Regio klasse B heren; terugblik 17e ronde en voorspellingen 18e ronde

• Jeanette United

Achilles - Gewassen Piemel was de aanhef van het speciale programmablaadje wat na de wedstrijd werd overhandigd (we hebben er nog hard om moeten lachen, dat is pas humor :)

Zonder 1 van de belangrijke jeugdspelers werd zaterdagavond afgereisd naar Apeldoorn waar de belangrijke laatste uitwedstrijd voor de rechtstreekse confrontatie met V&L plaatsvond. Vooraf was er spanning bij spelers en coach/begeleiding want Achilles heeft de laatste periode verrassende uitslagen laten zien, en Achilles uit is altijd lastig. Met de nodige supporters op de tribune en een luidruchtige fietspomp ging de wedstrijd van start. De eerste helft was moeizaam en Witte Ster kwam niet in zijn spel. Achilles gaf flink tegengas en bleef in het spoor waardoor de eerste helft eindigde in een 9 -10 ruststand. In de kleedkamer zijn de spelers wakker geschud en Witte Ster ging flitsend uit de startblokken waarbij na 10 minuten een gaatje was geslagen van 4 punten. Door uitstekend keeperswerk werd deze voorsprong verder uitgebouwd naar 7 punten in de 20e minuut. Bij Achilles was de spirit en het geloof eruit waardoor de wedstrijd voor de mannen uit de gewassen piemel niet meer in gevaar kwam. Na 60 minuten handballen was de eindstand 19 - 26 en kon er met een gerust hart huiswaarts gekeerd worden. Al bij al speelde Witte Ster zeker niet zijn beste wedstrijd en mistte het met name snelheid en scorend vermogen in de eerste helft. Wel kan geconcludeerd worden dat Witte Ster een zeer lastige wedstrijdserie heeft kunnen afsluiten zonder puntenverlies. Doel is nu om de komende twee weken de punten in eigen huis te houden zodat naar Geleen afgereisd kan worden met 2 punten voorsprong.

Stip, maar net (lees: 3 punten) verloren, helaas!! Kon Jean dan toch de hoeken vinden ;) Wordt toch tijd om punten te gaan pakken want de onderste plaatsen komen nu wel erg dichtbij, succes.

Voorspellingen 18e ronde:

Univé/Achilles - Swift H

Jupiter '75 - Blerick

de Gazellen - Schuytgraaf/Swift 2

ASV UDI '96 - Wijnandia

Flexpoint/V&L 2 - VHC

Witte Ster '75 - Reehorst

Dit wordt een mooie handbalpot en ik geef nu eens Swift het voordeel gezien de laatste resultaten; 2 punten mee naar Helmond

Jupiter houdt in normale doen de punten in eigen huis

De Gazellen herstelt zich tegen Swift 2 en wint

Voor beide een zeer belangrijke wedstrijd waar UDI het thuisvoordeel uitbuit en wint

V&L krijgt thuis een lastige wedstrijd tegen het altijd gemotiveerde VHC die graag laten zien dat ze kunnen handballen en stunten tegen de koplopers, toch een nipte (lees: 3 punten) voor V&L al zou het me niet verbazen ( en heeeel blij maken) als VHC hier 1 misschien zelfs 2 punten wegkaapt

Witte Ster wint dit seizoen alle thuiswedstrijden, muv Jupiter, overtuigend!!

• De Stip

@Witte Ster: gefeliciteerd, nette overwinning…en ook slechte wedstrijden moet je winnend afsluiten.

En daarmee is het bruggetje naar onze wedstrijd tegen V&L snel geslagen…

Wij begonnen erg fel, waar V&L nog wakker moest worden…2-0 na een 5 minuten. Daarna was het tot rust stuivertje wisselen, met een logische en terechte 10-10 ruststand. 2e helft kon nog alle kanten op.

In het begin van de 2e helft verspelen wij voorin een paar keer de bal, waarvan V&L goed profiteerd door 3x uit een break te scoren en daarmee een gaatje van 3-4 doelpunten te slaan. We kwamen nog tot 1 doelpunt terug, maar in de slotfase lukt het niet meer. Er had zeer zeker meer in gezeten vandaag, was een goede wedstrijd van ons en een mindere van V&L (vind ik dan), maar objectief gezien wel terecht gewonnen (al was 1 ipv 3 doelpuntjes nog terechter geweest).

