Kwiek trek je terug

• kip

wat een onzin! waarom kwiek?

is een vereniging met heel veel hart voor handbal.

ze doen het aardig in deze competitie. Ze hebben heeeel veel jonge speelsters van rond de 20.

er moeten niet veel mensen stoppen hier, zoals lisette en charina en marieke.

maar bveel teams draaien op 3 of minder spelers.

door de leeftijd logisch dat ze nog wat wisselvallig zijn. Ze hebben goede jeugd.

je kan dan beter dit topic over AAC openenen. Gezien zonder estavanna ze niet veel kunnen.

maar onderaan in de ere moeten ook ploegen spelen.

• 2voor12

ach je moet alles in perspectief zien, ze zijn erg blij in raalte las ik.

• cirkel

ik kijk wel uit met schreeuwen:

volgens mij spelen in ds 1 van Kwiek minimaal 6 spelers die elders gehaald zijn

in dames 2 (dat talententeam) ook 6 spelers van andere clubs….

hoezo geen spelers van andere clubs halen?

wel eerst even kontroleren voordat je iets roept

de pot verwijt….. enz

dan vraga ik mij af waarom de spelers dan wel naar dalfsen zijn gegaan en niet naar kwiek?

op smits na komen alle spelers uit dezelfde regio waarin kwiek ook speelt

• Marco

Beste cirkel,

Bij Kwiek wordt er gerekend dat wanneer een speelster in de B-jeugd komt deze tot de eigen jeugd wordt gerekend, dan zijn er slechts 4 speelsters van buitenaf, Ik denk het laagste percentage binnen de gehele eredivisie, iets wat ook in de eredivisie monitor staat.

Speelsters gaan naar dalfsen omdat er daar meer beloofd wordt en het waarschijnlijk financieel aantrekkelijk is (kan ook supply sponsorng zijn)

Ik denk dat Kwiek er goed aan doet zoals het nu gaat en geen rare dingen te doen en korte termijn visie wil hanteren zoals veel mensen wel willen en veel ploegen doen.

Ambities zijn er maar er zijn zat voorbeelden van ploegen die “te” snel kwamen door alles in de regio weg te trekken en helaas niet meer bestaan of weer ver zijn weggezakt. korte termijn voor “managers” de snel willen scoren en wanneer het minder wordt nog sneller zijn vertrokken.

Maar ieder die denkt dat hij/zij het goed doet zo, lekker in hun waarde laten

• watnudan

Wat dacht je van Quintus DS1? Is bijna allemaal A-jeugd wat nu in het eerste team speelt (tweede ook trouwens) en ook nog eens zo goed als allemaal uit de eigen jeugdopleiding (een enkeling daargelaten).

• cirkel

Beste Marco,

ook een manier van benaderen: talentvolle jeugdspelers bij andere clubs halen en over 6 jaar zeggen dat je ze zelf opgeleid heb…

ik neem aan dat het dan spelers uit de regio zijn: hoe reageren de regionale clubs dan of wat krijgen zij daarvoor terug?

• cirkel

Kwiek in de halve finale, zegt Teletekst!

Goed werk, daar in Raalte.

Vraagje aan Watnudan (van Quintus?) en Marco (van Kwiek?): jullie hebben in de buurt een talentencentrum.

Heeft dat ook zijn invloed bij jullie op de instroom of doorstroom van talent?

Of is het dan gewoon eigen opgeleid talent.

Ik zat wel even te “zagen” bij Kwiek, maar natuurlijk is het goed dat talent kansen krijgt, alhoewel ik wel moeite heb met de al te jonge teams (zie ook de lange topic over Malenstein in Oranje).

Zijn jullie dan niet bang dat die jonge meiden straks opgebrand zijn als ze 20-21 zijn?

Zoveel routine hebben Kwiek en Quintus niet om dat steeds op te vangen?

Als de weg van geleidelijkheid (Marco) is ingezet, waar zou dat uiteindelijk moeten toe leiden?

Quintus zag talenten ook al op jonge leeftijd weg gaan…

• askamp

Marco Askamp,

begrijp ik dat er bij dalfsen betaald wordt? nee toch. geloof ik niet. Wat beloven ze dan wel? Je hebt gelijk hoor, de weg van geleidelijkheid is het beste. ook al duurt deze 8 jaar en levert het nog steeds niets op.

• Trainert

Wat een geneuzel allemaal. Noem een ploeg op die in de eredivisie (sorry afab eredivisie) met een team speelt met allemaal eigen speelsters. Een utopie, dus we kunnen allemaal kijken naar wat een ander doet, terwijl je ook kunt kijken naar het kader dat ekele clubs hebben in de eredivise. Uitstekend voor elkaar.Dat speelsters die hogerop willen benaderd worden en gaan gebeurd bij alle sporten. Misschien moet je gewoon concluderen dat Kwiek het tegen verwachting in het heel goed heeft gedaan, maken na het bereiken van de halve finale in de beker zelfs kans op europees handbal. Misschien moet je de trainer van Kwiek ook een compliment geven, met nagenoeg het zelfde spelers materiaal als vorig jaar de kampioenspoule halen. Het wonderkind uit Denemarken mocht er vorig jaar alleen maar van dromen……..

Nee ik ben geen fan, ook geen trainer bij bovenstaande club alleen een fervent handbal supporter die probeerd alles op de voet et volgen!

• cirkel

Tuurlijk doet Kwiek het beter dan het moment dat deze topic werd gestart.

Dat wil nog niet zeggen dat je goed bent!

Enige realiteitszin mag toch wel?

In mijn regio zijn in een straal van 60 km geen eredivisieclubs, maar ik volg clubs wel.

Dus komen er vragen waarom het in bepaalde delen van het land wel goed gaat (althans eredivisie cubs) en waar erg veel talent schijnt rond te lopen, vooral de laatste paar jaar veel jonge talenten.

Ligt dat aan de clubs die het goed voor elkaar hebben? Heeft het te maken met Talentencentra (Den Haag, Oost en wie weet waar nog meer)?

Als we deze oorzaken kunnen benoemen dan kunnen we toch stappen maken voor het totale handbal?