Regioklasse B: uitslagen 20e ronde en voorspellingen 21e ronde

• El Presidente

Mijn voorspelling:

Reehorst - de Gazellen 19-24

Reehorst degradeerd

Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H 26-22

Swift Arnhem pakt de laatste kans mits ze als team spelen

Wijnandia - Univé/Achilles 26-32

geen commetaar

VHC - Jupiter '75 26-26

Leuke wedstrijd, publiek winnaar

Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96 28-24\

Denk nog steeds dat V&L nu doorzet en de titel pak

Witte Ster '75 - Blerick 25-25

Word een draak van een wedstrijd , erg hard. zullen diverse rode kaarten vallen

• Jeanette United

Arnhem1: Als je het voor 2 vaten voor elkaar krijgt in Geleen dan kun je ze krijgen, deal :) We hebben er zelfs nog enkele glazen bij uit het verre zuiden en die zijn absoluut de moeite waard vraag maar aan de mannen in het blauw ;)

• Student_13

Volgens mij worden er niet zomaar schorsingen uitgedeeld. Ik weet niet precies wat er gebeurt is, maar 8 wedstrijden schorsing (en 5 of wat had een andere speler) krijg je niet zomaar.

• arnhem1

@Jeanette

En nu maar zien hoe graag V&L kampioen wil worden?!

Hoe zit het trouwens met jullie associatie. Mij kwam zondag ter ore dat het vanaf afgelopen weekend zo zou zijn dat spelers een keuze moesten maken, of Tachos of WS, en dat een combi niet meer mogelijk zou zijn. Als het zo is, is dit weer typisch een NHV uitspraak zo aan het eind van het seizoen.

• Jean United

@ Jeanette:

Ik proef hier toch enige zure pruim activiteit cq. frustratie mevrouw jeanette! En ben het niet helemaal eens met jou wedstrijdbeeld, ik zal daarom ook maar even een andere kijk geven op deze sportief leuke middag..

Allereerst even over de beleving..wij zijn nog altijd het 2e team en de aandaht gaat daarom ook bij zo'n club meestal uit naar het 1e team..(lijkt me logisch) maar desondanks kwam den Piemel met een arsenaal aan supporters de hal binnen. Het vrolijke nieuws bereikte ons in de kleedkamer dat de zowel de cameraploeg alsook de supportersschare gearriveerd waren in Glanerbrook en wij gingen vrolijk door met het luisteren naar..(8) Oh Oh Lolliepop(8)..onze ultieme wedstrijdvoorbereiding…Maar ondanks dat stond en zat er op een gegeven moment meer publiek in de hal dan bij het eerste soms het geval is en die waren echt niet allemaal uit den Piemel..wel waren ze het luidste, leuk en gezellig om in zo'n ambiance in de regioklasse te kunnen spelen..

Dan maar even een uitleg over de spelers die bij ons op het veld stonden..De selectie van het Eerste betreft een man of 18 tot 20, daarvan wordt elke week een wedstrijdselectie gemaakt op de vrijdagtraining van 14 spelers. De spelers die niet bij de wedstrijdselectie van het eerste horen, worden dan automatisch verwacht bij het 2e. Ook het 2e heeft een selectie van 18 spelers inclusief de selectiespelers en maakt dus ook iedere week een wedstrijdselectie voor de desbetreffende wedstrijd(en) in het weekend. Verder stonden er gisteren bij V&L 14 mensen op het veld die allen legitiem al wedstrijden op het 2e hebben gespeeld, los daarvan kies je voor zo'n wedstrijd de sterkst mogelijk selectie. Want ook den Piemel reisde af met hun Tachos-huurlingen…De basisopstelling was dan ook de opstelling die altijd in het veld staat. Krijg je ervan, moet je maar de goede wedstrijd komen filmen…

De warming-up en voorbereiding was alweer eens klote, zoals altijd, maar gelukkig was wel iedereen geconentreerd dit keer..beide ploegen begonnen in de eerste paar minuten onrustig en het ging dan ook gelijk op, 4-4. Daarna schudde V&L de onrust van zich af en begon steeds beter te spelen. Enkele fraaie aties volgden elkaar op en V&L liep uit naar 8-4, daar kwam bij dat de dekking stond als een huis en ook onze keeper een wereldpartij stond te keepen. Er kon gewisseld worden om enkel basisspelers een aantal minuten rust te gunnen en de rust werd bereikt met een 18-13 stand voor V&L.