ScheidersrechteRRRRR (was er door ziekte maar 1tje) was matig, maar wel consequent matig…dus daar kan niemand zich op beroepen.

En Jean…die heb ik alleen met het trainingspak aan op de bank zien zitten…((alweer geen goal tegen de Stip dus ;-) )).

En ja, we moeten zeer zeker punten gaan pakken nu…het wordt nog erg spannend en we hebben nog een heel lastig programma. Als we de trent van vandaag doorzetten, no worries ;-)

Mijn voorspellingen:

Univé/Achilles - Swift H

- Mooie pot…zou graag gaan kijken ;-). Gelijkspelletje, maar ik hoop op een overwinning van Achilles.

Jupiter '75 - Blerick

- Jupiter moet zijn gezicht redden…winnen ruim van Blerick

- Gazellen wint met gemak

ASV UDI '96 - Wijnandia

- Belangrijke wedstrijd voor beiden…denk toch dat - mits compleet - wij gaan winnen

Flexpoint/V&L 2 - VHC

- VHC wint, als V&L zo speelt als vandaag

- WS wint…met hoeveel hangt af van de keeper van Reehorst

• bartek#9

Voorspelling ronde 18

Univé/Achilles - Swift H

Hier zal achilles gebrand zijn op revanche na de verlore wedstrijd in helmond. Toch is swift in de winning mood… ik denk dat swift hier nipt gaat winnen

Jupiter '75 - Blerick

Ik hoop en denk dat jupiter hier de punten in eigen huis houdt.

de gazellen zullen hier vermoedelijk gaan winnen, al zie ik swift 2 liever winnen…

ASV UDI '96 - Wijnandia

Ik denk dat udi hier de pntjes in eigen huis houd.

Flexpoint/V&L 2 - VHC

V&L moeizame wedstrijd.. maar wint wel

Hier wordt niet de piemel maar reehorst eens flink gewassen…

• larry bird

zeg dat nou niet janette united gewoon volhouden dat we verliezen dat doe jij toch al het hele seizoen.

swift h - jupiter

na 10 minuten spelen stonden wij mede door goed verdeligen met 7-2 voor de gevaarlike rechterkant van jupiter werd reddelijk in bedwang gehouden en zo konden we met een voorsrong die ik niet meer weet naar de thee.

in de tweede helft kwamen onze belgische vrienden van de rechterkant niet echt in hun normale spel en mede door ons slordige spel werd het 22-21 door wat fustraties en gemopper op de heren in het zwart wat in sommige situaties terecht was ging jupiter wat steviger dekken wat resulteerde dat ze de tweede helf regelmatig in ondertal of zelfs met 4 man stonden te spelen .

daardoor konden we weer wat afstand nemen en zo de nodige onverwachte punten in eigen huis houden.

carlos tnt moet denk ik wel toegeven dat wij ondanks wat beslissingen in ons voordeel wij de betere ploeg waren ik zal er de volgende keer aan denken als we elkaar tegen komen jou niet meer 4 keer achter elkaar op dezelfde manier in de zeik ter zetten ( en ik schep hierover niet op )

• Jeanette United

Larry Vogel, je kan mij toch niet kwalijk nemen dat jullie thuis met 18 punten verschil verliezen van onze heren die toen ook nog eens 2 basisspelers moesten missen. Zou mogelijk wel een verklaring kunnen zijn voor mijn voorspellingen waarin ik jullie inderdaad niet het voordeel van de twijfel gun, maar he doe ik dat nu eindelijk eens wel en dan ook nog tegen Achilles die thuis sterk zijn, is het weer niet goed ;) !!

En van de 17 voorspellingen (want dat doe ik al het hele seizoen?!) heb ik er dan toch al 10 bij het juiste eind gehad en dat lijkt me geen verkeerde score :)

Maar goed, om jou een plezier te doen zal ik vanaf volgende week weer gewoon inzetten op verlies voor Swift Helmond……… maak je maar niet druk ik ben de moeilijkste niet ;)

• Sjonnie 21

Na een weekend waarbij de middenmoot steeds groter wordt en de 2 koplopers steeds verder weglopen wacht ons weer een nieuw weekend met mooie wedstrijden.

Univé/Achilles - Swift H

Jupiter '75 - Blerick

ASV UDI '96 - Wijnandia

Flexpoint/V&L 2 - VHC

- Swift H is denk de best presterende ploeg van 2008 (na de koploper(s)) en zal met een klein verschil winnen denk ik. Complimenten trouwens voor de enorme (en door nagenoeg iedereen voorspelde) comeback!!

