Klopt ook helemaal ja!…
Maar mag ik dan vragen van welke club jullie lid zijn of welke club jullie supporten?…
Dalfsenaar dat mag je natuurlijk vragen.
Ik handbal zelf helemaal niet. Ook nooit gedaan. Volg wel het handbal. Daar ben ik eens per ongeluk verzeild geraakt. Ik moet je zeggen ik was direct verkocht. een geweldige mooie snelle en slimme sport. Ben zelf over the Hill dus te laat om het zelf te gaan doen. Daarentegen volg ik wel het handbal. Regelmatig ben ik dan langs de velden. Zie veel topwedstrijden maar mag af en toe ook wel genieten van het zogenaamde recreatiehandbal. Mag ook graag naar jeugdwedstrijden kijken.
Supporter van een clun? Afgezien van het feit dat ik Dalfsen heel erg verrassend en verfrissend vindt qua spel denk ik dar Quintus en Volendam het verst zijn met hun eigen organisatie. Dat doen ze goed. Wat betreft de Lions heb ik gemengde gevoelens en ben bang dat dat niet gaat lukken. Wat dan wel is gelukt is het stuk maken van de Zuidelijke clubs met name V&L en BFC. VOC doet het ook goed. De prestaties zijn er naar. Als die volgend jaar bij de eerste vier eindigen zijn ze qua prestaties een topclub. Wat betreft hun oganisatie kan ik daar weinig over zeggen. Daar weet ik te weinig van.
Zelf ben ik geen fan van Hellas maar dat is echt alleen mijn eigen vooroordeel. Soms spreekt een vereniging je aan en andere weer niet. dat zegt vaak meer over jezelf dan over de vereniging.
Wat betreft Dalfsen, ook jullie hebben nu meegemaakt wat er bij komt kijken in het internationale handbal. Al is het alleen maar de interpretatie van de spelregels.
Als het Nederlandse clubhandbal op een hoger niveau wil komen zal er anders gefloten moeten worden in Nederland. Dan gaat het trouwens vanzelf ook beter met de Nederlandse teams! Wat betreft de jeugd zou er een landelijke jeugdcompetitie van de grond getild moeten worden. Daarnaast moet handbal voor de jeugd aantrekkelijker gemaakt moeten worden. Een voorbeeld is de “suffige” stoffige muziek die in nederland voor en tijdens de wedstrijden wordt gedraaid. In Duitsland is het meer geent op de jeugd. Hoewel ik er geen fan van ben, ik hoor wel eens Rammstein bij het oplopen e.d. .
ja barend dat klopt! het niveau van de scheidsrechters mag zeker wel omhoog in de eredivisie! want soms vraag ik me echt af of ze de regels wel kennen! en de ene keer laten ze alles maar doorlopen en als je daaraan gewend begint te raken gaan ze ineens weer de andere kant op! heel irritant, en niet consequent genoeg!
en inderdaad ik ben deze competitie bij elke wedstrijd van dalfsen geweest en het viel mij ook op dat er gewoon nergens maar een goeie leuke sfeer hangt!… ja bij sew daar staat altijd een hoempapa bendje maarja of je daar nou zo vrolijk van moet worden als speelster… ik weet het niet!.. bij ons in dalfsen hebben we altijd iemand die de muziek regelt… voor de wedstrijd,in een time out en bij doelpunten dit brengt gelijk een leuke positieve sfeer met zich mee!
ik weet niet barend maar ben je wel is bij dalfsen wezen kijken? en dan bij een thuiswedstrijd? anders kan ik je dat zeker aanraden!
Zeker niet mee geweest naar VOC (uitwedstrijd) of wil je die graag vergeten (), wat betreft de scheidrechters, deels kan ik het ze niet kwalijk nemen, ze zijn tenslotten opgeleid naar de visie van het NHV, maar je heb idd gelijk, wat consequenter, want nu is het maar afwachten wie je krijgt, weet je hoe zij fluiten, dan kan je ,je eigen op instellen, ken je ze niet, dan is het aan alle kanten afwachten, wat dat berteft kan er wel wat veranderen, of allemaal links om, of allemaal rechts om, of het nu “goed”of “slecht”is je weet in ieder geval waar je aan toe bent
Wat is een topclub???
5 jaar geleden werd Dalfsen kampioen in de hoofdklasse. Het jaar daar op werd er meteen afgerekend met de eerste divisie waarna Dalfsen haar rentree maakte in de Eredivisie. Na een 9de plek in 07/08 en een 5de plek in 08/09 heeft Dalfsen dit jaar zich ontwikkeld tot de verassing van de Eredivisie. Dalfsen eindigde dit jaar 2de in de reguliere competitie, speelt nog mee voor de beker, maar ook behaalde zij de laatste acht in Europa wat al JAREN niet gebeurd is. We zien allemaal dat de club zich enorm heeft ontwikkeld de afgelopen jaren. Niet alleen op sportief gebied, maar ook de sfeer en het aantal supporters is enorm toegenomen. Iedereen die bij de europacup wedstrijden aanwezig was heeft kunnen zien wat voor een TOP club Dalfsen is geworden. Bijna 50 sponsoren bij de laatste wedstrijd, 700 fans, 100 leden van de supportersvereniging, de sfeer zoals die in Duitsland ervaren kan worden is eindelijk eens te zien bij een dames wedstrijd in Nederland. En ja, de sfeer is elke wedstrijd (in het weekend) zo. Het is niet voor niets dat Monique Tijsterman heeft gezegd “dat haar dames het vreselijk vinden om in de trefkoele te spelen”. Een uitwedstrijd in Dalfsen is en zal altijd moeilijk zijn omdat Dalfsen een trouwe 8ste man heeft! Dalfsen is een voorbeeld voor de eredivisie om te roeien met de riemen die je hebt! Het was vroeger moeilijk om talent naar Dalfsen te krijgen, maar kijk nu wat voor een team er staat en wat er volgend jaar blijft staan! Door succes kan je alle obstakels overkomen, Kwiek is geen concurent meer en speelsters voelen zich vereerd om bij Dalfsen te MOGEN spelen. Het is een compliment voor de club dat dit jaar maar 2 dames stoppen. Een topclub is ook een club die zijn speelsters kan behouden en dit alles zonder financiele steun voor de dames. De club heeft ambitie, visie en wordt ervaren als een grote sport familie. Het is dan ook niet voor niets dat er 35 supporters naar Polen zijn afgereisd om hun cluppie te steunen! Ik ken geen eens een andere club die meer dan 20 fans had bij een wedstrijd in Dalfsen.
En nee, we zijn er nog lang niet… Een zwaluw maakt nog geen zomer. Maar wij hebben tenminste de eerste zwaluw binnen en dat kunnen maar weinig teams in de eredivisie zeggen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?