eindronde regioklasse b

• Keeper Achilles

Gewasse piemel gefeliciteerd!!!

Goed en verdient…

Jammer dat VenL verliest, ik had wel willen komen kijken naar een beslissingswedstrijd.

Achilles speelde thuis tegen VHC.

Achilles speelde in de het begin van de eerste helft slecht en VHC had het betere van het spel. In het tweede deel van de eerste helft gingen we steeds beter spelen en haalde we de achterstand in.

Dit is eigenlijk ook het beeld van de tweede helft.

Daarom een terecht gelijk spel.

Voor de mensen van VHC!!!

Er staan foto's van het bedanken van jullie speler/coach op:

http://www.krenger.nl/h1hein/

Tot volgend jaar en dan gaat Achilles ook weer voor het kampioenschap.

Ex Keeper Achilles

• De Stip

Die volgend jaar wellicht weer tegenover Norrit staat ;-)

Was gebeurd in Oirsbeek???

Spannende laatste competitiedag daar….

• BMH

Witte Ster gefeliciteerd, over het gehele seizoen genomen zijn jullie de terechte kampioen.

Volgens mij zijn zowel Wijnandia als Reehorst gedegradeerd want ik kan bij het NHV nergens iets vinden m.b.t. beslissingswedstrijd. In het verleden heeft de bond altijd voorrang gegeven aan versterkte promotie….

Mocht er toch een beslissingswedstrijd komen tussen Reehorst en Wijnandia dan ben ik toch voor onze provinciegenoot, Ede is een klere-end rijden en bovendien dit jaar 2x verloren van Reehorst. Go Stip dus in dit geval….

Wedstrijd van afgelopen weekend tegen Arnhem 2 was en werd nooit een wedstrijd. Arnhem was al gedegradeerd en dat was ook wel te merken aan de instelling, Blerick kon ook niet meer naar boven of onder dus ook hier een laconieke instelling. Er viel alleen te genieten van een (sporadische) mooie treffer. Eindstand 33-20.

De derde helft was beter…..

• tineke

Op de eerste plaats wil ik Witte Ster feliciteren met het kampioenschap. Ook namens de trainer /coach van Unive Achilles.

Gisteren de wedstrijd van jullie gezien . Toch een lastige wedstrijd , maar gelukkig liep het goed af. En toen was het afwachten wat VenL deed. Het is zeker een leuke terugreis geweest. Misschien leuk om straks in het naseizoen of straks in de voorbereiding nog een keer tegen elkaar te spelen. Succes volgend seizoen.

• HandballerxXx

ja stip weet ik veel wie de gene met de stip is je weet toch ook niet wie ik ben?

Witte ster gefeliciteerd!

• De Stip

kees otgens ;-)

• Ibu10

Witte Ster gefeliciteerd met jullie kampioensschap en veel succes in de volgende klasse.

Wat mij betreft blijft Reehorst er in en dan vanwege de omgekeerde reden; voor Achilles is Ede natuurlijk een prettig stukje rijden,ha,ha.

Maar moge de beste gewoon in blijven. Laten we het daar maar op houden. Achilles heeft weer van een aantal belangrijke mensen afscheid moeten nemen. De trainer/coach is na 4 jaar gestopt met Heren 1 maar blijft gelukkig behouden voor ons cluppie en gaat verder met de jongens B. Afgelopen zaterdag hebben we afscheid genomen van hem én van zijn vrouw, die ook al jaren begeleidster was van Heren 1. Maar zij blijft ( gelukkig ) achter de schermen actief voor Heren 1.Een andere belangrijke steunpilaar is de eerste keeper, Bernard. Hij was eigenlijk vorig jaar al gestopt maar door het wegvallen van de andere keeper richting de eredivisie toch nog weer bereid ons een jaartje te helpen. Ook hem zullen we verschrikkelijk missen. Dus, mochten er nog keepers zijn die graag bij Achilles willen komen keepen zijn ze van harte welkom,ha,ha. De afgelopen week waren we waarschijnlijk meer met ons hoofd bij de organisatie van een leuk afscheid dan de voorbereiding om er nog een gedreven pot van te maken tegen VHC. Spannend was het trouwens nog wel met een uiteindelijk gelijk spel. De jongens B ( die ik ook begeleid ) waren overigens helemaal enthousiast om bij ons op de bank te zitten dus over een paar jaar willen ze nu allemaal binnen de lijnen bij heren 1 dus…

Iedereen een prettig naseizoen gewenst en een goede voorbereiding voor het volgende seizoen. Ben benieuwd welk oordeel het NHV zal treffen met betrekking tot Wijnandia en Reehorst. We zullen het vanzelf zien. Tot volgend seizoen allemaal.

