eindronde regioklasse b

• blackface

wanneer is de degradatiewedsrijd :Reehorst - Wijnandia of gaan ze er toch allebei uit ?

• Norrit

Voor biertjes heb ik altijd tijd, laat maar wat van je horen, spreken we weer eens af.

En wat ik ga doen hangt van een aantal factoren af, maar dat is voor tijdens het bier ;)

• Sleegertje

Om te beginnen, Witte Ster gefeliciteerd met het terechte kampioenschap.

Gelukkig blijven wij (swift Helmond) er wel in.

Ik ben ook benieuwd wat er gaat gebeuren met Wijnandia en of Reehorst.

Ognib, in het Eindhovens Dagblad stond vanmorgen overigens dat de fusie van de limburgse clubs niet doorgaat.

Groetjes Rene

• BMH

Het plan voor een limburgs topteam gaat per komend seizoen in en dat betekent dat er 1 topteam voor zuid-limburg in de eredivisie komt en een talententeam in de 1e divisie. De afzonderlijke verenigingen (V&L, BFC en Sittardia) gaan in de hoofdklasse spelen.

Dit zou betekenen dat het 2e team van BFC en het 2e team van Sittardia (deze spelen nu allebei in de hoofdklasse), gedwongen worden om een klasse lager te gaan ballen, aangezien zij niet met het 1e team in dezelfde klasse mogen spelen.

Zodoende komen er dus twee teams extra vanaf de hoofdklasse in regioklasse B en zullen er zeker 3 en misschien zelfs 4 teams moeten degraderen vanuit onze regioklasse.

Indien dit allemaal doorgaat dan is er zeker geen beslissingswedstrijd nodig voor Wijnandia & Reehorst en bestaat ook de kans dat Swift Helmond nog eruit moet.

Wordt vervolgd…..

• UDI 11

Deze situatie klinkt erg onlogisch. Vanwege het vormen van 1 topteam in de eredivisie zouden er teams extra moeten degraderen in de regioklasse! Het vormen van 1 topteam betkent normaal toch dat de 1e teams de plaats innemen van de tweede teams en de tweede teams van de derde en alles wat overblijft gewoon in de derde klasse begint! Dit zorgt er namelijk ook voor dat er geen versterkte promotie of degradatie paats hoeft te vinden.

• insider

Dit lijkt mij het meest logisch

• De Stip

Lees (en luister!!) allemaal even het nieuws op handbalstartpunt.nl

Daar staan 2 artikelen over dit onderwerp…en een lang intervieuw met iemand van het Platform eredivisie en iemand van het bestuur van het NHV…

eredivisie kan ook naar 10 teams hè (zoals plannen al liggen)…en dan geldt t weer anders…anyway, lees, luister, huiver en discussieer hier verder :)

Kan dus best zijn dat er alsnog 4 of 5 teams hier uit vliegen….

• Ibu10

Het wordt nog mysterieuzer, krijg net een berichtje onder ogen dat zowel Duiven als U.G.H.V.(beiden Oost ) gepromoveerd zouden zijn naar de regioklasse. Met Loreal zijn dit er al 3. Missen we alleen nog de kampioen van Brabant. Dan worden het er al weer 4! En waarom 2 vanuit Oost? Persoonlijk vind ik dat niet zo erg hoor, scheelt weer kilometers maken. Duiven en Ulft liggen hier niet zo achterlijk ver uit de buurt. Dus wat dat betreft heet ik beide clubs van harte welkom in de regioklasse. Overigens moeten de beide verenigingen nog wel een wedstrijd om het kampioenschap spelen, al schijnt dat helemaal niet nodig te zijn vanwege t feit dat ze al weten dat ze allebei promoveren. Wie kan het nog volgen? Dat zou dus inhouden Witte Ster er naar boven uit, 3 aan de onderkant eruit. Dus geen beslissingswedstrijd Reehorst - Wijnandia? Nog meer sappige details en nieuwsfeiten dus van harte welkom. Mogelijk dat iemand anders op dit forum het allemaal wel kan volgen en op de rit heeft? Ik namelijk niet.

• nostradamus

even rekenen

eredivisie 12 -3 +1 = 10 (2 x promotie uit 1e div)

1e div 14-2+ 1(talenten team) (1 team uit hoofdklasse extra)

hoofdklasse b 1 team promotie naar 1e divisie

regioklasse (v&L staat 2e dus promoveert naar de hoofd klasse ;-)

regioklasse (3 teams degraderen regelementair swift a wijnandia en reehorst ) in het geval van overige vrijgekomen plaatsen volgt versterkte promotie uit de 1e klasse (meestal in tournooi vormde beste nummers 2 als de hertjes en de zuidelijke-ijsboeren geluk hebben kunnen zij hier ook aan mee doen ;-) )

• De Stip

Ik volg het allemaal niet meer, maar - ondanks dat wij, als zuidelijke iglobewoners in de hoek zitten waar de klappen vallen - ik vind het een schanda dat voorafgaand aan een competitie niet duidelijk is wie promoveert, wie degradeert…en ja, natuurlijk begrijp ik wel dat dat ook afhangt van wat er “boven ons” gebeurt, maar laat ajb de REGELS duidelijk zijn. Nu hoort iedereen geruchten, speculeert iedereen en weet niemand het precies. Echt schandalig.

En laat het toch niet het eerste jaar zijn dat dit gebeurt…..

En laat zo'n toernooitje maar komen, het is altijd wel leuk om te ballen…of het nu om een hoofdprijs van een vat bier, 100 euro of handhaving in de RKB gaat :). Wel graag met gezellige teams ;-)