Ik heb niet de gewoonte te reageren op de discussies gevoerd op dit forum, Dit is de eerste en zal tevens ook de laatste maal zijn, dat beloof ik. De bedoeling van mijn reactie is om toch even een aantal misverstanden weg te nemen.
Ten eerste komt SEW niet uit Wognum, maar al sinds de oprichting van de vereniging uit Nibbixwoud. Dit dorp heeft echter geen eigen sporthal en dus worden de thuiswedstrijden in Wognum gespeeld.
Van het team dat afgelopen jaar in de eredivisie uitkwam, zijn drie speelsters uit het dorp Nibbixwoud afkomstig en spelen al sinds de mini's in de vereniging. Daarnaast wonen nog vier dames in een straal van zes kilometer om het dorp heen en spelen al sinds de B junioren bij deze vereniging. Eén speelsters woont in “de Streek” (Hoogkarspel) en speelt ook al sinds de B junioren in SEW. Dus maar liefst acht speelsters komen uit West Friesland en spelen al sinds mensenheugenis voor de vereniging en komen voor een groot deel voort uit de eigen opleiding.
En het is misschien ook wel aardig om te vermelden, dat vijf van deze acht speelsters het hele jaar een basisplaats had in het team.
Inderdaad spelen er ook drie dames van de handbalacamdemie. Helaas waren twee van de drie dames een groot deel van het seizoen gebelesserd. Verklaard misschien ook, waarom een aantal deelnemers aan dit forum vinden dat SEW slecht gepresteerd heeft.
O ja, handbalprofessor, niet echt veel speelsters uit Wognum dus, slechts één, maar ja …. SEW komt dan ook uit Nibbixwoud.