Overigens weet ik ook nog niet wie er achter alle namen schuil gaan hoor. Maar ik heb nog de tijd om het volgend seizoen eens uit te vissen.

• Jeanette United

AFSCHEIDSSPEECH VAN JEANETTE UNITED

Dit wordt mijn laatste stukje op dit discussieforum in de Regioklasse B want zoals al bekend zal Witte Ster (HV Waalwijk) volgend seizoen uitkomen in de Hoofdklasse B en zal ik jullie dus niet meer lastigvallen. Het seizoen was meer dan spannend en gisteren kwam op de laatste speeldag dan eindelijk voor ons de slagroom op de taart. Dit discussieforum en de deelnemers hebben een grote bijdrage geleverd aan de beleving van het seizoen en was voor mij bijna een competitie op zich ;). Nooit geweten dat een discussieforum zo verslavend kan werken en zo te zien gold dat niet voor mij alleen. Het was soms even wennen aan jullie mannenhumor maar daar werd ik wanneer nodig bij geholpen door mijn man in huis die het dan weer wist te relativeren zodat ik van de kast kon komen :). Stiekem ga ik dit volgend seizoen best een beetje missen dus ook jullie bedankt voor al het sportieve commentaar en de onderlinge discussies.

Nu dan afgelopen weekend. Witte Ster wist wat er tegen UDI van hen verwacht werd maar deze opdracht was nog niet zo makkelijk gezien de ervaringen van de afgelopen jaren in Arnhem. Toch werd er in de eerste helft een voorsprong genomen die wisselde van 2, 3 tot zelfs even 4 punten. De rust werd ingegaan met 2 punten voorsprong na een goed slotoffensief van UDI. Na de rust bleef het verschil in het voordeel van Witte Ster al kwam UDI geregeld terug tot 1 punt. In de 22e minuut werd de gelijkmaker gemaakt en nam de spanning toe. Gelukkig was dat het moment waarop de spelersgroep de rug rechtte en liet zien waarom zij de verdiende kampioen zijn. Door rustig en slim te blijven spelen werd een voorsprong genomen en uiteindelijk verder uitgebouwd tot 5 punten verschil. De beslissingswedstrijd was binnen, pfffffff wat een opluchting want UDI vervulde de eerder beloofde sportieve plicht en was een geducht tegenstander. Op dat moment begon in Doetinchem de 2e helft en bleek na telefonisch verkeer de ruststand 10-9 in het voordeel van de Gazellen te zijn. Zou het dan toch….. ach nee was het oordeel V&L2 wint gewoon met 2 verschil. Toen na een half uur het bericht kwam dat De Gazellen ruim had gewonnen was er eigenlijk niemand die dat geloofde en durfde niemand het kampioensfeest te openen. Dit moest men met eigen ogen zien en daarop werd besloten om de derde helft in Arnhem te laten voor wat het was en gezamenlijk af te reizen naar Doetinchem. Daar aangekomen werd buiten al bevestigd door de scheidsrechters dat het toch echt waar was. Dolgelukkig stormde spelersgroep en het nog aanwezige publiek naar de kantine waar De Gazellen even niet wist wat hen overkwam. Zij hadden echter snel in de gaten dat de nieuwe kampioen van de Regioklasse B om hun nek hing en benadrukten nog even dat er 10 kratten bier richting Doetinchem moeten komen (5 Grolsch en 5 Heineken) en die gaan er komen op welke manier dan ook ;) . Ondertussen bleek V&L2 nog in de kleedkamer aanwezig maar zij kwamen op al het geweld af en toonden zich een sportief verliezer. Naar eigen zeggen was dit verlies verdient en was de algehele instelling dit seizoen waardeloos waardoor het kampioenschap ook niet verdient. Wij besloten al snel terug naar de Gewassen Piemel te rijden om daar het feest samen met de supporters voort te zetten. De coach en aanvoerder bleven elkaar in de auto ongelovig aankijken en er was met name veel ongeloof over dit ruime verlies van V&L2 in deze zo belangrijke laatste wedstrijd. Maar de anderhalf uur durende rit terug was voldoende tijd om alvast de kelen te schrapen en de kampioensliederen te oefenen. Terug in Waspik werd de spelersgroep met veel gejuich ontvangen en werd de platte kar van stal gehaald. Na een rondje Waspik werd al snel richting plaatselijke stamkroeg gereden en daar barstte het geweld los. Het kampioensfeest is uitgebreid gevierd en het nog aanwezige Geleense bierglas werd geheven. Witte Ster is na jaren weer kampioen en gezien de onderlinge resultaten, het doelpuntensaldo en de inzet van afgelopen seizoen

