vooruitzicht is dat de eerder gestopte spelers (weer terug) nu echt gaan stoppen.

Dan blijven de jonge en mindere spelers over.

(+ brinkhuis)

van dort gaat zeker weg…

• Sunshine

Bij Dalfsen wordt overigens niets betaald en worden er ook geen rare dingen ‘beloofd’.. Weet niet over welke beloftes Marco het heeft?

• Dalfsenaar

Hallo allemaal!…

Ik wil even reageren op dat er betaald zou worden in dalfsen!…

BULLSHIT!…

En de speelsters komen gewoon bij dalfsen omdat er gewoon een super sfeer hangt bij ons in de trefkoele!… Ik bedoel welke club in Nederland kan dat nou zeggen!… Elk thuisduel is gewoon 1 groot feest!.

Dalfsen heeft het gewoon allemaal goed geregeld op het moment!.. Staat een prima

management team en een goeie technische staf dus wat wil je nog meer en als je kijkt bij dalfsen spelen gewoon nog 4 speelsters uit eigen jeugd en er komt ook weer jeugd aan dus voor de toekomst is dat ook weer prima!…

Dames en heren gegroet ik ga naar Polen!

• cirkel

En Kwiek betaalt ook niet!

Die Japanse kreeg elke week aan zakje friet en dat kun je geen “betalen” noemen!

Volgens mij was Kwiek zelfs zo vooruitstrevend dat ze als eerste in Nederland fullprof Hisaio hadden: maar ze betalen echt niet….

• nieuwsgierig

Dalfsenaar,allereerst gun ik Dalfsen 1 alle succes wat er maar is ,het is niet niks om zover te komen in europa.Maar om nu te zeggen dat er goede jeugd aankomt…..Even kijken op de site van NHV Oost De a jeugd speelt 4e klassse De bjeugd 2e klasse.Dus is er nog heel wat werk aan de winkel om de jeugd klaar te stomen voor de eredivisie.Maar succes ermee

• kip

due japanse was een flinke miskoop. zelfs geen zakje friet waard, maar dat ter zijde

• cirkel

Kip, met de wijsheid van nu is dit een goedkope conclusie: er was bij Kwiek natuurlijk veel meer aan

de hand.

Maar als er steeds verwezen wordt (o.a. marco) dat andere clubs betalen, dat andere clubs meer geld hebben en kun je niet zeggen dat er bij Kwiek geen geld is of was.

De discussie over “kwaliteit” is niet van belang, wel dat Kwiek plotseling (?) wel veel geld had om een japanse speelster en een deense trainer aan te trekken.

Dus niet wijzen naar ander clubs wat jezelf ook gedaan hebt.

Dan over de jeugdspelers: het is wel erg goedkoop en makkelijk om b-spelers bij andere clubs te halen om vervolgens een paar jaar later te zeggen dat het “eigen jeugd” is. Dat klinkt arrogant en daar spreekt weinig waardering uit voor de club waar de spelers de eerste 6 jaar de basis hebben gelegd.

En als je denkt zoveel talent te hebben, hoe komt het dan dat Kwiek nooit veel verder komt dan “niet degraderen”?

Dalfsen, zonder jeugdopleiding, maakt veel grotere stappen. Met veel jeugdspelers van andere clubs, OK: precies wat Kwiek ook doet, maar 2 jaar eerder….

• dalfsenaar

Beste nieuwschierig!…

je hoort mij toch ook niet zeggen dat de jeugd gelijk doorstroomt naar het 1e? ik zeg alleen dat er meer jeugd bij komt en dat er een steeds beter niveau wordt gehaald! dus dit is alleen maar goed voor de structuur van de club! dalfsen maakt gewoon heel veel stappen vooruit en daar mag je best als regio trots op zijn want dalfsen is bezig om het handbal in overijssel weer op de kaart te zetten!

• publiek

Dat er een goede sfeer hangt in de Trefkoele mag gezegd worden…….heb dat een aantal keren ervaren.

Dat speelsters uit zichzelf naar Dalfsen gaan is niet helemaal waar…….ook Dalfsen benaderd talentvolle (jeugd)speelsters uit de verre regio om bij hun te komen spelen….wat er dan beloofd wordt…..dat weet ik niet.