Zwart-wit heeft de vanuit de afdeling de mededeling gekregen dat er (nog) niets bekend is over promotiewedstrijden maar als er twee ploegen vanuit Oost promoveren dan is dat natuurlijk vreemd.
Promotiewedstrijden worden centraal geregeld.
En ook onduidelijk wat nu wel waar is en niet waar want ik heb nu inmiddels al zoveel zaken en argumenten gehoord!
In principe kunnen er altijd 3 kampioenen vanuit de afdelingsklasses komen. Brabant, Limburg en Oost. Het ligt er maar aan wat er vanuit de hoofdklasse komt of die al dan niet in onze klasse thuis hoort. Dus elk jaar kunnen er 3 of 4 nieuwe teams in onze klasse komen. En dus 3 of 4 eruit. Dat lijkt me dus een vast gegeven. Normaliter 1 naar boven en 2 naar beneden en met een beetje pech, 1 naar boven en 3 naar beneden. En om het plaatje compleet te krijgen, de afgelopen 2 jaar heeft de nr.2 een promotiewedstrijd gespeeld voor een vrijgekomen plek in de hoofdklasse. Dat is dan elke keer wel verloren maar toch…Dus dan kunnen er 2 naar boven en 2 naar beneden ,of 2 naar boven en 3 naar beneden. Zit je dus meteen met 5 nieuwe teams in de regio. Het lijkt me ook dat dit moeilijk zo van te voren te voorspellen dan wel te regelen is. Ai, ik krijg er zelf hoofdpijn van als ik het zo teruglees.
Zal ik eens een poging doen om het iets duidelijker te maken?
Er degraderen 2 teams uit Regio B. Punt.
Volgend seizoen geen koppeling meer met afdelingen. Punt
In 1e klasse Oost promoveert UGHV (Duiven wil niet). Punt
Beide teams spelen om het kampioenschap omdat ze gelijk geëindigd zijn en de competitie is pas klaar als er ook een kampioen is. Punt
De winnaar van deze wedstrijd is kampioen en UGHV promoveert en dus niet 2 teams!
Door het loskoppelen van de afdelingsgrenzen hoeft regio B volgend seizoen niet per definitie te bestaan uit teams uit Limburg, Brabant en Oost.
Door het loskoppelen van de afdelingsgrenzen is er nooit meer een versterkte degradatie in de landelijke klassen.
Wat er ook in Limburg gebeurd: dit leidt nooit tot versterkte degradatie, waar dan ook.
Dan had dit vóór aanvang van de competitie bekendgemaakt moeten zijn….
Gelderlander, 1 april ;-):
Maar zondag 16 april ?????????
Reehorst op 16 april tegen Wijnandia
dinsdag 01 april 2008 | 20:47 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 02 april 2008 | 16:39
Tekstgrootte
EDE - Reehorst weet op zondag 16 april of het ook volgend jaar in de regioklasse uitkomt.
Die dag spelen de Edese handballers het alles beslissende degradatieduel tegen Wijnandia uit het Limburgse Wijnandsrade. Plaats van handeling is Eindhoven. De sporthal, waar de twee ploegen elkaar treffen is nog niet bekend. De handbalbond is op dit moment doende een geschikte zaal te vinden.
Regioklasse
- De kampioenen van de regioklassen A en D, promoveren rechtstreeks naar de hoofdklasse A;
- De kampioenen van de regioklassen B en C, promoveren rechtstreeks naar de hoofdklasse B;
- Uit de regioklassen A tot en met D, zullen zoveel teams degraderen naar gelang het aantal afdelingen waarboven zij ressorteren.
- Het aantal teams dat uit de regioklassen moet degraderen is als volgt:
uit de regioklasse A, (Noord/Oost) de nummers 11 en 12;
uit de regioklasse B, (Zuid/Oost) de nummers 10, 11 en 12;
uit de regioklasse C, (Zuid/West) de nummers 9 en 10;
uit de regioklasse D, (Noord/West) de nummers 8, 9 en 10.
Indien er uit de hoofdklasse meerdere teams degraderen, naar een en de zelfde regioklasse, zal er extra degradatie plaatsvinden uit de desbetreffende regioklasse.
bron: http://www.nhv.nl/content/NL/321
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?