Leegloop Lions

  • Lion

    Nu de eerste berichten zijn verschenen dat Marcel van Mulken een stapje terug gaat doen en dus de Lions gaat verlaten en er zeer waarschijnlijk veel oudere spelers (Marc Gorissen + Steven Lichteveld) dezelfde weg zullen volgen..vraag ik me hardop af of dit dan de “doodsteek” gaat zijn voor Limburgse Handbal..

    Veel spelers die weg zullen gaan of stoppen lijkt te gaan gebeuren…gaat het bestuur van de Lions dan eindelijk eens diep in de (lege) buidel tasten om een team te kopen??

  • Peb

    Ik ben in principe niet echt een Lions-fan, maar denk dat jouw conclusie een storm in een glas water zijn..

    Stel dat er de nodige mensen weg willen gaan, dan staan er voldoende mensen te popelen om hen te vervangen…

  • Dus

    Er zullen inderdaad vast wat spelers zijn die stoppen / vertrekken / weg moeten. Met de komst van Guido Douven is er goede hoop dat deze man de Lions eens de goede richting in gaat sturen met jonge talentvolle spelers die de kans krijgen zich te ontwikkelen. Ik denk dat hij iemand is die het resultaat op kort termijn ondergeschikt vind aan het resultaat op langer termijn, iets wat de eerste twee jaar bij de Lions niet echt het geval was (terwijl dit wel de hele bedoeling zou zijn van het Lions gebeuren).

    Opbouw aan de toekomst staat boven het meteen zien van resultaat. Na 2 toch wel mislukte seizoenen hoop ik dat er bij de Lions vanaf volgend seizoen met dat motto gewerkt gaat worden, alleen dan zal het hele gebeuren tot een succes komen over een aantal jaar.

  • ..handballer..

    Ik denk dat dit alleen maar goed is voor de lions. Door de fusie is er namelijk een stuk minder kans voor de talenten,

    er is maar 1 eredivisie team, en die bereik je als jong talent niet zo snel. Misschien dat er op deze manier meer

    kansen ontstaan voor die jonge jongens, en zullen zij er eerder voor kiezen om bij de lions te blijven. Maar

    wie weet zit ik er wel helemaal naast.;)

    Groet

  • Lion

    Ik denk dat jullie allemaal goede bedoeling hebben, maar helaas één heel belangrijk iets uit het oog verliezen..

    Voor zover ik me kan herinneren wordt Lions grotendeels gefinancierd door de gelden van de provincie en gemeente en heeft het qua sponsoren (ondanks dat deze groeiende zijn) niet veel geld te missen. Voorwaarde van de provincie was zoiezo dat men 1x in de eerste 3-4 jaar voor het kampioenschap moest spelen of het zelfs moest winnen. Volgend jaar gaan we dus naar het einde van de termijn toe en lijkt deze doelstelling nu al niet te halen te zijn…

    Ik ben het helemaal met jullie eens dat nu eindelijk eens de jeugd de kans moet krijgen, want die kunnen ook geweldig handballen en verdienen die kans!! Daarentegen is het ook belangrijk dat jonge jongens nog bij hun eigen cluppie kunnen groeien en kan deze “leegloop” cq. doorstroming er ook voor zorgen dat er dalijk bij Sittardia en V&L geen representatief team is, omdat deze ook bouwen op “hun” jeugdspelers.

    Maar dan nog…je kunt niet altijd maar blijven bouwen..dat was niet het doel van de samenwerking!

  • Pietje

    Een leegloop kan ik het niet noemen. Je ziet steeds meer bij de Lions dat de “oude garde” begint en dat de jongere spelers eindigen. Het is natuurlijk jammer dat er spelers stoppen of weggaan, maar ik denk niet dat het slecht is voor de Lions. Van Mulken is de enige die men daar zal missen.

    Verder zijn er goede jeugdige spelers. 5 of 6 daarvan zijn dit seizoen overgekomen van de Wild Dogs. Meijer, Verjans, Corvers, Smits, Schenk en Van de Wal. Als ik het goed heb?! Meijer en Corvers stonden meen ik ook hoog in de topscoorderslijst. Die hebben toen toch een goed seizoen gedraaid. Door het wegvallen van bepaalde spelers kunnen deze jonge jongens meer speeltijd krijgen en ik denk dat het alleen maar ten goede komt van het spel. Verder weet ik niet welke spelers er van buitenaf bijkomen. Hamers misschien? ik heb gehoord dat hij meetraint? En ook Lions 2 hebben nog goede talentvolle spelers die de kwaliteiten hebben om door te kunnen stromen naar Lions 1. Ik denk dat het allemaal wel goed komt…

  • Lion

    Ik ben het met je eens..

    Ik denk dat het heel goed is om eigen jeugd op te leid en een kans te geven. Je ziet het namelijk ook terug op de tribunes. Publiek komt liever kijken naar jongens uit de omgeving dan gekochte “wanprestaties”.

    Maaar…laten we niet vergeten dat Lions dus na komend seizoen geen subsidie meer gaat krijgen van de provincie. Ze behalen de doelstelling niet en gaan (wederom) aan een team bouwen. Dit hadden ze 2 jaar geleden al moeten doen, toen deze jonge jongens furore maakte met hun jonge team in de Eredivisie.

    Nu gaan vaste krachten weg of stoppen (van Mulken, Lichteveld, Thiam + evt Gorissen en de 2 duitse opbouwers) en is het weer bouwen aan een nieuw team en mogen de jonkies het opknappen. Jammer is ook dat Rymanov duidelijk heeft laten doorschemeren het in sommige jongens niet te zien (curvers), terwijl deze duidelijk talent hebben. Feit daarbij is dat rymanov moeite heeft om met jongere jongens te trainen..

    Had Martin Vlijm gewoon bewaard voor de limburgers en die had er waarschijnlijk veel meer uitgehaald. Hij wist wel een team te formeren..

  • Pietje

    Daar heb je gelijk in. Is rymanov misschien bang om met zen jonge getalenteerde jongens te spelen vraag ik mij dan af?

    Als alleen maar lees en hoor hoe hij te werk gaat krijg ik het idee van wel. Hij vertrouwt misschien teveel op zin “oude” garde?!

    Al hij zijn jonge spelers vertrouwen geeft weet ik zeker dat die ook beter gaan handballen. NIet alleen curvers, maar ook de andere jongens.

    Komend seizoen moet hij wel en ik denk dat het alleen maar goed is voor het hele gebeuren daar.

    En dan krijg je inderdaad ook meer publiek in de sporthal!

    Het is inderdaad ook zonde dat Vlijm weg is. Ik weet zeker dat hij van die groep een team kan maken dat presteert.

  • anti

    helemaal mee eens! Martin houden ze moeten behouden, is echt een toptrainer

  • wasbaer

    Onderstaand bericht stond afgelopen weekend op teletekst van L1 (regionale omroep van Limburg)

    Lions bindt zeven talenten voor komend seizoen

    Handbalvereniging Vos Investment/LIONS heeft zeven talenten van het eerste team voor komend seizoen vastgelegd. Het gaat om Martijn Meijer, Alan van de Wall, Jorn Smits, Rudi Schenk, Robin Verjans, Maarten Kooijman en Juri Corvers.

    Ook de meer ervaren krachten Andreas Kittel, Pim Hoefnagels en Tim Mullens blijven verbonden aan de LIONS.