Na rust kwam Bruine Anjer goed uit de kleedkamer, maar ook V&L ging lekker door waarmee het ge-eindigd was. Witte Ster kon nog even terugkomen, maar V&L liep al snel uit naar een 8 doelpunten voorsprong. Witte Ster werd compleet overlopen op dit moment en had weinig in te brengen. Op dat moment gebeurde wat het hele seizoen al gebeurt bij het team en dat is dat de gemakzucht erin sluipt..witte ster staat niet voor niets bovenaan en dat was te merken. De ploeg bleef knokken en mede doordat het blok geen vat had op de opbouwer(s) van den Piemel, alsook de regen aan 2minuten tijdstraffen in de 2e helft, kwam Bruine Anjer terug tot 3 doelpunten.

Het koppel dat op de bond op de wedstrijd had gezet was misschien niet het juiste koppel geweest voor deze match. De heren hadden het regelmatig heel moeilijk met het niveau en de snelheid die behaald werd soms door beide ploegen. Zowel V&L als Bruine Anjer zette de toom al in het begin van de wedstrijd door beide heel agressief te verdedigen en mede daardoor liet het koppel vaak te wel en onwel dingen gebeuren die idd soms niet door de beugel konden. Maar los daarvan regende het aan beide kanten 2 minuten straffen zowel terecht als onterecht! De rechteropbouwer van Bruine Anjer snapte het niet helemaal volgens mij. De heren van het middenblok bleven keurig netjes op de 6meterlijn staan zodat hij kon schieten. Zo koppig als hij was zocht hij constant contact met deze 2 middenmensen die het idd niet schromen om de man het soren te beletten als hij dicht in de buurt komt, op een correcte manier, mede door hun overwegende fysieke gesteldheid, ervaring en zijn armtechiek(arm op half hoog) leek het constant of hij aan zijn arm werd getrokken, maar dat viel reuze mee. Er was meer theater en frustratie naar de scheidsrechters toe van deze speler in de 2e helft dan concentratie op de wedstrijd. Getuige de overdreven swalbes op het einde en dan vervolgens bij het niet fluiten van de scheidsrechters direct opstaan alsof er niks aan de hand was…dusja..maar dan nogmaals maar even het volgende..

Iedereen in deze klasse weet nu wel onderhand langzaam dat op het moment dat je tegen de scheidsrechters begint te praten en naar hun je frustratie uit..moet je dat bekopen met wispelturige beslissingen. Zeker op het einde soms nadelig, juist omdat jullie bleven praten en praten…dit resulteerde ook op het einde van de wedstrijd op een directe rode kaart voor de doelman van den Piemels en voor de afgroeting ook nog één voor een speler, dit zal gevolgen hebben voor de wedstrijden die nog gaan komen.

Het einde van de wedstrijd dan..