DE TERECHTE KAMPIOEN.

Voor zover de terugblik op afgelopen weekend en voorspellingen zijn niet meer nodig dus dat was het dan. Toch wil ik op dit forum nog wat zeggen want ik weet dat er veel spelers en andere betrokkenen van Witte Ster wekelijks lezen wat er weer geschreven wordt. Hier dan mijn “vrouwelijke sentimentele inbreng” dus als je daar geen zin in hebt, haak dan NU af :)

Lieve Mannen, wat een geweldig seizoen hebben jullie gespeeld en hoe verdient was dit kampioensschap. De mix van ervaring en jong talent bleek de ideale en dit seizoen viel alles op zijn plaats. Nog nooit heb ik in 1 seizoen zoveel mooie wedstrijden gezien als in het afgelopen half jaar (en ik heb al veel seizoenen gezien). Thuis waren jullie absoluut onverslaanbaar en ook de uitwedstrijden werden vaak met overtuiging gewonnen. In moeilijke wedstrijden lieten jullie zien te willen vechten voor elkaar, de overwinning en het kampioensschap. De sfeer was perfect en het team echt een eenheid. Natuurlijk werd er weleens gelachen om onze cameraploeg maar dit liet ook zien hoe gedreven men was en hoe dit seizoen werd beleefd. Er was 1 gezamenlijk doel en dat hebben we gisteren bereikt en uitgebreid gevierd !!!!!! Als vriendin van de trainer/coach maak je alles van dichtbij mee en zie je hoe hard er gewerkt wordt. Natuurlijk is de spelersgroep geweldig geweest maar ook de coach is het afgelopen jaar bepalend geweest. Geloof me, ik was altijd weer dolgelukkig als de wedstrijd gewonnen was want dan was de rest van mijn weekend helemaal goed. De afgelopen periode nam de spanning toe in huize Van Gijzel en heb ik gezien hoe belangrijk dit kampioenschap was. De chemie tussen de coach en de spelersgroep was er en dit heeft geresulteerd in het hoogst haalbare resultaat. Volgend seizoen gaan we er weer tegenaan maar nu eerst RUST en GENIETEN.

Tenslotte weet ik zeker dat ik ook voor het team spreek als ik het publiek bedank dat dit seizoen eindelijk weer in grote getale naar de sporthal kwam en als 1 blok achter het team ging staan. De Gewassen Piemel was niet voor niets berucht om zijn volle tribune, dankjewel hiervoor.

Zo, dat was het dan echt. De meeste zullen al wel afgehaakt zijn maar he ik had je op tijd gewaarschuwd. Nu kunnen de mannen op dit forum weer korte en krachtige mannelijke berichten schrijven ;) . Wij feesten nog even verder en wensen jullie allemaal veel suc6 volgend seizoen. Wij gaan ons best doen in de Hoofdklasse en hopen deze lijn voort te zetten. Eerlijk gezegd zijn we het elkaar en het publiek verplicht om er weer een mooi seizoen van te maken. PROOST

Liefs Jeanette

• De Stip

snif snif….Dag Jeanette ;-)

• W_W

Zwart Wit 2 - Loreal 2 21:23

Loreal 2 volgend jaar in de Regioklasse B!