NK afdelingsselectie jong 15 mei

• handbalfan

Ik ben het met handjes eens twee terechte kampioenen!

• Balletje

Ik ook. Het beste handbal werd door deze 2 teams gespeeld. Vreemd dat bij de meiden er maar 1 van Zuid-Holland genomineerd was voor beste speelster. Ik had er nog wel 2 geweten die beter hebben gespeeld dan die er naar voren werden geroepen. Hoe je presteert in de finale moet toch zwaar meewegen, vreemde uitspraak van Tijsterman.

• Sjaakie

Bij de jongens was er een duidelijk verschil.

Limburg was duidelijk de sterkste maar ik vond de andere teams ook wel heel erg slecht wat vonden jullie?

En wat vonden jullie van de beste speler en beste keeper?

• neutraal

He balletje, dan heb je waarschijnlijk met een zuidhollandse bril op gekeken. De speelster die uiteindelijk gekozen is ( midden Nederland ) valt aanvallend inderdaad op met goed handbal maar was verdedigend met alle respect niet geweldig en dan niet alleen in de finale maar ook in de kruisfinale.De speelster van Zuidholland was goed maar niet opvallend goed. De genomineerde speelster van Twente was naar mijn mening het meest compleet in haar spel en was verdedigend uitermate sterk. Helaas wordt (te) vaak gekeken naar de speelsters die er aanvallend de meeste ingooien. Wat ik begrepen heb maakt het ook veel uit hoe de afdelingen de speelsters aanprijzen.

• Henkjanpiet

Zijn jullie het met mij eens dat bij de jongens de andere teams op Limburg na en Zuid-Holland een beetje wel heel erg zwak waren.

Wat vonden jullie eigelijk van beste speler en beste keeper?

• eerlijk

Ik vond de nominaties toch wel apart

Bij de jongens terecht dat er een speler van Limburg wint alleen begreep ik niet de nominatievan de speler van Zuid-Holland en Brabant.

Bij Zuid-Holland liepen er zeker nog 3 jongens rond die belangrijker voor het team waren dan deze jongen die verdedigend sowieso zwak is wel wat leuke ballen er ingooide maar te weinig voor een nominatie van beste speler.

Mist snelheid en inzicht.

Bij Brabant loopt er ook nog een betere speler rond hoewel de jongen die de nominatie kreeg zeker een leuke handballer is.

Bij de meiden een aparte redenatie van Monique Tijsterman ik denk dat je juist in de finale wat moet laten zien om deze titel te krijgen.

Het kunnen omgaan met druk bv!

Dus al met al hebben de kenners wel echt goed gekeken of hun oren laten hangen naar coaches of per ongeluk een aardige actie gezien en gedacht dat dat dan een goede handballer moet zijn.

Jammer als je zo'n prijs uitdeelt moet het ook terecht zijn ook de nominaties

• Pien

Eerlijk, over welke van de twee genomineerde spelers van Zuid-Holland heb jij het?

Ik vond die linkshandige namelijk wel zijn nominatie waard.

• Anders

Grappig dat iedereen het toch weer anders ziet ook ik verwacht van de beste speler een complete handballer die veel waarde voor een team heeft!

• Balletje

Neutraal wil niet zeggen verstand van handbal zie ik.

De speelster die bij ZH was genomineerd kreeg mandekking in de finale. De coach van MN had het wel goed gezien. Verdedigend is ze trouwens ook erg sterk, zeker midvoor.

Ik heb een ZH-bril op, maar daarmee zie ik alles nog prima.

De speelster die nu tot beste is verkozen bakte er aanvallend weinig van in de finale, verdedigend was ze meerdere wedstrijden zwak.

Die speelster van Twente was wel goed, maar maakte tegen ZH niets klaar.

Bij de jongens werden 4 spelers van Limburg genomineerd. Logisch, ze zijn kampioen geworden. Bij de meiden was het netjes verdeeld. Zal wel een kwestie van netwerken zijn.

• Henkie

Handbal is toch een teamsport? Waarom wordt er toch altijd zoveel waarde gehecht aan beste speler/speelster?

Als team presteer je, als team laat je elkaar beter handballen. Daarom ben je pas echt een goede speler/speelster, als je andere spelers/speelsters beter kan laten spelen! En dat zijn er maar weinig….