Vind Volendam niet de terechte winnaar, wel de slimste. Terecht zou zijn geweest als ze met de competitieploeg waren gekomen, nu komen ze met het sterkst mogelijke team. Dat vindt ik persoonlijk niet terecht, wel het slimst…
Hercules heeft het slim gedaan tegen Sittard, strooi zand in de motor en de aanval loopt niet zo soepel. Vind het trouwens onthutsend dat E&O laatste is geworden. Dit komt mijn inziens door het niet gebruiken van hars, hierdoor waren clubs die zelf ook niet met hars (mogen) spelen in het voordeel. Toch draait H1 van E&O mee in de top van de eredivsie, je mag verwachten dat de A jeugd daar een afspiegeling van is (zoals het bij topclubs behoort te zijn).
Heb helaas niet alle HA wedstrijden gezien, maar vindt het niveau van de aanwezige ploegen goed. Ik denk dat we in de toekomst weer aardig wat goede spelers gaan zien bij onze topclubs in Nederland. De trend is wel aanwezig dat wij snelle, behendige spelers afleveren, geen echte krachtpatsers. Maar goed, wat niet is kan nog komen, ze zijn allemaal nog jong.
AL met al:
Volendam: De slimste winnaar, goed gespeeld en de beste wint meestal het toernooi.
Hercules: Hecht collectief, goede cirkelloper, erg slim gespeeld tegen Sittard.
Sittard: beste middenopbouw van NL in de gelederen, helaas ging het zonder Luc minder goed.
Olympia: Goede middenopbouw, kunnen makkelijk doorwisselen
Swift: Aardige ploeg
Hv Houten: Goede ploeg, kwamen denk ik gelijkwaardige wissels tekort er waren 8 A-spelers en 4 B spelers. Hebben met hercules de beste cirkelloper van het toernooi, was trouwens ook gecharmeerd van de linkerhoek. Bleek een B-jongen te zijn..
Achilles: -
E&O: viel zwaar tegen, had gehoopt dat dit een afspiegeling was van het eerste.