NHV doet weinig voor hun scheidsrechters

• eem handballer

Ik vind dat het NHV weinig / of niets doen om scheidsrechters te werven. Het enige wat zij zeggen is dat we weinig scheidsrechters hebben, maar doen hier ook niets aan. Wat vinden jullie, is het alleen een probleem voor de verenigingen of ook voor het NHV.

• Peb

Er zijn de nodige pr stunts en wervingsacties vanuit NHV landelijk en afdelingsgebonden.

Helaas is het resultaat gewoonweg niet altijd even effectief….

• cirkel

Ben je zelf (al) scheidsrechter? Nog niet?

Of wacht je op een persoonlijk telefoontje van het NHV?

Kijk gewoon even op de website hoe je scheids kunt worden

Scheidsrechters werven:

Moet het NHV dit doen of is het misschien een idee dat de clubs zelf ook actief worden?

Zij kennen tenslotte de leden die wellicht geschikt zijn om scheidsrechter te worden.

Als we het scheidsrechtersvak aantrekkelijk willen maken, zal er toch echt eerst iets aan het gedrag van spelers en coaches moeten veranderen. En dat begint bij de (eigen) club.

Het NHV kan werven wat ze wil, maar als de clubs niets doen is het dweilen met de kraan open.

Laat iedereen die dit seizoen via het forum hun beklag doen over scheidsrechters zelf de fluit ter hand nemen en ik denk dat we dan ruim voorzien zijn.

• carlos tnt

Ik wil best een aantal wedstrijden fluiten, maar geen zin en tijd om cursus te volgen,

Denk wel dat ik aardig kan fluiten door de ervaring.

Ik denk dat er zo meer zijn, is daar niets op te vinden

• rapporteur

Ik wil best een aantal wedstrijden fluiten, maar geen zin en tijd om cursus te volgen,

Denk wel dat ik aardig kan fluiten door de ervaring.

Ik denk dat er zo meer zijn, is daar niets op te vinden.

Is dit geen hoogmoed waanzin

geloof me zonder opleiding als scheidsrechter ga je het niet trekken.

er zit zoveel meer in de spelregels moet je echt de cursus voor volgen

• cirkel

OK Carlos TNT, hoogmoed of niet, maar hoe moet ik dan al die kritieken uitleggen over de scheidsrechters en het gebrek aan scholingen of opleidingen dienaangaande?

Misschien een oplosing voor mensen als jij: een stoomcursus voor allen die er veel vertrouwen in hebben eigen kwaliteitenom te fluiten.

Maar mogen deze mensen dan ook direct in de regio of hoofdklassen fluiten?

Daar regent het toch kritiek?

MIjn voorstel aan allen die denken met slechts een beperkte scholing scheidsrechter te kunnen worden: stuur een email aan Oosterbeek en meld je massaal aan voor een stoomcursus.

Ik denk dat het NHV zit te springen om gemotiveerde mensen met een stoomcursus.

Liever dat dan al die mensen opleiden in het kader van de leveringsplicht, want dat levert niet bepaald een bijdrage aan kwaliteit.

Misschien dat “rapporteur” ook iets kan betekenen voor mensen als Carlos TNT….

Er zijn veel mogelijkheden om problemen op te lossen en misschien zou het NHV ook eens in meerdere oplossingen kunnen denken.

• moaningmhyrtle

als je tijd en zin hebt om te fluiten, dan kun je ook tijd en zin maken om een cursus te volgen.

bovendien is tegen woordig vrijwilligerswerk een groot goed, het staat heel goed op je cv.

• iks

ja tuurlijk de spelers gedragen zich weer eens verkeerd

• carlos tnt

Zal best als je koos werkloos bent, als je reeds een goede baan hebt,

Is het enige wat telt spaarzame tijd besparen en ik hoef niet hoog te fluiten liefst zo dicht mogelijk in de buurt

En voor mij is het gewoon een drempel om veel tijd te investeren,

Als dat moet dan niet, ik zal er niet minder van slapen.

En fluiten is nu echt niet zo moeilijk als menigeen hier probeert te vertellen.

Op ere of eerste niveau oke.

Maar 1ste klasse niveau kom op zeg

• Koos werkeloos

Misschien is € 3,00 per wedstrijd wel niet genoeg om je verrot te laten schelden.

En dan heb ik het niet over de riante kilometer vergoeding.

Maar ja je moet handbal gek zijn om te gaan fluiten.