EDE - Fried Strik heeft dinsdagavond de spelers van handbalvereniging De Reehorst laten weten met directe ingang te stoppen. ,,De chemie tussen de groep en mij ontbreekt. Ik krijg de ploeg niet zo aan het handballen, zoals ze wel kunnen. Dat geeft veel frustratie. Het plezier is nu weg. Dan is het tijd om er een eind aan te maken'', aldus Strik.
,,Ik heb de beslissing ook in het belang van de groep gemaakt'', zegt Strik. ,,Ik hoop dat ze het alsnog oppakken, en uit de onderste regionen komen. Feit is wel dan we de laatste twee jaar liefst acht spelers zijn kwijt geraakt. Dat was ook moeilijk op te vangen. Ik had verwacht dat de oudere spelers meer de kar zouden gaan trekken. Dat is niet gebeurd.''
Voorzitter Wim de Rek en technisch coördinator Paul van Noesel werden reeds zondag ingelicht door Strik. ,,Het verlies tegen Swift is denk ik de druppel geweest'', reageert Van Noesel. ,,Het moment van zijn besluit verraste ons wel. Zeker omdat we rond de feestdagen met elkaar hebben gesproken over de tegenvallende prestaties. Toen was de conclusie dat een trainerswisseling niets zou oplossen. Nu wil Fried toch een schokeffect teweeg brengen. Of dat lukt, weet ik niet. Het grootste probleem was in mijn ogen dat een aantal spelers niet altijd kan trainen.''
Deze week zal Van Noesel, oud international, zelf trainen en coachen. ,,De spelers moeten zelf met ideeën komen. Ze moeten de beste oplossing aandragen. Duidelijk is wel dat voor de resterende maanden die oplossing uit eigen gelederen moet komen.''
Dat zou Van Noesel kunnen zijn. ,,Ik ben als trainer/coach zeer fanatiek. Ik weet niet of iedereen dat aanstaat. Het belangrijkste nu is dat het plezier weer terug komt. Dan komen de prestaties van zelf. Reehorst heeft de kwaliteit voor de middenmoot. Hoewel er onduidelijkheid is hoeveel teams er degraderen, dat zouden er theoretisch wel vier of vijf kunnen zijn, moeten we proberen ons in deze leuke klasse te handhaven.''
Op dit moment nemen de Edenaren met 8 punten de gedeelde laatste plaats in van de regionale klasse B.
Bron: Edestad