Leegloop Lions

• Smeichel

De lions moeten gewoon gaan bouwen met een jong team.. pak daarvoor 3 jaar.. en je bent in de top van NL

Keeper: schenk / ? (thijs van leeuwen?freek janssen?)

Linkerhoek: Mullens / Janssen

Linkeropbouw: Kooijman / wirtz / Rusowicz / corvers

Middenopbouw: R.Verjans / Smits / vd wall

Rechteropbouw: gaan ze hier met rechtshanders spelen of weer met een rechterhoek?

Rechterhoek: Kittel / Meijer

Cirkel: Hoefnagels / Cremers (lions 2?)

Volgens mij hoeven ze alleen voor de rechteropbouw 2 spelers te halen derest die hier staan zijn goed genoeg voor de eredivisie en kunnen binnen 3 jaar wel door groeien tot de top 4 van NL.

Als ze nu weer te veel buitenlanders halen loopt hun eigen jeugd ook weg. Trouwens dan raken ze hun geloofwaardigheid over eigen jeugd inpassen ook wel een beetje kwijt.

Ik zie het groote probleem niet met betrekking tot het vertrek van de oudere spelers. Volgens mij waren die alleen maar duur en niet zo gemotiveerd als de wilde jonge honden!

• Pietje

Volgens mij loop je achter Smeichel.. Wirtz en Ruciwics hebben volgens geruchten aangegeven dat zij ook niet meer doorgaan komend seioen… Als ik het goed heb?!

Verder ben ik het volledig met je eens. Laat de eigen spelers maar doorstromen!!!

• Smeichel

Maakt niet zoveel uit denk ik als hun 2 ook stoppen.

Kooijmann en corvers kunnen dan mooi beide veel spelen en veel groeien.

Ze moeten denk ik alleen op zoek naar 2 goede rechteropbouwers..

Misschien die jonge linkspoot van bocholt?

of nog een jonge rechtshoek erbij en meyer op de opbouw.

• iemand

Haal goeie limburgse jongens terug.

• (Duim)-Zuigertje

Zijn die er dan ?????????

• drek

limburgse jongens uit duitsland zijn niet reëel

limburgers in belgië:

tongeren: stijnen is een gewaardeerde verdediger.

bocholt: beaumont en onink staan hoog in de topscoorderslijst van belgië. meij is in belgië een van de beste verdedigers en hanssen een van de beste keepers.

hasselt: kohlen is al jaren topscoorder bij hasselt

al deze jongens hebben de afgelopen jaren meegespeeld om het kampioenschap van belgië. de belgische competitie is minstens gelijkwaardig aan de nederlandse. ik heb afgelopen jaren vaak een wedstrijd bezocht (fysieker dan in nl, maar minder technisch) en ben overtuigd dat lions met deze jongens kan concurreren met volendam.

ook verantwoord naar de achterban, binding met de regio, ervaring.

• Peb

Denk je echt dat die mensen België zullen verruilen voor NL???

Dacht het dus niet…

• drek

met een goed verhaal zijn ze denk ik zeker te overtuigen

ook zij hebben een zekere binding met ‘hun club’

qua financien is het bij lions niet minder aangezien ze aan een rymanov 8000 euro (!!!) per maand spenderen

voor dat geld heb je die jongens natuurlijk makkelijk terug

• Handballer

Ik denk inderdaad dat als Lions de buitenlandse en de duurdere spelers van de hand zal doen ze er dan een paar terug moeten halen. Bart Köhlen zou ik een goeie versterking vinden(niet alleen als speler maar dan is er ook een stand-in voor Kittel en Meijer) en dan hebben ze 3 rechterhoeken(Meijer-Kittel-Köhlen) en 2 linkshandige rechteropbouwers(Kittel-Meijer). Rob Beaumont zou ik ook meteen terughalen, conditioneel veel beter dan Dino Thiam en ik denk lang niet zo duur(ik kan me vergissen). Verdedigend ook sterk. Stijnen lijkt me meer een breedteversterking, defensief wel goed, Onink kan natuurlijk ook(maar is die niet al wat ouder?) en Ruud Hansen is een Bevo man, geen Sittardia, BFC of V&L man. Verder denk ik dat hij te oud is om nog van ploeg te wisselen(1 of 2 seizoenen, kun je beter met Rudi Schenk als eerste doelman proberen, of Thijs van Leeuwen terug in de regio halen).

Andere spelers die ik misschien wel iets vind voor de Lions:

-Joeri Verjans(als ze een paar grote namen binnenhalen en genoeg bieden zou Joeri denk ik wel terugwillen naar het zuiden, familie etc.)

-Jop Sinkeldam( ik ben nu eenmaal van hem gecharmeerd, zeer sterke linkshander, defensief ook uitstekend)

-Juri Corvers en Maarten Kooijman(meteen naar het eerste met die 2, grote talenten)

-Merten Krings(als die bij de nieuwe fusieclub Hamm-Ahlen geen contract krijgt zou hij misschien wel terug willen komen, kan die vervelende Mullens eindelijk weg)

Ik zou van de buitenlanders Wirtz zeker houden, goeie speler is dat met een loeihard schot. Kittel geldt als Nederlander, die staat al een eeuw op die rechterhoek daar. En misschien Rusewicz(als die goed herstelt).

• anti-leeuw

Ik denk dat de Lions uiteindelijk weer gaan doodbloeden omdat ze komend jaar geen kampioen zullen worden. Dan stopt de belachelijk hoge subsidie vanuit de provincie Limburg en lopen alle spelers weg naar andere clubs. de beste zullen naar België vertrekken (in de regio en stuk beter betaald dan veel andere clubs in NL). De talenten zullen naar Bevo gaan en daar een tijdje vertoeven om vervolgens ook naar het buitenland te vertrekken. Wellicht dat Loreal hier dan ook nog van kan profiteren als ze dan nog eredivisie spelen.

En als dan de provincie eindelijk eens eerlijk is gaat er ook nog eens subsidie naar het noorden van de provincie (Lions krijgt nu alle subsidie en Bevo en Loreal niets). Lijkt mij dat Bevo zeker evenveelof wellicht zelfs meer recht heeft op subsidie dan Lions, aangezien zij toch echt wel stukken beter presteren in de afgelopen jaren.

Ik ben benieuwd over een aantal jaren, maar ik denk dat het tophandbal in Limburg zich gaat verplaatsen naar het Noorden met Bevo en Loreal, zeker gezien Bevo nu waarschijnlijk ook met de dames eredivisie gaat spelen.