NK A & B jeugd

• eMMen

Opbouwer…. als je deze discussie compleet gelezen had, wist je al dat E&O niet mee zou doen voor de prijzen. Er waren 10 b's van de partij… teveel a's geblesseerd, of niet beschikbaar of niet fit. En inderdaad draait onze heren 1 (met veel A jeugd) in de top. Er is dan ook al eerder gemeld dat, er helaas geen a's van de herenselectie meegingen (dat is al meer dan 1 team :D) op 1 keeper van het 2e na. Als de overige A's dan verre van compleet zijn, gaat een b ploeg niet de verrassing worden van de kruisfinales. Harsloos is trouwens ook aardig kansloos, en inderdaad of allemaal hars of allemaal niet en niet van dat halve!

En de E&O jeugd heeft 1 groot probleem, kansloze competitie… daar wordt je qua niveau-mentaliteit-instelling etc niet echt vrolijk van ..heel .zachtjes uitgedrukt

En waarom iedereen lekker generaliserend op de limbo's zeikt….. alsof alle limbo's hetzelfde zijn…..en alsof alle clubgenoten van de zeikerds zo tof zijn…. spiegeltje spiegeltje aan de wand. Volendam (met oorlogsteam) gefeliciteerd met de winst… volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen. En waarom niet terug naar Valkenhuizen (Arnhem) waar het vroeger gehouden werd. Centraler voor iedereen, en daar mag je hars gebruiken!

• koos4

helemaal mee eens. wanneer in nederland gestreefd zou worden naar goede spelers die later op een hoog niveau zouden kunnen spelen in het buitenland, dan zou er voor het nk een hal gekozen moeten worden waar het gebruik van hars is toegestaan. op dit moment was het duidelijk dat een aantal ploegen hun niveau niet konden halen onder andere door het verbod op hars. natuurlijk zal er bij sommige ploegen ook een bepaalde druk hebben gelegen, omdat er veel van deze ploegen verwacht werd, maar het komt erop neer dat wanneer het nhv goede spelers in nederland wil opleiden ze voor het nk (het belangrijkste van het hele jaar) een hal zouden moeten zoeken waar hars gebruik is toegestaan.

• ..handballer..

Ik ben het er mee eens dat je niet te generaliserend over limburgers moet praten.

Was ook niet de bedoeling, maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat het ieder jaar

weer hetzelfde is. Van te voren wordt de voorspelling gedaan dat het team uit Limburg

de klus wel even zal klaren. Als het dan niet lukt dan zijn er altijd mensen die dan de schuld

bij andere gaan zoeken. Er zullen vast genoeg mensen zijn die de schuld bij zichzelf zoeken,

en zo zou het ook moeten zijn. Want ook al zit het soms wat vaker tegen bij je eigen club

dan bij de tegenstander, als je beter bent dan moet je ook dat kunnen overwinnen. En hierbij

feliciteer ik Volendam trouwens ook met het behalen van de titel, die ze terecht hebben gewonnen.;)

Hopelijk wordt het volgend jaar weer net zo spannend.

• iemand

Iedereen doet hier zo raar over die limbo's, maar die limbo's hadden zeker weten de meeste kwaliteit in de ploeg!

Jammer dat ze uitgeput waren, en het was goed te zien dat ze duidelijk niet zonder hars konden spelen. Wat ik ook belachelijk vind dat er zonder hars gespeeld word.

Ik vind dat sittard gewoon bijna op elke positie individueel de beste speler voor die positie had staan.

Wat ze niet slim gespeeld hadden is die offensieve dekking, hierdoor zag je dat ze erg vermoeid waren, en enkele spelers fikse kramp kregen.

Maar helaas voor hun, ze hebben hun favorietenrol niet waargemaakt! gefeliciteerd volendam!