In de laatste 5 minuten knabbelt Witte Ster aan de achterstand en komen terug tot 2 punten(Lees: 2). De gedachten gaan naar El Presidente en zijn voorspelling..wat zou dat een kutgevoel zijn als we met 2 verschil zouden kunnen winnen! Witte Ster is onderhand al een tijd overgegaan op hun 4-2 dekking en probeert daarmee het spel te ontregelen. De sneller opbouwers van V&L weten toch te scoren en brengen de stand op 30-28. Witte Ster scoort tegen en de stand wordt 30-29 met nog 41 seconden te gaan op de wedstrijdklok. Het publiek gaat onderhand uit zijn dak van beide kanten en het is een geweldige ambiance. V&L valt aan, speler springt in en wordt gehinderd en krijgt een 7-meter mee. Met nog 20 seconden te gaan rent El Presidente weer door de gedachten van de spelers..zou het dan tog?? Maar neehoor de opbouwer van V&L mist, pakt de bal in de rebound en scoort, maar staat met zijn maat roeiboot in de cirkel. Wat daarna gebeurde met nog een aantal seconden te spelen was idd frustrerend, de scheidsrechters nemen een dubieuze beslissing en Witte Ster houdt zich meer met hun bezig dan het snel pakken en spelen van de bal en de klok loopt tot een einde.

Gezien het hele wedstrijdbeeld is V&L 45 minuten lang de beste ploeg geweest die middag en behoorden de punten dan ook in Geleen te blijven. Het dubbeltje viel dus goed om de figuurlijke woordspraak van jeannete over te nemen…

De V&L-spelers en Witte Ster-spelers schudden handjes en ondertussen keert het publiek van Witte Ster zich tegen de scheidsrechters, alsook de spelers. Er wordt weer een rode kaart getrokken en de boel wordt een beetje gesust. Tijdens het afgroeten bedanken zowel de heren van Witte Ster als de heren van V&L elkaar, de in grote aantallen opgekomen toeschouwers en ook de scheidsrechters….voor een leuke, maar wel harde wedstrijd(Lees Blerick: hard!) en V&L ontvangt onder luid gejuich een mooi applaus van de volle tribunes..

Tijdens de aftocht toont een gedeelte van het publiek zich slechte verliezers en scanderen: “Wij staan bovenaan”, getuigt ook weer bje van domheid, aangezien doelsaldo's nutteloos zijn in deze klasse dus er is gewoonweg een gedeelde 1e plaats voor beide ploegen. Jean en Jeanette treffen elkaar na de wedstrijd voor de eerste keer, na al wat over en weer tijdens de warming-up, en besprek kort hun visie van de wedstrijd.

In de kantine, alsook al tijdens de wedstrijd op de tribune trouwens door den Piemels, worden de nodige juupkes genuttigd! De wat oudere schare aan Witte-Sterfans uitten rustig hun visie over het goede spel en de spannende wedstrijd van beide ploegen, de jongere garde scandeerd nog even hun voorgaande volkslied en de hal wordt verlaten…2 verdiende punten voor V&L on ongehavend uit de strijd..Bruine Anjer, zonder punten, (nog?) zonder kampioenschaal, met 2 direte rode kaarten op zak, eventuele blessure(s)[?? hoop niet erg voor jullie cirkelloper, deze verstapte zich aardig!) en mèt bierglazen in de “platte kar” terug naar den Piemel. Deze was ook daadwerkelijk gewassen deze dag…

• Jean United

@ BMH (Ben Maar een Hakker?):

Hulde aan Blerick, weten na een matige start de trein (helaas) op de rails te krijgen en doen het goed zo te horen.

Toch (dan wordt dit maar de eerste voorspelling die ik fout ga hebben) voorspel en hoop ik dan dat jullie eruit vliegen. Al is het puur en alleen maar om de (terechte) schorsingen in het begin van het seizoen..dus niet janken Ben Maar een Hakker..jullie zullen er wel inblijven maar mij komen jullie niet meer tegen..

