Power Balance armbanden

• Nieuwsgierig

Hoi iedereen,

tegenwoordig zie je ineens allerlei sporters met zo'n power balance armband rondlopen. Het hele Nederlands elftal zie je ermee, maar ook wielrenners in de Tour de France. Zij dragen er allemaal een met het idee ‘baat het niet, dan schaadt het niet’. Ikzelf ben er eigenlijk stiekem wel nieuwsgierig naar, weet niet zeker of ik het moet geloven, maar het is altijd het proberen waard natuurlijk.

Maar die bandjes zijn best wel duur (€35) en je mag natuurlijk tijdens het handballen geen armbandjes om. Nu bieden ze tegenwoordig ook neoprene versies van die dingen aan. Zou dat wel toegestaan worden door scheidsrechters? Kniebeschermers e.d. zijn ook van neopreen gemaakt, dus ja, waarom eigenlijk niet?

En wat vinden jullie van die bandjes? Heeft er iemand ervaringen mee? Ik ben benieuwd!

Groetjes!

• fietspad

Voetballers mogen ook geen armbandjes of kettingen dragen volgens mij. Ik zie de scheidsrechters geregeld voor de wedstrijd controleren. Daarom hebben die voetballers er allemaal ‘n zweetbandje of tape omheen. Lijkt me de makkelijkste oplossing… Ik zou ook wel ’s willen weten in hoeverre zoiets in je kop zit, maar om nou 35 euro te lappen om daar achter te komen.

• hahabla

Nou ik kan je wel alvast vertellen dat op dit moment het nog niet wetenschappelijk is bewezen dat die dingen werken… wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet werkt.. Maar ik plaats het in het rijtje homeopathie, accupunctuur… maar goed het placebo effect kan ook positief uitpakken dus ik zou zeggen: als je er in gelooft, gewoon lekker gebruiken

• Bloffertje

Hoi Nieuwsgierig,

Kan me niet voorstellen dat de scheidsen dit goedvinden. Het woord armband zegt al genoeg. Stel dat iemand er met een vinger achter blijft haken. Dat wordt behoorlijk aaaauuuuuuw.

• rick

Je kan ook achter een t-shirt blijven hangen, moeten die nu ook uit?

bij sommige is dat misschien best leuk maar bij een heleboel ook niet hoor, hahaha.

• forum lezer

zoals al eerder aangehaald is, het is heel gemakkelijk om een je armbandje in te tapen of inderdaad een zweetbandje erover heen te doen. dus dat kan geen probleem zijn voor scheidsrechters,

• **

ja maar, zou die power balance armband dan nog wel zin hebben met tape of een zweetbandje erover heen?

• .

Ik denk dat dit net zo goed werkt als het rubberen strookje dat vroeger onder een auto zat tegen de wagenziekte.

daarom denk ik dat hij het met tape of zweetbandje net zo goed zal doen.

• Robin

Het werk echt heb er zelf een, en getest;)

• varkentje

De enige ‘ balance’ die volgens mij echt werkt is die tussen de oren.

Maar succes er mee.