Swift Helmond - Blerick
Het beloofde een mooie wedstrijd te worden, gezien de stand zou het er nu echt om moeten gaan. Helaas straalde wij *swift* dat niet uit. We begonnen heel mat aan de wedstrijd en hebben dan ook bijna de hele eerste helft achter gestaan. Wegens blessures ( 5 spelers en 1 keeper ) en afwezigheid van de eerste keeper was t nodige opgeroepen van de heren 2. Er werd flink geborsteld op het veld. De scheidsrechters hadden een dubieuze rol in de wedstrijd. Voor duidelijke overtredingen werd eigenlijk niet gefloten en rare kleine overtredingen werden 2 minutes gegeven. Blerick is er in deze wedstrijd met 1 rode kaart heel goed weg gekomen. We hebben het niet verloren op de scheidsrechters maar in ons voordeel waren ze zeker niet.
De 2 helft begon goed. Voor we het wisten hadden we de achterstand van 5 doelpunten weggewerkt. Daarna was het weer slappe hap.
De keeper van de heren 2 heeft een goeie invalbeurt gemaakt met enkele goeie reddingen. Alleen dit mocht helaas niet baten. Het was aan onze kant ook de wedstrijd van de gemiste penalties. Het nederlands voetbalteam was er niks bij. 6 van de 8 strafworpen werden door de keeper gekeerd of kwamen op het houtwerk terecht. Al met al heeft blerick wel terecht gewonnen, we hebben hier zelf de punten laten liggen.
Het zal nu extra spannend worden in de laatste wedstrijden zowel van boven als van onder.
Als we er van uit gaan dat sittardia 2 vandaag gewonnen heeft van des72 is het zeker dat des72 en dws degraderen uit de hoofdklasse.
Dat betekend dat er dus niks in de regioklasse B terugkomt
Er zullen dus 3 teams erbij komen (kampioen eerste klas limburg, brabant en gelderland)
Ook zal er 1 team promoveren naar de hoofdklasse vanuit wat dus een saldo van 2 geeft. Dus er degraderen dan 2 teams en of een 3e team dan degradeerd is afhankelijk van de bond. Krijg versterkte promotie hier voorrang of laten ze het bij 2 teams.
Wie gaan er degraderen en wie wordt kampioen
Ik zou witte ster de terechte kampioen vinden.
Degraderen zal denk ik
Swift 2
Reehorst
En als er 3 teams degraderen zal nummer 3 wijnandia zijn.
en wij (swift helmond) zullen net de dans ontspringen.
dan bij deze de eerste voorspelling voor volgend weekend:
Reehorst - de Gazellen
Schuytgraaf/Swift 2 - Swift H
Wijnandia - Univé/Achilles
VHC - Jupiter '75
Flexpoint/V&L 2 - ASV UDI '96
Witte Ster '75 - Blerick
Reehorst thuis is lastig, ze zullen nu alles (moeten) geven en voor de gazellen maakt het eigenlijk niks meer uit. Toch verwacht (hoop) ik dat ze nipt zullen winnen.
Swift helmond heeft wat goed te maken en zal ook vol aan de bak moeten! verwacht dat ze hier zullen winnen met 5 punten verschil
Achilles zal hier de punten mee naar apeldoorn pakken
Vhc thuis is lastig. Toch denk ik dat jupiter wel de punten gaat pakken
Zowel V&L als witte ster zullen vollebak moeten en verwacht dat ze beide zullen winnen
Iedereen suc6 komend weekend en ben benieuwd wat er uitkomt. Het kan alle kanten op want er zijn een aantal teams waar het niks meer voor uit maakt of ze winnen of verliezen.