• Jeanette United

Daar is ons niets van bekend dus ik ben benieuwd waar deze geluiden vandaan komen. Er wordt al het gehele seizoen gesuggereerd en gespeculeerd maar bij het NHV is deze associatie gewoon bekend en schriftelijk goedgekeurd. Spelers spelen dus gewoon volgens de regels mee en er is absoluut geen sprake van competitievervalsing al kan ik me voorstellen dat teams dit wel hopen om hun eigen kansen te vergroten. Op zich doen wij niets anders dan wat V&L gister ook deed en dat is spelers die ook hogerop spelen laten meedoen maar die nog wel speelgerechtigd zijn. Wij spelen daarentegen al het hele seizoen met hetzelfde team terwijl ik gister bij V&L spelers zag die met name worden opgetrommeld in dit soort cruciale wedstrijden. De grote verwarring zit hem erin dat wij ons nog Witte Ster noemen en Tachos zichzelf nog Tachos terwijl het volgens mij officieel handbalvereniging Waalwijk is. Deze verwarring zie je ook bij CAD oftewel De Gazellen. Persoonlijk word ik er wat moe van om het constant uit te blijven leggen en vraag ik mezelf af of er nu echt mensen zijn die denken dat Witte Ster zoveel moeite doet om kampioen te worden als er sprake zou zijn van competitievervalsing en dus geen kans op kampioenschap. Het NHV heeft ons nog nooit benaderd en dit zal ook niet gebeuren omdat zij betrokken zijn bij deze associatie en dus van alles op de hoogte zijn.

• Jean United

Sorry Jeanette..jullie hebben gisteren toch gefilmd? dan weten jullie ook wel welke spelers jullie kunnen verwachten de volgende keer..

• Jean United

Dan bij deze de eerste voorspelling voor volgend weekend:

Reehorst - de Gazellen

Leuke derby daarboven. Denk dat Reehorst aan het langste eind trekt. Opbouwer CAD2M nog steeds geblesseerd?? wel leuke spannende wedstrijd..

Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H

Swift revancheert zich voor de (on)verwachte nederlaag tegen Berlick en neemt de punten mee terug naar het chinese restaurant in Helmond, waar ze blij zijn met mensen die juupkes komen drinken..

Wijnandia - Univé/Achilles

Leuke spannende wedstrijd ook weer! Wijnandia compleet? Thuis toch altijd iets sterker, maar Achilles is gebrand op een winst, reizen niet voor niets dat pokkeneind naar het zuiden op een zondagmiddag. El presidente zet zijn voet voor de cirkel en gaat ervoor… ze nemen de punten mee naar huis.

VHC - Jupiter '75

Leuke brabantse derby, VHC heeft zich weer hersteld na de nederlaag bij V&L, alsook de Juupkes die een goede pot hebben neergezet tegen Wijnandia. VHC houdt de punten in Valkenswaard denk ik, lastige ploeg om tegen te spelen uit.

Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96

Wordt een zware pot voor V&L, in de hoop dat ze niet denken dat de competitie nu al gespeeld is en hun teamspirit doorzetten in de laatste fase van de competitie. V&L houdt na een moeilijke wedstrijd de punten in eigen huis..lees: 2 verschil!

Witte Ster '75 - Blerick

Harde wedstrijd, maar gesteund door de hooligans uit den Goed Gewassen Piemel blijven de punten daar en maakt Witte Ster zich klaar voor de laatste wedstrijd naar Udi.

Mannen van Udi ook wij bieden bier!! Kunt er zelfs een glas bij krijgen heb ik gehoord..

En tjah..het hele associatie verhaal is wel idd regelmatig uitgediept, maar blijft natuurlijk een punt van discussie. Misschien kan iemand die het graag wil weten de regels eens bij de hand nemen en ons hiervan eens uitleggen wat dan wel en niet mag..dan kunnen we daarover ophouden. Verschil tussen V&L en Witte Ster-Tachos, is dat je bij V&L spreekt over één club en niet een uitwisseling van spelers van de ene club naar de andere…kan begrijpen dat zoiets nog problemen kan opleveren mochten daar de regels niet goed gehandhaafd zijn! Nogmaals, ik ben niet op de hoogte van deze regels en ben ook niet van plan om me daarin te verdiepen…besteed al teveel tijd om hier mijn onzin op te schrijven..af en toe moet er ook eens gewerkt worden..

• El Presidente

Beste Jeanette,

Ik had het toch goed, en ik verwacht zelfs ook nog dat jullie uiteindelijk de Titel pakken.