Zozo..ik vertoon me ook weer eens hier en Jeannetteke…eerst neem je mijn naam over in vrouwelijke vorm en dan ga je ook nog eens even uitgebreide verslagen schrijven als mij…moet niet gekker worden;)!
Om even te reageren op de voorgaande berichten in het laatste topic:
Het team van V&L speelt dit seizoen elke wedstrijd met hun eigen spelers en heeft nog nooit een BASISspeler van het eerste team nodig gehad. Er zijn idd een aantal spelers die met het eerste meetrainen en genoeg spelers die, gezien hun kwaliteit, daar ook horen mee te trainen, maar dit niet doen..dusja..waar maak je je dan druk om:) De 2e helft van de competitie is begonnen en er staan nog steeds dezelfde spelers op het veld als in de 1e helft van de competitie..dus dat zegt genoeg lijkt me:)!
Dan de wedstrijd tegen Achilles…
De heren uit Apeldoorn gingen flitsend van start, mede doordat wij erg moesten wennen aan het feit dat we maar 3 opbouwers hadden en zonder hars speelden, dat komt ook niet elke wedstrijd voor. Dus na een minuut of 10 stond er een stand van 10-4 op het scorebord voor de thuisploeg. Ook mede door een nadrukkelijke rol van de heren in het zwart die hier en daar 7-meters, 2-minuten en vrije worpen tevoorschijn toverden waar heel eht veld inclusief de tribune zich afvroeg wat nu de reden was…bij de vraag waarom, kregen we als respons dat we dat na de wedstrijd even moesten vragen..er werd tijdens de wedstrijd niets uitgelegd! Er werd voor ons al meteen duidelijk dat dit een moeizame avond ging worden. Na wat omzettingen in de dekking, werd de gehele aanval van Achilles lamgelegd en was de durf en angel eruit voor de gehele wedstrijd..V&L kwam terug, kwam gelijk…en ging eroverheen. Gelukkig draaide de mannen in het zwart in de 2e helft enigzins bij (waarbij eerlijk gezegd moet worden dat ook daar discutabele beslissingen bijzaten) en er werden waarempel tijdstraffen gegeven bij Arnhem. De tweede helft gaf een aantal bijzonder momenten, even chronologisch opgesomd:
- Een speler van Achilles nam overmoedig een slok water uit de drinkfles toen hij langsrende en daarmee schoot zijn kauwgom in zijn keel en daar bleef hij plakken(had je maar van kauwgom moet wisselen in de helft dan was ie niet zo sappig geweest!). Dit leidde na 10 seconden dat een geweldige kokhalsactie (mèt productie) waarbij zelfs de dames achter de wedstrijdtafel niet zo heel blij mee waren. Gelukkig heeft deze man het overleefd..Chapeau!
- Vervolgens was er een speler van V&L die het veld inrende op het moment dat zijn 2 minuten waren afgelopen. Toevallig werd op dat moment ook de bal onderschept en direct toegespeeld naar de betreffende speler…deze was op volle snelheid, maar werd alsnog ingehaald door een speler van Achilles die vertrokken was van de plek waar de bal verloren was en hem inhaalde..(zegt wat over de snelheid van de V&L-speler). Vervolgens zag de V&Lspeler zijn kans groot om nog eens wat uit de oude toverdoos te halen en maakte een wel heel mooie dreiging terug naar het doel van V&L en liep alsnog door..en scoorde warempel..die tot vreugde van de V&Lspelers in het veld, de V&Lspelers op de bank, de Achillesspeler in het veld, de Achillesspelers op de bank, de dames achter de wedstrijdtafel, de dames en heren op de tribune..en ik geloof zelfs nog de mensen in de kantine…actie van de avond! Deze meneer komt dan ook de rest van het seizoen niet meer in actie..je moet stoppen op je hoogtepunt!
- En tot slot de directe rode kaart van een Achillesspeler. Dit voor de kamikaze-actie naar de linkeropbouwer van V&L die, met arm en al, aan de speler bleef hangen en mooi netjes begeleid werd achterwaarts naar de grond. Gelukkig zagen de heren van het zwart dit wel..en de wedstrijd was gespeeld.
Tot slot..een overwinning in het altijd moeilijk Apeldoorn. Weinig ploegen die daar top kunnen spelen, gezien de scheidsrechters en de harsloze hal.
Dan de voorspellingen van komend weekend:
Reehorst - Blerick
ASV UDI '96 - Univé/Achilles
de Gazellen - Jupiter '75
VHC - Schuytgraaf/Swift 2
Flexpoint/V&L 2 - Swift H
Witte Ster '75 - Wijnandia
Wat er met Reehorst aan de hand is weet ik niet. Maar ze hebben een Eredivisiewaardige speler in de gelederen..dus ik wacht op de jacht naar de titel? Maar toch gaat blerick hier geen punten pakken.. Reehorst wint, dankzij hun Eredivisiespeler?
Oei..wie kan hier het beste de reet likken van de scheidsen aan het begin van de wedstrijd?? Udi pakt hier de punten..
Jupiter neemt de punten mee naar Eersel, gewoonweg de betere ploeg..
VHC houdt de punten in eigen huis. Meer kwaliteit dan Swift 2 en zijn in eigen huis haast een onneembare vesting..haast alle ploegen hebben daar moeite!
Swift heeft hier inderdaad niks te verliezen en kon V&L mooi partij bieden in hun eigen hal. Vergeet even niet de warming-up van V&L: bje pielen op doel met 2 lege ballen en één volle..en vervolgens een hele belabberde warming-up. Laten we ook even stellen dat V&L ook in deze wedstrijd met 10 (lees: 10) doelpunten heeft voorgestaan maar dacht de wedstrijd alweer op zak te hebben. Daarom en alleen daarom werd het nog spannend in het “Chinese Restaurant” naast de kille sporthal. Daar komt bij dat V&L gewoonweg in eigen huis haast niet te kloppen is. Maar Swift heeft een leuke ploeg en als V&L niet oppast kan er voor een stuntje gezorgd worden. Maar mits alles bij V&L op orde is blijven de punten gewoonweg in Geleen.
Dit is de leukste wedstrijd van dit weekend denk ik. Als Wijnandia compleet kan aantreden dan mag je wel eens een stuntje verwachten. Maar als ik gewoonweg naar de kwaliteiten moet kijken van beiden ploegen is Witte Ster de betere en houden hun de punten in eigen huis gesteund door het altijd voltallige publiek in de gewassen piemel.