Uitslagen Dames Hoofdklasse A

• tsja

Kwiek2 - VOC2 rust 8-10 eind 19-21, VOC2 met de hakken over de sloot, Kwiek2 geweldig gevochten en als de wedstr 2 min korter duurde waren de punten in Raalte gebleven.

• tijdover.nl

Niet verwacht dat Kwiek 2 nog zoveel tegenstand kon bieden aan het ‘onschendbare’ VOC2.

Borhave - DOS 24-28

DOS kwam goed uit de startblokken en namen al vrij snel een 1-3 voorsprong. Na ongeveer 10 minuten moest de keepster bij Borhave worden gewisseld na het pareren van een hard schot.

Langzaam maar zeker kwam Borhave weer terug in de wedstrijd doordat DOS veel fouten gingen maken. Soms kon een speelster van Borhave zonder al teveel moeite doordringen en schieten. Ook werd DOS soms benadeeld door de arbitrage doordat zij sneller en harder (tijdstraffen) optraden. Na langszij te zijn gekomen - bij 9-9 - liep de Bornse ploeg uit naar 11-9. Vlak voor rust trok DOS de stand weer gelijk, van 13-11 naar 13-13. Dit was ook de ruststand. Naar mijn idee handbalde DOS op safe, speelde bij vlagen tergend langszaam, terwijl Borhave voor snelheid koos en soepeler oogde.

De tweede helft begon slecht voor DOS. Een cirkel-verdedigende #11 kwam in botsing met een aanvallende speelster van Borhave, waarna zij over haar knie schreeuwde. Slecht nieuws dus :( De tweede helft was de defensie van DOS beter ingesteld, en kwam Borhave er moeilijker doorheen. Langzaam maar zeker begon de opmars van DOS te komen nadat Borhave veelvuldig kansen mistte, en - tot grote hilariteit van het publiek - de speelsters van Borhave ook tijdstraffen kregen. In het laatste kwartier drukte DOS de stempel op de wedstrijd door een voorsprong van 2 à 3 punten te behouden en liep uit naar een 24-28 eindstand.

De arbitrage heeft dus hier weer veel stof doen opwaaien.

• handbalster

had een beetje meer verwacht van borhave

• Amsterdam

T+A/ VOC Amsterdam 1,2,3,4,5,6 respecteert iedere tegestander! Vanuit hun kant zal je nooit horen dat zij “onschendbaar” zijn. Wellicht is dit niet zo bedoeld door de “Tijdover”. Het is wel belangrijk om te weten. Dit is een hele fijne competitie om in te mogen handballen. Er zijn genoeg wedstrijden waar VOC heeft moeten vechten om de punten binnen te halen om te winnen. Dat dan de uitslagen soms wat groot uit kunnen vallen heeft er meer mee te maken dat de tegenstanders er ook alles aan proberen te doen en dan,,tja …dan vallen er gaten. Dus ongeacht hoe de competitie gaat aflopen, petje af voor alle tegenstanders. Zonder tegenstanders geen wedstrijden! En niet te vergeten, zonder scheidsrechters geen wedstrijden.

• geer

Had voc2 nou zo slecht gespeeld? of laat kwiek nu zien dat ze toch weerstand kunnen bieden.

Ik had in iedergeval niet zo'n stand verwacht.

• joop

VVW- VZV 27-20 kan een puntje meer of minder zijn maar een dik verdiende overwinning van VVW

• tijdover.nl

Op de website van Kwiek staat een verslagje.

Van de website van LHC:

Auto van Ewijk/LHC 1 - Z.A.P. 1 21 - 24

• Maantje

VVW-VZV ging er afentoe weer hard aan toe.

op VZV TV kunt u het allenmaal zien.

VZV had van mij de punten mogen meenemen.

• BOOM

Ja VVW was echt keihard! In het afmaken van hun kansen ja!!!

VZV is niks zonder RIEKIE!

• tijdover.nl

Met onschendbaar bedoelde ik het beeld wat VOC2 bij mij oproept door grote verschil op de ranglijst tussen VOC2 de achtervolgende teams, en de uitslagen die ik voorbij zie komen. Uiteraard moet VOC2 hard werken voor de punten, ze komen immers niet vanzelf, en zij zullen dan uiteraard niet vinden dat zij onschendbaar zijn. (m.a.w. tis maar vanaf welke kant je het bekijkt)

Westsite - Nieuw Heeten 21-21

D.T.S.'48 - Havas 14-17

Nieuw Heeten - met nog een wedstrijd tegoed - is door het gelijkspel in punten gelijk gekomen met DTS'48 en GIBO Groep/Kwiek 2.