- Jupiter gaat deze wedstrijd winnen, hopelijk zonder al te veel blessures;

- De Gazellen moet deze wedstrijd gaan winnen om niet te ver weg te zakken naar de onderste regionen. 2 punten naar Doetinchem.

- 2 ploegen die toch wat wisselend presteren. De punten blijven in Arnhem door het thuisvoordeel;

- Als er 1 ploeg voor verrassingen kan zorgen is het VHC wel. Denk toch dat V&L wint, maar met de groost mogelijke moeite;

- Lijkt me duidelijk dit, een vette, ruime overwinning voor de gewassen piemel! Blijf mijn eerdere uitspraken: oppoetsen die platte kar!! :)

Succes aankomend weekend! En vergeet niet op de tong te bijten af en toe :)

• FreddyH

Afgelopen zaterdagavond de derby tegen UDI. De wedstrijd begon zo'n 45 minuten later vanwege een speelster van de wedstrijd voor ons, die moest per ambulance afgevoerd worden. Doordat we later begonnen en ongeveer een warming up van 1 uur hadden, was de scherpte er zowel bij UDI als ons (Swift 2) vanaf. Toch begon UDI scherper en met meer inzet dan ons aan de wedstrijd. Vanaf een 6-6 stand liep UDI verdient uit naar een 9-14 ruststand door goed samenspel. In de rust hebben we elkaar eens flink toegesproken dat we wel met meer inzet en beleving moesten gaan spelen anders zou het een afslachting worden. We konden de 5 punten achterstand tot 10 minuten in de 2e helft niet bijhalen en het werd zelfs een verschil van 6 punten. En juist op het moment dat wij bijna de hoop hadden opgegeven scoorden we 3 x in de break out binnen 2 minuten door fantastisch aangooien van onze doelman Danny en kregen we weer hoop. De heren Whisky en Whisky ;) probeerden er nog een echte derby van te maken en dat zou ze bijna nog lukken ook. Vage beslissingen en onterechte 2 minuten straffen aan beide kanten zorgden voor een behoorlijk chaotisch einde van de wedstrijd. Het is dat zowel de spelers van Swift 2 als UDI hun koppies erbij hielden anders had het flink uit de hand kunnen lopen. Door flink door te knokken hebben wij er een gelijkspel uit kunnen slepen (22-22). Als wij eerder met de beleving gespeeld hadden die we in de tweede helft wel hadden dan had er meer voor ons ingezeten. Na 60 minuten was de wedstrijd echter nog niet afgelopen. De 3e helft was ook een ware veldslag en op een gegeven moment waren de Swift mensen zelfs even in de minderheid (of zijn UDI mensen ook gewoon Swift mensen?) ;) Op het laatst bleef de harde kern van Swift overeind en putten wij vertrouwen uit onze 2e en 3e helft. UDI bedankt voor het puntje en de biertjes :)

Voorspellingen 18e ronde:

Univé/Achilles - Swift H:

Gelijkspel?

Jupiter '75 - Blerick:

Jupiter wint als ze op snelheid spelen en zich niet uit de wedstrijd laten slaan.

de Gazellen - Schuytgraaf/Swift 2:

Ik zie hier kansen liggen voor Swift 2 aangezien Gazellen aan een slechte reeks bezig is.

ASV UDI '96 - Wijnandia:

Als Wijnandia compleet is wordt het een spannende gelijkopgaande wedstrijd, ik denk echter dat UDI de 2 punten in eigen huis houdt.

Flexpoint/V&L 2 - VHC:

Wordt dit de beslissing? Laat V&L 2 hier 2 punten liggen? Ik denk dat VHC nipt wint.

Witte Ster '75 - Reehorst:

Witte Ster wint makkelijk.

Succes iedereen!

• HandballerxXx

Ik zie wel dat dit de gezelligste en meest bezochte discussieform is en zelf als een actief handballer uit regioklasse B zou ik zeggen ga zo door en we gaan dit seizoen niet degraderen gr HandballerxXx

• Sjonnie 21

Welkom op het forum dan :) Dat laatste ligt eraan bij welke ploeg je speelt :p

• HandballerxXx

Ik speel bij Swift Helmond ik sta net 4 wedstrijden op de cirkel omdat mijn broer gebleseerd raakte tegen reehorst