Regioklasse B heren 14e ronde & terugblik 13e ronde

• bartek#9

EDE - Fried Strik heeft dinsdagavond de spelers van handbalvereniging De Reehorst laten weten met directe ingang te stoppen. ,,De chemie tussen de groep en mij ontbreekt. Ik krijg de ploeg niet zo aan het handballen, zoals ze wel kunnen. Dat geeft veel frustratie. Het plezier is nu weg. Dan is het tijd om er een eind aan te maken'', aldus Strik.

,,Ik heb de beslissing ook in het belang van de groep gemaakt'', zegt Strik. ,,Ik hoop dat ze het alsnog oppakken, en uit de onderste regionen komen. Feit is wel dan we de laatste twee jaar liefst acht spelers zijn kwijt geraakt. Dat was ook moeilijk op te vangen. Ik had verwacht dat de oudere spelers meer de kar zouden gaan trekken. Dat is niet gebeurd.''

Voorzitter Wim de Rek en technisch coördinator Paul van Noesel werden reeds zondag ingelicht door Strik. ,,Het verlies tegen Swift is denk ik de druppel geweest'', reageert Van Noesel. ,,Het moment van zijn besluit verraste ons wel. Zeker omdat we rond de feestdagen met elkaar hebben gesproken over de tegenvallende prestaties. Toen was de conclusie dat een trainerswisseling niets zou oplossen. Nu wil Fried toch een schokeffect teweeg brengen. Of dat lukt, weet ik niet. Het grootste probleem was in mijn ogen dat een aantal spelers niet altijd kan trainen.''

Deze week zal Van Noesel, oud international, zelf trainen en coachen. ,,De spelers moeten zelf met ideeën komen. Ze moeten de beste oplossing aandragen. Duidelijk is wel dat voor de resterende maanden die oplossing uit eigen gelederen moet komen.''

Dat zou Van Noesel kunnen zijn. ,,Ik ben als trainer/coach zeer fanatiek. Ik weet niet of iedereen dat aanstaat. Het belangrijkste nu is dat het plezier weer terug komt. Dan komen de prestaties van zelf. Reehorst heeft de kwaliteit voor de middenmoot. Hoewel er onduidelijkheid is hoeveel teams er degraderen, dat zouden er theoretisch wel vier of vijf kunnen zijn, moeten we proberen ons in deze leuke klasse te handhaven.''

Op dit moment nemen de Edenaren met 8 punten de gedeelde laatste plaats in van de regionale klasse B.

Bron: Edestad

• arnhem1

Eindelijk bijgekomen van het weekend, dus hier dan mijn voorspellingen voor aankomend weekend:

Reehorst - Blerick

Als alles normaal verloopt gaat Blerick hier de punten halen, al weet je natuurlijk nooit hoe de trainerswissel uitpakt.

ASV UDI '96 - Univé/Achilles

Met de wedstrijd van volgende week al in het vizier zeker noodzaak voor ons om de punten in eigen huis te houden en daar gaan we wel vanuit. Aan de andere kant is het inderdaad wel op zaterdag en dan zijn we vaak pas na 9 uur in vorm.

de Gazellen - Jupiter '75

Jupiter zal hier gaan winnen, maar net als Witte Ster zal dit een kleine overwinning zijn.

VHC - Schuytgraaf/Swift 2

Hoewel plaatsgenoot geef ik VHC toch de beste kansen. Alhoewel de eredivisie nog niet begonnen is, dus wellicht komen er wat jeugd en eerste teamspelers mee.

Flexpoint/V&L 2 - Swift H

V&L 2 houdt de punten in eigen huis, hoewel het mij verbaasd dat Swift H. zo laag staat

Witte Ster '75 - Wijnandia

Thuisoverwinning voor WS, zijn in eigen huis bijna niet te kloppen.

Tot slot nog even de volgende voorspellingen:

Kampioen : Witte Ster, maar zullen hier een beslissingswedstrijd voor nodig

hebben.

Aantal degradanten : sowieso 3, maar dit jaar maar hooguit 4 omdat ik geen twee

brabantse en/of limburgse degradanten uit de hoofdklasse B zie komen en er zit ook geen gelderse ploeg meer in de hoofdklasse A.

• Jean United

@ Stip:

Kerel..doelpunten worden bijgehouden! heb toen zeker weten 20-30 minuten gespeeld en teller stond op 3 na de wedstrijd, have to papers to prove it:) Dus geloof me nu maar…maar ik zal je geheugen binnenkort even opfrissen..

@ Jeannetteke:

Oude rivaliteit;)..moet kunnen;)!

• Jeanette United

Gelukkig maar :)

• bartek#9

Promotie, in ieder geval witte ster en misschien ook nog v&l, als het net als vorig jaar wordt dat er nog een extra mag promoveren (dws vorig jaar ten koste van v&l) wordt dat dit jaar v&l. Want de andere regioklasse is volgens mij een stuk zwakker.

Degraderen, zoals het er nu uit ziet 3 inderdaad. Ik gok dat Swift Arnhem, Reehorst er zowiso uitvliegen. Ik hoop dat Blerick er ook uit gaat. Wat ik verder opmerkelijk vind, is dat de gazellen of regioteam of whatever nog zo in de middenmoot staat. Dit vind ik toch een van de zwakkere teams uit de competitie.

Verder verwacht ik dat Swift helmond wat nu nog ergens onderaan staat toch behoorlijk nog wat puntjes gaat snoepe de 2e helft.

• Killer_Bee

Heey

Ik spreek niet alleen over de doelsaldo (ik vond WS tegen ons beter dan V&L 2 )….

Het is ook veel te snel om dat te zeggen, maar dit is mijn mening.

• De Stip

Dan vraag ik me af of ik die hele wedstrijd gekeept heb dan, of dat je die goals er bij onze andere keeper in gegooid heb :) Nu ik erover nadenk heb ik alleen de 2e helft gekeept. In dat geval hebben we beide gelijk. Maar goed, dat opfrissen lijkt mij een goed idee, maar wellicht slecht voor jouw zelfvertrouwen voor het verdere verloop van de competitie ;-)

Speelt Tatti weer écht mee, of nog steeds beetjes?

• Jean United

Hoezo slecht voor mijn zelfvertrouwen..denk je dat ik maar één wedstrijd in het seizoen goed kan spelen ofwat?;) Stippie is lekker bezig..

Lees mijn allereerste bericht even..met wedstrijdverslag..Tatti wordt vernoemt;)! de kerel speelt gewoon weer voluit:) Zo fit als een hoentje..

• Jean United

Bartek-wannabe..je moet je feiten is beter op orde hebben. Vorig jaar heeft Achilles de beslissingswedstrijden gespeeld en heeft DWS gewonnen.

En als ik een voorspelling moet doen gekeken naar de sterkte van teams en niet naar de stand nu op de ranglijst…dan zeg ik dat Swift Arnhem, Reehorst en Blerick en van mij uitmogen. Het regioteam is ook geen grote klasse, maar dat kan wel nog iets worden..

En voor promotie..Witte Ster en V&L hebben allebei een sterke ploeg, zij zullen ook samen strijden voor het kampioenschap, waarbij ik denk dat De Juupkes ook nog een kleine kans maken aangezien deze competitie onvoorspelbaar is..ik denk dat beide ploegen nog wel punten laten liggen eventueel..

• De Stip

hehehe…effe prikkelen! Kijk ernaar uit weer tegen jullie te spelen

enneh…Laat Witte Ster maar promoveren, die zitten verder weg ;-)