• sjoerddd

eeey sjieke mensen mogen jullie mij eens uitleggen.

volendam word 3de in de competitie maar omdat aristos zo sjiek was werden ze uit de competitie gezet en dan worden ze nederlands kampioen omdat bij elke provincie behalve bij limburg de nummers 1 en 2 doorgaan.

en ook ff lekker zonder hars spelen vind je eht gek dat dan van die sjieke ploegen doorkomen zoals hercules en olympia die kunnen als een van de weinige ploegen zonder hars spelen. heel knap hoor mja is toch gebruikelijk om met hars te spelen of word er op ek kwalificaties zonders hars gespeeld? lijkt me sterk. een of andere begeleider van houten heeft aangegeven dat de jongens van sittardia hars op hun handen hebben naar de scheidsrechter toe in de wedstrijd tegen hercules ?? jullie zien het zelf niet maar sittardia speelde idd niet goed maar als je ziet wat er nog meer gebeurt in het veld. als je iemand kietelde kreeg je al 2 min wat een niveau hier.

maar ik geef gelijk dat limburg het nu maar eens moet laten zien en niet altijd de favorietenrol opgelegd krijgen.

• ssjoerd

eeey sjieke mensen mogen jullie mij eens uitleggen.

volendam word 3de in de competitie maar omdat aristos zo sjiek was werden ze uit de competitie gezet en dan worden ze nederlands kampioen omdat bij elke provincie behalve bij limburg de nummers 1 en 2 doorgaan.

en ook ff lekker zonder hars spelen vind je eht gek dat dan van die sjieke ploegen doorkomen zoals hercules en olympia die kunnen als een van de weinige ploegen zonder hars spelen. heel knap hoor mja is toch gebruikelijk om met hars te spelen of word er op ek kwalificaties zonders hars gespeeld? lijkt me sterk. een of andere begeleider van houten heeft aangegeven dat de jongens van sittardia hars op hun handen hebben naar de scheidsrechter toe in de wedstrijd tegen hercules ?? jullie zien het zelf niet maar sittardia speelde idd niet goed maar als je ziet wat er nog meer gebeurt in het veld. als je iemand kietelde kreeg je al 2 min wat een niveau hier.

maar ik geef gelijk dat limburg het nu maar eens moet laten zien en niet altijd de favorietenrol opgelegd krijgen.

• ?

Ik bespeur hier enige vorm van frustratie, wat helemaal niet raar is trouwens. Maar als eerst: Ook uit Den Haag gaan er niet 2 ploegen door naar het NK terwijl een Hellas of misschien Quintus (ik weet niet hoe ze speelden) ook niet zal misstaan naast Hercules op een NK.

Het 2e punt over hars is wel bullshit want bij hercules wordt gewoon met hars gespeeld en deze jonens vonden het ook allemaal verrot dat er niet met hars werd gespeeld. Het haalt het niveau naar beneden en je zag ook dat de opbouwers van hercules moeite hadden met afstandschoten. Verder vind ik dat je niet zo degenererend moet doen over Hercules en Olympia, Hercules had gewoon een goede ploeg staan en ik heb me verbaasd over hoe ze speelden. Had ze 1x zien spelen op aalsmeer. En hier op het nk speelden ze gewoon goed en slim in de halve finale tegen sittardia. Over Olympia kan ik niet zo veel zeggen want die heb ik niet zien spelen. Maarja zij hebben toch ook de halve finale gehaald en zullen dus op het goede moment hebben gepiekt. Dat is van te voren al gezegt: de vorm van de dag bepaald.

Jammer dat je je zo uit maar ik kan het me ook wel voorstellen een beetje frustratie!

• nietweerdiekoos

Maar als je dan kijkt naar een Bevo, dan hadden die uiteraard Nederlands Kampioen moeten zijn.

Limburg is natuurlijk wel dé handbalprovincie van Nederland.

Natuurlijk hebben ze al 2 jaar gene kloot gepresteerd, hebben ze onbekende talenten die nog niks hebben bereikt en worden behandeld als goden.

Kortom; Forza BEVO!!!

• uiteraard

Zal ook niet zo moeilijk worden voor V&l om van BEVO te winnen in de finale, aangezien de B1 de wedstrijd gaat spelen.

In Sittard hebben ze helemaal niks gehaald!!!, geen NK gewonnen, geen BEKER, mooi is dat!!!!

• ssjoerd

'niet weer die koos ' jij bent wel goed op de hoogte van het handbal. ik moet het eigenlijk niet voor de limburgers opnemen maar bij de youth ( weet je wel nederlands team ) maak het ff wat duidelijker voor je he.

zitten rond de 10 mensen uit limburg van de 17, en bij de talents ( de groep daaronder ) zitten ook genoeg limburgers, dus dat ze onbekende talenten zijn is wel weer een feit. sjiek persoon